ehauger Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 To fester - det er helt OK? Begge må jo fullføres og man kan jo ikke være hardcore i noen av dem. Lenke til kommentar
anderskrog Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Skjønner ikke helt greia. Kommer det utfordinger fra høyere hold? Lager man sin egen utfordring for hele oktober? Eller hvordan fungerer det. Jeg blir pingle, hvis jeg bestemmer meg for å sette kameraet til lading. Lenke til kommentar
egilh Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 To fester - det er helt OK? Begge må jo fullføres og man kan jo ikke være hardcore i noen av dem. Såvidt jeg forstod, så ja. Du mister muligheten for Hardcore, men kan kjøre to paralelle fester hvis du ønsker. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Skjønner ikke helt greia. Kommer det utfordinger fra høyere hold? Lager man sin egen utfordring for hele oktober? Eller hvordan fungerer det. Jeg blir pingle, hvis jeg bestemmer meg for å sette kameraet til lading. Månedsfestene er årvisse utfordringer og tradisjoner. Oktoberfesten krever fastoptikk - zoomoptikk holder ikke. Lenke til kommentar
kaian Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Jeg vurderer om ikke jeg skal hive meg med, hvor intenst i tilfelle og så hvilket objektiv... Faen, det som er på sitter helt fast. Jaja, da blir det 23mm f/2 3 Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 (endret) Tja, debuterte jo med disse festene i juni-festen, og får vel slenge meg med på denne også. Er dog ikke veldig godvenn med Canon 50mm 1.8, men dette er jo en gyllen sjanse til å iallefall prøve å få til noe... Kunne også ha valgt sigma 150mm makro, men den lar jeg ligge denne gangen. Tiden strekker nok bare til til Pingle. Endret 29. september 2011 av awesnes Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 29. september 2011 Forfatter Del Skrevet 29. september 2011 Jeg vurderer om ikke jeg skal hive meg med, hvor intenst i tilfelle og så hvilket objektiv... Faen, det som er på sitter helt fast. Jaja, da blir det 23mm f/2 Nok en grunn til å velge X100. 2 Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 To fester - det er helt OK? Begge må jo fullføres og man kan jo ikke være hardcore i noen av dem. Jeg syns ikke det er ok. Det er jo ingen forskjell til om man har to objektiver og kjører en fest for hvert av dem. Jeg sSyns man skal måtte velge. Ett objektiv hele måneden. Gjerne flere kameraer, men ikke et annet objektiv. Er det lov å bruke mellomringer? Eller må man ha det med i utfordringen, og bruke det hele måneden? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 30. september 2011 Forfatter Del Skrevet 30. september 2011 Er det lov å bruke mellomringer? Eller må man ha det med i utfordringen, og bruke det hele måneden? Ettersom mellomringer ikke endrer brennvidden, så har vi sagt at det er OK å bruke innimellom. Lenke til kommentar
ehauger Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 To fester - det er helt OK? Begge må jo fullføres og man kan jo ikke være hardcore i noen av dem. Jeg syns ikke det er ok. Det er jo ingen forskjell til om man har to objektiver og kjører en fest for hvert av dem. Jeg sSyns man skal måtte velge. Ett objektiv hele måneden. Gjerne flere kameraer, men ikke et annet objektiv. Det er snakk om to forskjellige kameraer dette her. Et digitalt og et analogt. 100mm-en min er allerede påmeldt, men jeg har lyst til å ta prøve meg ut med det det analoge også. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 To fester - det er helt OK? Begge må jo fullføres og man kan jo ikke være hardcore i noen av dem. Jeg syns ikke det er ok. Det er jo ingen forskjell til om man har to objektiver og kjører en fest for hvert av dem. Jeg sSyns man skal måtte velge. Ett objektiv hele måneden. Gjerne flere kameraer, men ikke et annet objektiv. Det er snakk om to forskjellige kameraer dette her. Et digitalt og et analogt. 100mm-en min er allerede påmeldt, men jeg har lyst til å ta prøve meg ut med det det analoge også. Jo, skjønner det. Som en tilleggsutf. i spoiler da? For min del er det egentlig det samme. Folk gjør som dem vil. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 Ettersom mellomringer ikke endrer brennvidden, så har vi sagt at det er OK å bruke innimellom. Mine to fastobjektiver "puster" - de endrer svakt brennvidde når jeg endrer fokus, men jeg går ut fra at det også er ok.. Lenke til kommentar
LordArild Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 Ser ut til at dette kan bli en spennende fest, med tanke på hvor mange som er påmeldt.. Får se hvor mange som fullfører, men det til slutt handler det jo om å det morro. Ser pt. 31 deltakere. Gleder meg Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 Men det er altså ingen type tema bortsett fra fastopptikk og regler man pålegger seg selv? Ikke noen tema eller dagsoppgaver? Lenke til kommentar
ventle Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 Ikke med mindre du pålegger det til deg selv Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 Fast fastoptikk - ett enkelt fastobjektiv til hele månedsfesten. Lenke til kommentar
Finzac Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 Prøver meg på oktoberfesten for tredje gang. Kommer til å legge lista betydelig lavere enn tidligere da festene har brent uforholdsmessig mye motivasjonskrutt - med det utfallet at jeg kun har fotografert sporadisk siden forrige oktoberfest. Det blir makrospass denne gangen da 150mm'en er det definitivt minst brukte objektivet i kamerabagen. Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 Da 50mm ble ødelagt i går så må jeg melde meg av og heller bruke tiden på og ordne opp i den. Har tilgang på en til men får nok ikke tid denne gang. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 7. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2011 Mange deltagere i år, og mange som fortsatt henger med. Det er bra. Tipper også på at det er en del på høstferie denne uken, slik at det røyser på med bilder på slutten av helgen Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 1. november 2011 Forfatter Del Skrevet 1. november 2011 Da har jeg laget en galleritråd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå