Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

er det mulig for at en allmenn lege kan skrive ut resept på denne kremen eller må jeg til hudlegen?

Paola

Anbefalte innlegg

Jeg bruker en krem som jeg fikk på resept av en hudlege. Og nå er jeg snart tom for det. I den anledning har jeg bestilt en legetime. Spm mitt er da: er det mulig for at en allmenn lege kan skrive ut resept på denne kremen eller må jeg til hudlegen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bruker en krem som jeg fikk på resept av en hudlege. Og nå er jeg snart tom for det. I den anledning har jeg bestilt en legetime. Spm mitt er da: er det mulig for at en allmenn lege kan skrive ut resept på denne kremen eller må jeg til hudlegen?

Det finnes noen medikamenter og medisiner som må skrives ut av spesialist, men om behandlingen først er startet kan som regel allmennleger fortsette disse.

Jeg kjenner ikke til noen kremer som allmennleger ikke kan skrive ut, så det skal nok gå helt fint.

Lenke til kommentar

Hei! Takk for svar. Hmm denne kremen er mot pigmentflekker og jeg har ikke vært så flink til å bruke den så nå er den litt dårlig...Tror det skal gå fint med å få resept fra min allmennlegen. Det er bare så utrolig tungvint å gå til hudlegen bare for å få resept...

Lenke til kommentar

Og husk at det er mulig å få skrevet ut resept på ting uten å ha time.

Ring til hudlegens kontor, oppgi navnet ditt og omtrent hva du har fått resept på, og spør om du kan få mer.

Ventetiden på å komme inn på vanelig time er 2-3 måndeder, så det gir ingen mening å ta opp en plass du ikke skal bruke, spesielt vis du har diagnose på en kronisk sykdom(f.eks atopisk eksem).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...