bergetun Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 Trenger litt hjelp med Adobe Photoshop her, og advarer herved at dere leser om en totalt newbie naar det kommer til grafisk editering. Jeg har ett "object" eller layer tror jeg det heter som jeg kan drive aa flytte rundt paa selve hoved canvaset, mne jeg oensker og forstoerre denne litt saann att det passer mer paa midt fantastiske bilde.. Har sittet i flere timer uten aa klare aa resize det og det begynner aa ta knekken paa meg naa. Jeg kan selvfoelgelig kopiere layaren over i ettannet transperant bilde og oeke det bildet etterpaa, men dette er jo utrolig tunvindt og krever noe som ikke jeg har (tolmodighet) Takker saa meget for all hjelp mottas med takk.. Til alle dere som maa skrive soek google i alle meldinger saa har jeg gjort det og JA jeg har lest litt i manualen. Oij, naar jeg foerst kom til aa tenke paa manualen staar det dette om Scaling layer effects (Photoshop) A layer style may have been tuned to look best on a target resolution with features of a given size. Using Scale Effects allows you to scale the effects contained in the layer style without scaling the object to which the layer style is applied. To scale a layer effect: 1. Select the layer in the Layers palette. 2. Choose Layer > Layer Style > Scale Effects. 3. Enter a percentage or drag the slider. 4. Select Preview to preview the changes in the image. 5. Click OK. Dette helper meg veldig lite laar Scale Effects er dimma ut .. yuhuu... Igjen, jeg takker paa forhand til alle dere som tar dere tid og litt energi til aa hjelpe en photoshop newbie Best Regards Jimmy Bergretun Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 Jeg har ett "object" eller layer tror jeg det heter som jeg kan drive aa flytte rundt paa selve hoved canvaset, mne jeg oensker og forstoerre denne litt saann att det passer mer paa midt fantastiske bilde.. 1. Velg ønsket layer 2. Trykk Ctrl+T så kan du resize og rotere så mye du vil 3. Trykk Enter når du er fornøyd Evt. gå inn på Edit-menyen så har du flere transform-muligheter, bla perspective, distort ++ Lenke til kommentar
bergetun Skrevet 7. august 2003 Forfatter Del Skrevet 7. august 2003 Jeg har ett "object" eller layer tror jeg det heter som jeg kan drive aa flytte rundt paa selve hoved canvaset, mne jeg oensker og forstoerre denne litt saann att det passer mer paa midt fantastiske bilde.. 1. Velg ønsket layer 2. Trykk Ctrl+T så kan du resize og rotere så mye du vil 3. Trykk Enter når du er fornøyd Evt. gå inn på Edit-menyen så har du flere transform-muligheter, bla perspective, distort ++ Tusen takk.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå