Gå til innhold

BK: Spider-Art


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk Linda. Prøvde å fjerne støy med div verktøyer, også Dfine, men det gikk utover det egentlige motivet... så derfor måtte støyen bli, skulle gjerne vært foruten, for jeg syntes det trekker et, i utgangspunktet spennende motiv, en del ned... men ikke alltid en stakkar får til alt ;o))))

Lenke til kommentar

Jeg liker også dette. Bildet har noen tekniske svakheter som støy og utbrentheter - som vanligvis sees på som uønskede - men som her blir en del av det kunstneriske uttrykket, derfor spiller de "feilene" for min del ingen som helst rolle.

 

Komposisjonen er god med forgrunn og bakgrunn som passer i sammen og harmonerer med hverandre.

 

Den stjerneeffekten du har gjenspeiler formen og antall lameller/blader på lukkermekanismen i objektivet ditt. Effekten oppnås når du fokuserer på et lyspunkt, og er mest virkningsfull fra blenderverdi f 8 til f 16. Det er altså ditt valg av blender som har vært med på å gi deg stjerneformene - det kan være nyttig å vite hvis du vil prøve å gjenskape dette i et annet bilde. Test ut resultatene ved forskjellige blenderverdier på kvelden mot f. eks. gatelys eller andre lyspunkter.

 

Signaturen din forstyrrer selve motivet, om du må ha den med så er det en bedre løsning å plassere den i ramma i stedet for på selve bildet.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...