Gå til innhold

nybegynner spørsmål om mobil :)

Anbefalte innlegg

1: har hatt 3210 i noen år nå og kunne tenke meg en 5100. men jeg vil beholde det gamle nr hvordan?

2: og hva må gjøres hvis jeg kjøper en mobil uten abonement på webben for å få det operativt?

har nå en ikke-virkende 3210 med kontantkort(netcom) og mother abonnement.

3: Og hva med sim kort? kan det gamle brukes eller følger det med nytt i den nye mobilen?

4: er det mulig å bruke samme "kontantkort" som på forrige?(har fortsatt penger igjenn på det)

takk for alle svar, jeg legger meg helt flat, jeg er n00b når det gjelder mobiler :lol:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare slå deg løs og kjøp alle de telefonene du kunne tenke deg. Sim-kortet har i utgangspunktet ikke noe med telefonen å gjøre. Du står derfor fritt til å sette inn det gamle kontantkortet ditt, eller om du vil skaffe deg nytt abn...

For å beholde det gamle nr ditt, må du registrere navnet ditt hos netcom. Dette pga at du har kontant abn. når det er gjort, står du fritt til å kontakte hvem operatør du vil og kjøpe et nytt abn. Bare gi beskjed om hvilket nr du har, så vil de ordne alt for deg...

...litt klokere nå? :woot:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NN7wWQ
1: har hatt 3210 i noen år nå og kunne tenke meg en 5100. men jeg vil beholde det gamle nr hvordan?

Da må du portere nummeret ditt, hvis du skal beholde ditt NetCom kontantkort abo. trenger du jo ikke å gjøre noen ting. Hvis du skal få nytt abo. fra en annen opperatør må du huske å få med at du vil portere nummeret (og registrere navnet ditt, som kenrawk sa). Det er som regel bra informert om det på bestillings sidene til opperatørene.

2: og hva må gjøres hvis jeg kjøper en mobil uten abonement på webben for å få det operativt?

har nå en ikke-virkende 3210 med kontantkort(netcom) og mother abonnement.

Skjønner ikke helt hva du mener med "å få det operativt" men du trenger ikke å gjøre noe annet enn å sette i SIM kortet i den nye telefonen for at abo. skal fungere nei.

3: Og hva med sim kort? kan det gamle brukes eller følger det med nytt i den nye mobilen?

Det kan nok brukes ja, hvis du bestiller abo. hos en annen operatør får du tilsendt et nytt et. Men du kan jo vurdere å spørre om et nytt fra NetCom også, siden de nyere SIM kortene har plass til flere telefon nr på seg.

4: er det mulig å bruke samme "kontantkort" som på forrige?(har fortsatt penger igjenn på det)

Hvis du beholder NetCom beholder du nok pengene dine også, ellers forsvinner de nok. Klarer du ikke å bruke de opp innen du får deg ny mobil/abo da?

Lenke til kommentar

Takker for alle svar! *komme hjem fra 10 timers jobb, gni seg i øynene og lese alle de fornuftige svara*

og jeg ble ikke bare litt klokere :lol:

fikk egentlig svar på det jeg ville, er hvist bare å bestille mob da :woot:

eller kanskje..... dedikere dagen i morra til å se på forkjellige abo :)

hehe, takk igjenn!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...