Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Acer 3820TG ser WLAN nettverk men kan ikke koble til


Anbefalte innlegg

Har en Acer Aspire 3820TG med ett snodig problem. Plutselig kunne jeg ikke koble til noen trådløse nettverk. Ser nettverkene, men når jeg trykker "koble til", skjer det ingenting.

Har prøvd å koble til flere forskjellige nettverk med og uten sikkerhet uten hell. Har avistallert og reinstallert med ny driver uten hell. Har kjørt virusscan med både AVG og Norman samt malwarescan uten resulat.

Kablet LAN fungerer ...

Det er ett Broadcom nettverkskort som står i maskinen

Noen gode ideer? Eller rett og slett selve løsningen til meg hvis dere har hatt samme problem selv?

 

Roger

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har hørt norman har blokkert slike ting, prøv å deaktiver\slett hele greia og reboot

Norman har blokkert WiFi? Problemet oppsto før jeg installerte Norman ...

Har også prøvd å deaktivere nettverkskortet, rebootet og reaktivert, deinstallert, oppdatert, konfigurert men desverre ikke reparert :-/

Endret av anderre
Lenke til kommentar

har hørt norman har blokkert slike ting, prøv å deaktiver\slett hele greia og reboot

Norman har blokkert WiFi? Problemet oppsto før jeg installerte Norman ...

Har også prøvd å deaktivere nettverkskortet, rebootet og reaktivert, deinstallert, oppdatert, konfigurert men desverre ikke reparert :-/

Bare for morro skyld prøvde jeg å kjøre Ubuntu over USB. Lastet ned drivere fra Broadcom, men tror dere driten virket da!? N E I ! ! !

Så da må jeg vel innse at kortet er føkka og jeg trenger nytt

- Så hva kjøper jeg og fra hvor?

 

Roger

Lenke til kommentar

Du har ikke klart å skru av bluetooth eller trådløs antenne di da? Noen bærbare, min inludert har en knapp til dette som sitter skikkelig dumt til slik at jeg stadig vekk klarer å deaktivere bluetooth i vanvare.

Nope ...

- Og hadde jeg skrudd av kortet, hadde jeg ikke "sett" andre nettverk på nettverkslisten

 

Finner ikke noen nettbutikker som selger Broadcom nettverkskort i norge. Finner masse kinesiske selgere på eBay, men grunnet leveringstid og tidligere dårlige erfaringer derfra, leter jeg etter andre alternativer

 

Roger

Lenke til kommentar

For det første trenger du ikke å kjøpe et nytt broadcom kort, bytt det ut med f.eks et fra intel.

 

Ellers kan du prøve å bytte krypteringstype når du kobler til nettverket. På min pc(5820tg) hadde instillingene blitt satt til standard wpa, og jeg opplevde samme problemet som deg. Høyreklikk på ønsket nettverk, velg egenskaper og sett så sikkerhetstype til f. eks wpa2.

Lenke til kommentar

For det første trenger du ikke å kjøpe et nytt broadcom kort, bytt det ut med f.eks et fra intel.

 

Ellers kan du prøve å bytte krypteringstype når du kobler til nettverket. På min pc(5820tg) hadde instillingene blitt satt til standard wpa, og jeg opplevde samme problemet som deg. Høyreklikk på ønsket nettverk, velg egenskaper og sett så sikkerhetstype til f. eks wpa2.

 

Da var Intel 6230 bestillt. Får håpe det gjør susen :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...