cypionate Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 heisann! på tide med ny stasjonær nå som bf3 er i anmarsj! Har brukt fritiden min de siste dagene på å bla gjennom dustin/ komplett / tester og selvfølgelig denne kategorien på diskusjon.no for å oppdatere meg litt i hardware-verden. Og har nå kommet fram til en liste jeg tror ser bra ut, men trenger nok litt hjelp til å se om det er noen forandringer som bør / kan gjøres:) prisen bør være rundt der den er nå,(8800,-), men kan strekke meg litt (maks 10k), men billigst mulig såklart!:)Er student, så har gratis frakt fra dustin home, så ser helst varer derfra:P mitt bruk: filmer (full-HD), nedlasting, musikk og spill, spesielt BF3, men blir også flere spill, og vil ha en maskin som klare å kjøre ganske smooth på høy grafikk når jeg først skal investere i dette tapsprosjektet. kjører på en 40" lcd, tastatur og mus har jeg allerede:) http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=977422&su=7231FDEC-9AD8-48E3-A061-6111CA672B62 http://www.dustinhome.no/Favorites.aspx?list=bd99d3023f2d4aa39e3753035717bb5a på forhånd takk! og er det noen småting jeg glemmer? kjøling? -Even Lenke til kommentar
greenman Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 har du sett på fractal design define r3? ca samme pris. er veldig fornøyd med mitt =) ellers så det andre veldig bra ut. ville selv gått for en corsair hx psu, men det er jo en smaksak =) Lenke til kommentar
cypionate Skrevet 14. september 2011 Forfatter Del Skrevet 14. september 2011 Takker for svar! litt usikker på kabinettet enda, PSU må jeg tenke litt på ingenting det er billige oppgraderinger på / noe som ikke duger? hvordan vil dette kunne kjøre battlefield3, sånn omtrent? Lenke til kommentar
greenman Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 delene du har valgt vil kjøre BF3 veldig bra =) PS: hvis du har tenkt å overklokke 2500k og skal ha en annen CPU-vifte må du tenke på at RAM-brikkene er veldig høye og vil ikke passe under mange CPU-vifter =) Lenke til kommentar
cypionate Skrevet 14. september 2011 Forfatter Del Skrevet 14. september 2011 blir vel litt klokking ja, men bare litt moderat, har ikke noen erfaring med overklokking:-P vil jeg da trenge en annen vifte?:-) takker for svar! Lenke til kommentar
greenman Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 skal du klokke mye er det lurt med en annen vifte. men har hørt at folk har klokket en del med standard vifte =) personlig kjøper jeg alltid en tredjeparts cpu-vifte da stockviftene har en tendens til å bråke og ikke gi særlig gode temperaturer under stress. om du bestemmer det for å kjøpe en annen vifte, ta en titt på noctua sine. der får du kvalitet for hver eneste krone. men da må du også velge low profile rambrikker siden de du har valgt ikke vil passe under noctua sine vifter. Lenke til kommentar
cypionate Skrevet 14. september 2011 Forfatter Del Skrevet 14. september 2011 tusen takk for hjelpa! Prøver stock vifta først, så får jeg eventuelt gå på en blemme med rammen siden :-) Lenke til kommentar
greenman Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 yeah, ram er jo ikke akuratt dyrt for tiden så lykke til med byggingen isåfall =) Lenke til kommentar
vitty Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Videre skal det gå ann å demontere de minnekjølerene. Bør ikke være et problem å ha dem uten. vanlig minne blir generelt sett ikke så varmt Lenke til kommentar
gusb3 Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Er det bare meg eller har du glemt GPU? Et gtx 570 eller radeon hd 6970 kommer nokk in i budskjettet. Ellers kan jeg anbefale deg fractal design define r3 som kabinet. Lenke til kommentar
cypionate Skrevet 15. september 2011 Forfatter Del Skrevet 15. september 2011 takker for svar:D Takk for det, bibow, bestilt nå, satser på at det går som smurt Det høres bra ut vitty:-) Det er nok ikke bare deg, den lista var litt bugga trur jeg:P er med: - ASUS GEFORCE GTX 570 DIRECTCU -SEAGATE BARRACUDA 7200.12 1TB 7200RPM SATA/600 32MB -SAMSUNG DVD±R/RW/RAM DL 22X SATA BULK SVART i tillegg, vet ikke hvorfor dette har falt ut av lista jeg:) - Even Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå