Gå til innhold

Ny gaming pc til ca 10k. Greit oppsett?


Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har satt opp en handleliste i prisguiden, hadde vært greit med litt input fra dere som kan litt mer enn meg :)

 

Handleliste

 

Har ikke satt opp CPU kjøler. Er den som følger med 2500K bra nok? Kan hende jeg skal prøve å overklokke litt, kanskje greit med en som er bedre da?

 

Ser også at det bare følger med 2 vifter til kabinettet jeg tenker å kjøpe, bør jeg ha flere?

 

Når det gjelder de andre delene har jeg egentlig bare plukket fra HW.no sine anbefalinger og lest litt tester på nettet. Virker som delene er bra mtp på pris/ytelse.

 

Ser dette ut som et greit oppsett eller er det noe jeg bør endre på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

så bra ut det der.

selv ville jeg gått for en corsair hx psu og en samsung spinpoint hdd men det er smak og behag =)

 

men skal du klokke mye ville jeg gått for en annen vifte..

jeg har samme kabinettet og jeg har "bare" de 2 viftene som følger med. veldig fornøyd med mine temperaturer.

Endret av Bibow
Lenke til kommentar

ville gått for en annen ssd. Har den ssden selv og den er litt ustabil. får bluscreens av og til og bildet fryser iblandt. det er i og for seg kommet en ny firmware oppdatering som skal gjøre den mer stabil, men jeg ville gått for en annen for å være på den sikre siden.

 

et forslag er crusial m4. Den er nesten like rask, mer stabil og det er mange som anbefaler den på forumet.

 

ellers kabinettet du har valgt veldig bra, så hold deg til det :thumbup:

 

Hvis 750w versjonen av strømforsyningen ikke koster så veldig mye mer kan det lønne seg å kjøpe denne med tanke på fremtiden(SLI f.eks.). Dette er jo ikke et must så hvis det koster for mye så er det ikke vert det.

Lenke til kommentar

Har det noe å si at kortet er micro-ATX? Forstod det slik at det hadde alle de samme funksjonene som et ATX kort, bare mindre fysisk størrelse.

 

Litt fler pci spor, firewire, og litt bedre plass til komponenter. Vil tro det hjelper på kjøling/luftstrømmen i kabinettet ditt.

 

Men; hvis du senere har planer om å gå ned til et m-atx kabinett, så kan jo det hovedkortet være greit. :) Det virker godt utstyrt, men har ikke erfaring med det selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...