Skunkish Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Hello! Jeg har da meldt meg opp til privatisteksamen, med faget matematikk R1. Det jeg lurer på er hvor jeg finner pensumet til eksamen? En annen ting også... Jeg skal også ta R2, når jeg ferdig med R1 (vil så gjerne inn på NTNU!), hvor lik er R2 pensum sammenliknet med R1? Takk Lenke til kommentar
Quent Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 (endret) Du kan skaffe deg pensumlister osv på internet, men Eksamensheftene utgitt av Fagbokforlaget (Eksamenshefte R1, Eksamenshefte R2) inneholder en liste over hvilke formler det forventer at du behersker på delen av eksamen uten hjelpemidler. Eventuelt er det jo bare til å kjøpe seg lærebøker, og jobbe, jobbe, jobbe med dem. R2 inneholder forresten relativt forskjellige emner fra R1. R1 er derivasjon, sannsynlighet, vektorer, geometri, osv. R2 er integrasjon, diff. likninger, trigonometri, følger og rekker, mer vektorer, osv. Endret 14. september 2011 av Quent Lenke til kommentar
TheLittlePoet Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Pensum dvs. kompetansemål finner du på udir.no, søk på fagkode. R2 bygger videre på det du har lært i R1. R2 krever mer jobbing, men det jeg synes var best med R2 er at det ikke er noe sannsynlighetsregning der! Men, du har litt småsnacks som induksjonsbevis. Men, den tid, den sorg. Jobb med R1 først og se hvordan du liker det Lenke til kommentar
Skunkish Skrevet 14. september 2011 Forfatter Del Skrevet 14. september 2011 Takk for kjappe og konkrete svar! Lenke til kommentar
Daae Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Eneste tips jeg har for R2 er at du burde fortsatt ha en R1 bok som du kan kikke i, kanskje til og med en 1T bok. Det er mange formler og regler som man bruker i R2, som ikke står i Sinus R2 boka f.eks, fra både 1T og R1. Anbefaler også å IKKE ta for store pauser mellom hver gang du jobber med matte, siden det er VELDIG lett å glemme ting, noe jeg har erfart. Ha alltid så mye som matte framme i hodet mens du jobber med det. 2 Lenke til kommentar
Skunkish Skrevet 14. september 2011 Forfatter Del Skrevet 14. september 2011 Takk for tipset! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå