fotoags Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Spider-Art Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Miss Photography Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Et virkelig stilig og kunstnerisk foto. Desverre er det litt bildestøy:( men jeg likte det veldig godt,fin komp. Lenke til kommentar
fotoags Skrevet 14. september 2011 Forfatter Del Skrevet 14. september 2011 Takk Linda. Prøvde å fjerne støy med div verktøyer, også Dfine, men det gikk utover det egentlige motivet... så derfor måtte støyen bli, skulle gjerne vært foruten, for jeg syntes det trekker et, i utgangspunktet spennende motiv, en del ned... men ikke alltid en stakkar får til alt ;o)))) Lenke til kommentar
Jane Bjerkli Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Ser her ja. Naturens eget kunsverkt, det er sikkert. Liker det jeg ser her. Synes egentlig ikke at støyen i bakgrunnen gjør så veldig mye. Lenke til kommentar
fotoags Skrevet 14. september 2011 Forfatter Del Skrevet 14. september 2011 Takk Jane, ja - det er mye stilig utenfor døren om man bare ser etter ;o) Det som var litt gøy var at "diamantskinnet" var der fra starten. Altså ikke lagt til. Lenke til kommentar
Tjernshaugen Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Jeg liker også dette. Bildet har noen tekniske svakheter som støy og utbrentheter - som vanligvis sees på som uønskede - men som her blir en del av det kunstneriske uttrykket, derfor spiller de "feilene" for min del ingen som helst rolle. Komposisjonen er god med forgrunn og bakgrunn som passer i sammen og harmonerer med hverandre. Den stjerneeffekten du har gjenspeiler formen og antall lameller/blader på lukkermekanismen i objektivet ditt. Effekten oppnås når du fokuserer på et lyspunkt, og er mest virkningsfull fra blenderverdi f 8 til f 16. Det er altså ditt valg av blender som har vært med på å gi deg stjerneformene - det kan være nyttig å vite hvis du vil prøve å gjenskape dette i et annet bilde. Test ut resultatene ved forskjellige blenderverdier på kvelden mot f. eks. gatelys eller andre lyspunkter. Signaturen din forstyrrer selve motivet, om du må ha den med så er det en bedre løsning å plassere den i ramma i stedet for på selve bildet. Lenke til kommentar
fotoags Skrevet 15. september 2011 Forfatter Del Skrevet 15. september 2011 Hjertelig takk Tjernshaugen. Det med stjernene og antall lameller var helt nytt for meg. Veldig nyttig å vite, takk takk ;o)) Enig med signaturen. Veldig glad for så fyldig tilbakemelding. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg