Kjellcorp Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Som topic sier. mister hele nettet her i huset når jeg slår på lyset på bade i andre etasjen. Har en P-2602HWT-F3 modem fra telenor. inne på modemet står det at den prøver å koble seg til, men etter noen sekund så står det down. slik gjentar det seg til den kobler seg opp.(kan holde på i timevis)Har hatt mange tlf til Telenor og montør skulle komme, men det er nå 2 år siden. Men skal ikke sitte her å rakke ned på dem, noen som vet hvor jeg kan begynne å feilsøke ? Lenke til kommentar
leftbrain Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Det kan vel være en transformator til lavvoltsbelysning (halogen/LED) som ligger nært telefonkabelen, eller som lager støy på en strømførende kabel som ligger nært telefonkabelen. Evt. kan støyen komme via strømforsyningen til modemet - forsøk å flytte modemets strømforsyning til en annen kurs. Har du modemet i første telefonkontakt hjemme (ved inntaket), eller har du flere kontakter så du kan forsøke å sette modemet nærmere den første? Lenke til kommentar
Kjellcorp Skrevet 14. september 2011 Forfatter Del Skrevet 14. september 2011 Modemet har dessverre bare en telefonuttak. men tror det må være noe støy som du sier. men hvordan skal man finne ut dette mon tro. Lenke til kommentar
leftbrain Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Forsøk å flytte modemets strømforsyning til en annen kurs, bruk en skjøteledning om nødvendig. Kan det stemme at telefonkabelen går i nærheten av trafo e.l. ved badet? Hva med å koble fra telefonkabelen ved inntaket i huset, sette modemet der, og så teste? Dersom du ikke er i stand til å utføre sette selv, ville jeg kontaktet en svakstrømselektriker for bistand. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå