Gå til innhold

AGP 8x vs 2x

mixer23

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe nytt hovedkort med støtte for AGP 8x, i specs står det 4x/8x. Hadde håpet jeg kunne bruke mitt gamle skjermkort, som er 2x, frem til jeg fikk skrapet sammen penger til et nytt. Vil det funke? Hovedkortet er forøvrig et Abit KD-7Raid

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hovedkortet er forøvrig et Abit KD-7Raid

Mhmm, sitter selv med det hovedkortet. Vil ikke si at det er mer enn ok. Ikke noe spesiellt bra å klokke med. Vil heller anbefale deg å kjøpe et kort med nForce2 ultra400.

Glemmte å svare på det du egentlig spurte om. :woot: Tror nok at AGP 2x kortet vil fungere. Mener og huske at jeg kjørte Radeon 9700pro kortet på 2x med samme hovedkortet i en ubevoktet stund.

Lenke til kommentar

Sjekk for guds skyld specsene på skjermkortet ditt først!

Nyere HK med støtte for 4/8x agp gir ofte bare 1,5 eller 0,8(?)v

Setter du i et 3,3v skjermkort kan du ødelegge HK.

Svjv vil ikke et 2X gfxkort passe i sloten på om HK ikke støtter det.

Mener å huske at det er en ekstra "kant" i selve sloten som hindrer at du får i kortet.

Men jeg har tatt feil før :lol:

Lenke til kommentar

Regner strengt tatt med at agp-portene er bakoverkompatible, men det kan jo være at jeg tar feil.

Men som andesam prøver å få frem, man får ganske greie nye skjermkort til 5-600 kroner, alt ettersom hva du skal bruke det til. :)

Edit: m-kane har et utrolig godt poeng med spenningene, kan være du får problemer med det. I tillegg har jeg sjekket opp og det finnes iallefall et par typer AGP-slots som ikke nødvendigvis er kompatible (hhv AGP og AGP Pro).

http://www.evga.com/articles/public.asp?AID=60 <- En bra artikkel på dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...