Gå til innhold

[Løst] CPU-Z Memory

tho_kva2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er her dette med Double kommer inn. Hvis du dobler 668 så får du omtrentlig 1333, som er hastigheten på minnet ditt. Men 2004 (triple) er altså den effektive minnehastigheten.

Dette er forklart på enkleste mulige måte, men likevel ... you get the picture. Hadde du hatt 1600 MHz minne, ville du ha hatt 800 som DRAM frequency. Dessuten kan du godt ha 1600 MHz minne installert, men hvis ikke hovedkort/prosessor støtter så stor hastighet, vil minnet bli klokket ned.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Tja.. Jeg vet at det det bedre minnet vil bli nedgradert til å kjøre på det samme som det dårlige. Om jeg bytter ut mine 1333MHz med 1600MHz så vil det tallet øke til rundt 800 korrekt? 800x2=1600. Noe det da vil kjøre på!? men den effektive vil da være på 2400!? Mener du da at den ved noen situasjoner under press kan takle å pushes opp til 2400? ser ikke helt hva du mener med at effektive 2400 istedenfor 1600? ;P unnskyld om du syntes jeg spør dumt..

Svarte før du fikk redigert, men siste del passer fortsatt : ) Tror forresten ikke hk mitt takler mer enn 1333 nei

Endret av tho_kva2
Lenke til kommentar

Takk skal du ha for gode svar! : )

På Gigabyte sin hjemmeside så står det:

Memory

4 x 1.5V DDR3 DIMM sockets supporting up to 16 GB of system memory (Note 1)

Dual channel memory architecture

Support for DDR3 1866(OC)(Note 2)/1333/1066 MHz memory modules

Support for ECC memory modules (Note 3)

Her står det at den støtter 1866, men kun ved overklokking?

Memory Module list Her står det en rekke med modeller med over 1333 som den skal takle, og de over tar den ned til 1600. Tror det HK mitt takler 1600?

Fant ut av det, om jeg manuelt går inn i BIOS og setter 1600MHz så funker det.

Endret av tho_kva2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...