amundsf Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 (endret) Hei! Har laga meg en batfil som gjør endringer i registry ut fra verdier som brukeren skriver inn (servernavn) og valg i en meny (hvilket program). Funker bra Utfordringen er at jeg trenger også å påvirke et DCOM-objekt: * Fjerne hake for plassering = "Kjør programmet på denne datamaskinen" * Sette hake for plassering = "Kjør programmet på følgende datamaskin:" * Sette ønsket verdi i "følgende datamaskin" OBS! Bør/må også kunne styre om er snakk om 32-bits eller 64-bits DCOM! Primært bør brukeren kunne velge verdien som skal inn i "følgende datamaskin", men sekundært at i alle fall kan hardkode en verdi (langt bedre enn ingen løsning). Noen som har løsningsforslag for dette? Jeg begynner å lære meg mulighetene i batfiler ganske bra. Så ville absolutt vært enklest om det kan brukes her og. Men noen har visket meg i øret at kanskje må benytte vbs? Der er jeg imidlertid nesten helt grønn (men programmerer noe i vba - så vidt jeg har forstått bygger også vbs på visual basic?). PS! Pr. i dag gjør jeg disse endringene manuelt. Men er meningen å lage noe enkelt som vanlige brukere kan klare selv ("start en fil, skriv inn en verdi og vips så funker det"). På forhånd takk! - Amund Endret 14. september 2011 av amundsf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå