Maarudn Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 (endret) Jeg kjører Windows og programmer på en SSD-disk, og ellers har jeg 4 interne disker til diverse annet. Om jeg velger å åpne en av de kommer det en lyd på et sekund av harddisken(høres ut som cd-rom lyd) og det tar noen sekunder før jeg kommer innpå den. Hva kan dette være? Alle er koplet til asus p8p67 med S-ATA. Endret 14. september 2011 av Maarudn Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Hva kan dette være? En harddisk som er i ferd med å dø? Lenke til kommentar
Maarudn Skrevet 14. september 2011 Forfatter Del Skrevet 14. september 2011 Hva kan dette være? En harddisk som er i ferd med å dø? Problemet kom etter jeg begynte å bruke SSD-en som systemdisk. Før når jeg kjørte en hdd som systemdisk sammen med de 3 andre diskene var alt fint. Og det er nok ikke en disk som er i ferd med å dø, da det skjer med alle. Det skjer ikke vær gang, bare om det er en stund siden jeg har vært innpå harddisken. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Og det er nok ikke en disk som er i ferd med å dø, da det skjer med alle. Det skjer ikke vær gang, bare om det er en stund siden jeg har vært innpå harddisken. Aha, det er vel bare diskene som slår seg av for å spare strøm, da. Jeg har noen slike selv, men kun i servere eller til av-og-til bruk med en SATA-dock. På noen av disse diskene (bl.a de fra WD) kan man justere hvor lenge de skal vente før de slår seg av. (Er ikke sikker på om man kan sette dem til å aldri slå seg av.) Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Sjekk Windows strømstyring alternativer. http://www.howtogeek.com/howto/9090/learning-windows-7-manage-power-settings/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå