Gå til innhold

Reklame-detektor som muter

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg ser ofte på TV, og siden jeg er interessert i vitenskap, er det mye Discovery og National Geographic som står på.

Det som irriterer meg er all reklamen.

Ikke bare det irriterende avbrekket fra programmet, men LYDEN. Det virker som om de skrur opp lyden i reklamene for å være sikker på at folk får dem med seg.

Jeg er ikke sikker på om de skrur opp antallet decibel, eller om de kødder med loudness...

Men reklamene oppleves i hvert fall som mye høyere enn programmet jeg ser på.

Jeg har stillt inn lydnivået til et passelig nivå, så når reklamen kommer blir det ubehagelig høyt. Derfor bruker jeg Mute-knappen instinktivt i hver reklamepause for å spare hørselen, og for å hindre klage fra naboen.

Jeg ønsker meg en automatisk Mute-knapp som vet når reklamen kommer.

Dermed slipper jeg å bruke chips-finkrene mine på fjernkontrollen.

En IR-diode sender Mute til TVen når reklame detekteres:

Jeg har noen ideer om hvordan reklamedetektoren kunne virke:

1. Apparatet detekterer at reklamefolkene misbruker loudness. Loudness resulterer i Mute.

2. Alle programmene er tekstet, men reklamene er ikke. Apparatet muter TVen når det har gått et halvt minutt uten undertekster.

3. Apparatet gjenkjenner lyden av reklamejinglen og slår på Mute.

Alle løsningene har feilkilder. Men er det mulig? Kom med ideer.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg så den videoen tidligere i dag.

Det var der inspirasjonen kom fra.

Men boksen du linker til analyserer undertekstene som sendes analogt. Men jeg har digital dekoderboks og HDMI.

Dessuten er jeg interessert i å slippe reklamepauser. Ikke en boks som aktiverer mute når de nevner en kjendis.

Reklamepausene er somkjent ikke tekstet.

Hvis dekoderen fra Altiboks godtar analog videoutgang og HDMI samtidig, kan jeg omprogrammere boksen til å aktivere Mute når det går et halvt minutt uten undertekster (som i eksempel 2 overfor).

Men jeg er ikke sikker. Hva tror dere?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har hør at det skal være mulig å kunne hoppe over reklamepausene ved opak.

Har en opptaker men har enda ikke funnet ut hvordan det skal fungere .

Men hvor lang tid vil det gå før lyden slåes av til den er på igjen når programmet man ser på starter.

For meng høres det ut som om lyden ikke rekker å bli slått på tidsnok etter en reklame pause.

nå er det heller ikke alle programmer som har undertekst ( i hvertfall som ikke kommer frem)

Da kan det være lit problematisk

Lenke til kommentar

Jeg har opptaker.

Løsningen så langt har vært å se favorittprogrammene med tidsforskøvet visning, sånn ca. 5-10 minutter ved å trykke på pauseknappen når programmet starter.

Når jeg ser på programmet noen minutter forsinket, kan jeg spole litt framover i hver reklamepause.

jeg gjør det på samme måten.

Selvfølgelig kan man også gjøre et fullstendig opptak og så spole over reklamen.

Ingen av disse metodene er optimale

Du får unnskylde meg , men jeg ikke sikker på om du helt forstod hva jeg mente.

Det jeg tenkte på var at det skulle finnes et valg eller funksjon som satte opptaket på pause når reklamen ble sent for så forsette med opptaket når reklamen var over

Det jeg har hør for lenge siden var at dette visstnok ikke var tilgjengelig i Norge.

OT:

det er også påstått at det finnes tver med en funksjon som eliminerer lyd skifte ved reklame pauser

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...