Kenneth Solfjeld Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 Har klart å koke det ned til enten 24mm f/1.4, eller 50mm f/1.4. Har likevel store problemer med å velge... Lenke til kommentar
egilh Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 Har ingen negativskanner, så må innom butikk. Men du har dSLR og ett makro-objektiv Finner du en skjerm å benytte som lysbord har du scanning av negativer Lenke til kommentar
egilh Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 Det går an å gjøre det slik - og da poste bilder når du har fått fremkalt filmen - vil tro at du trenger en til to uker ut i november for å det ordnet. Ulempen er at det ikke blir så mange kommentarer underveis. Hmm, hva om jeg ønsker å benytte samme objektiv på film og dSLR? Kan jeg kjøre det som en utfordring? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 28. september 2011 Forfatter Del Skrevet 28. september 2011 Hmm, hva om jeg ønsker å benytte samme objektiv på film og dSLR? Kan jeg kjøre det som en utfordring? Det kan du godt. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 Hum - blir nok et makroobjektiv - men reprise på 125mm eller enda en 50mm-måned, tro? Lenke til kommentar
picatta Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 Har ingen negativskanner, så må innom butikk. Men du har dSLR og ett makro-objektiv Finner du en skjerm å benytte som lysbord har du scanning av negativer Det har jeg ikke hørt om før høres spennende ut. Men vil man ikke risikere å overeksponere (dobbel?) om man åpner filmen mot en lyskilde? Synd at jeg solgte macroen for en uke siden... Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 Har klart å koke det ned til enten 24mm f/1.4, eller 50mm f/1.4. Har likevel store problemer med å velge... Kan godt hjelpe deg. Det blir 24mm f/1.4. Har vært ultrainaktiv en stund nå, kanskje jeg skulle holde meg laaangt unna festen også. Min vane tro blir jeg helt fed-up etter en måned med tvangsfoto, og tar ikke i kameraet på lang tid etterpå. Men har deltakelse under vurdering, er jo plenty med tid ennå... 1 Lenke til kommentar
picatta Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 Har klart å koke det ned til enten 24mm f/1.4, eller 50mm f/1.4. Har likevel store problemer med å velge... Kan godt hjelpe deg. Det blir 24mm f/1.4. Har vært ultrainaktiv en stund nå, kanskje jeg skulle holde meg laaangt unna festen også. Min vane tro blir jeg helt fed-up etter en måned med tvangsfoto, og tar ikke i kameraet på lang tid etterpå. Men har deltakelse under vurdering, er jo plenty med tid ennå... Du er ikke den eneste som legger bort kameraet for et par måneder Kanskje vi burde opprette en støttegruppe i samme slengen hehe 1 Lenke til kommentar
Breni Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 Har klart å koke det ned til enten 24mm f/1.4, eller 50mm f/1.4. Har likevel store problemer med å velge... 24mm f/1.4 Har litt småproblemer selv. Ny utfordring med 100mm macro eller litt samyang 85mm 1.4? Er dog litt usikker på om jeg har tid til å delta. Lenke til kommentar
ehauger Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 Vi kan bli 100mm macro-gutta. Bare at jeg skal bruke 100mm til mer enn macro da. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 Kanskje vi burde opprette en støttegruppe i samme slengen hehe Ingen dum idé... Lenke til kommentar
LordArild Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 Hmm... Vurderer å slenge meg med, selv om det er en travel tid på skolen. 50mm blir det nok uansett, men om det blir reprise på fjorårets e-serie, eller om om det blir AF-D utgaven er langt fra bestemt. Har jo brukt zoom siden jeg fikk meg 17-55´n.. Lenke til kommentar
Breni Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 Vi kan bli 100mm macro-gutta. Bare at jeg skal bruke 100mm til mer enn macro da. Sounds awesome. Men som du sier så kan det absolutt bli brukt til mye mer enn macro - det ser man godt på junifesten din:) Lenke til kommentar
egilh Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Det har jeg ikke hørt om før høres spennende ut. Men vil man ikke risikere å overeksponere (dobbel?) om man åpner filmen mot en lyskilde? Synd at jeg solgte macroen for en uke siden... Fremkalle filmen først da Men når den så er fremkalt fungerer det ypperlig. Lenke til kommentar
Epp Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Hva om man ønsker å bruke to kamera med hver sitt fastobjekt (trenger ikke være samme brennvidde), stiller man da i Pingle kategorien? Eller kan man kjøre to parallelle fester? Lenke til kommentar
egilh Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Testet litt igår med Pentaxen på 50D'en .. Ser ut som det kan bli litt vanskelig da søkeren blir for liten for meg. Men hei! Vi gjør ett forsøk (har jo fortsatt en dag på å ombestemme meg og ta 100mm'eren isteden) Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Hva om man ønsker å bruke to kamera med hver sitt fastobjekt (trenger ikke være samme brennvidde), stiller man da i Pingle kategorien? Eller kan man kjøre to parallelle fester? Da skulle det i så fall vært to parallelle fester. Og ikke Hardcore. Kenta spurte om det samme tidligere i tråden. Lenke til kommentar
KristineS Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Hmm... Kanskje jeg skal prøve meg på det her for første gang. Har for en gangs skyld tid til det. Blir enkelt å bestemme seg for objektiv da. Ikke mye valg når jeg bare har et med fast brennvidde, så da ender det opp med 35mm gitt 2 Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Lurte på om det er mulig å gjennomføre denne ved å bruke film?.. Kan neppe fremkalle kjappere enn 1 gang i uka - så da blir det kun 4 poster med 7 bilder... er det OK eller blir det for lang tid mellom publisering?.. Lenke til kommentar
egilh Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Lurte på om det er mulig å gjennomføre denne ved å bruke film?.. Kan neppe fremkalle kjappere enn 1 gang i uka - så da blir det kun 4 poster med 7 bilder... er det OK eller blir det for lang tid mellom publisering?.. Jepp! Vi er ett par stykk som har spurt allerede, film er mulig! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå