mixer23 Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 Skal kjøpe nytt hovedkort med støtte for AGP 8x, i specs står det 4x/8x. Hadde håpet jeg kunne bruke mitt gamle skjermkort, som er 2x, frem til jeg fikk skrapet sammen penger til et nytt. Vil det funke? Hovedkortet er forøvrig et Abit KD-7Raid Lenke til kommentar
andesam Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 hva ska ldu med ett så nytt hovedkort og at så gammelt skjermkort(som bare støkker agp2x) dessuten får du 4x agp skjermkort til under 500kr, tror jeg... Lenke til kommentar
okidoki Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 Hovedkortet er forøvrig et Abit KD-7Raid Mhmm, sitter selv med det hovedkortet. Vil ikke si at det er mer enn ok. Ikke noe spesiellt bra å klokke med. Vil heller anbefale deg å kjøpe et kort med nForce2 ultra400. Glemmte å svare på det du egentlig spurte om. Tror nok at AGP 2x kortet vil fungere. Mener og huske at jeg kjørte Radeon 9700pro kortet på 2x med samme hovedkortet i en ubevoktet stund. Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 Sjekk for guds skyld specsene på skjermkortet ditt først! Nyere HK med støtte for 4/8x agp gir ofte bare 1,5 eller 0,8(?)v Setter du i et 3,3v skjermkort kan du ødelegge HK. Svjv vil ikke et 2X gfxkort passe i sloten på om HK ikke støtter det. Mener å huske at det er en ekstra "kant" i selve sloten som hindrer at du får i kortet. Men jeg har tatt feil før Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 Regner strengt tatt med at agp-portene er bakoverkompatible, men det kan jo være at jeg tar feil. Men som andesam prøver å få frem, man får ganske greie nye skjermkort til 5-600 kroner, alt ettersom hva du skal bruke det til. Edit: m-kane har et utrolig godt poeng med spenningene, kan være du får problemer med det. I tillegg har jeg sjekket opp og det finnes iallefall et par typer AGP-slots som ikke nødvendigvis er kompatible (hhv AGP og AGP Pro). http://www.evga.com/articles/public.asp?AID=60 <- En bra artikkel på dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå