frankhaugen Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Har litt problemer med å finne en god tutorial på hvordan man legger til data i et XML dokument. Jeg har et XML dokument: <?xml version="1.0"?> <persons> <person> <name>Francisca Haven</name> <phone>43 22 89 5</phone> <city>kristiansand</city> </person> <person> <name>Per Borten</name> <phone>382 01 32</phone> <city>Bergen</city> </person> <person> <name>Terje Hoff</name> <phone>45 11 95 5</phone> <city>kristiansand</city> </person> <person> <name>kari Nordmann</name> <phone>22 44 69 6</phone> <city>Oslo</city> </person> </persons> Dette skal legges ut på en liste, (ikke noe problem), men hvis jeg skal legge til et nytt "<person>" element, så får jeg ikke det helt til, de tutorialene jeg har funnet er bare for å erstatte all data eller lagre ett nytt dokument. Er takknemmelig for all hjelp! -frank Lenke til kommentar
nomore Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Dette kan strengt tatt gjøres ved å lese filen/teksten og splitte den på linjeskift, for deretter å skrive alle linjene til filen igjen og legge til nytt person-element på starten eller på slutten. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Du må skrive hele filen på nytt samme hvordan du vrir og vender på det. Lenke til kommentar
frankhaugen Skrevet 14. september 2011 Forfatter Del Skrevet 14. september 2011 Damn it!! takk anyway ser ut til at dette ble vanskeligere enn jeg trodde :/ -frank Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 http://stackoverflow.com/questions/194574/inserting-data-in-xml-file-with-php-dom/1965053#1965053 Lenke til kommentar
Sebbert Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 Jeg ville anbefale å bruke PHPs DOM-extension. Den gjør alt arbeidet for deg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå