PrimeNO Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 (endret) Hei. Jeg har slitt med mitt nettverk en god stund nå(flere måneder!) dette er som dere skjønner veldig frustrende og jeg håper noen er kan hjelpe meg. Jeg jobber med IT selv, men etter å ha skannet google noen hundre ganger skjønner jeg fortsatt ikke hva som foregår.. Mitt scenario er som følger: ------------------------------------- Jeg har en kjellerleilighet i enebolig hvor eneste mulig telefon/adsl uttak er i 4.etasje. Der har jeg mitt telenor modem (P-2812HNU-F3) som er koblet til en Netgear router(WNDR3700v2) fordi telenor routeren har for dårlig trådløst signal. I min leilighet har jeg Netgear repeater (WN2000RPT) for å forsterke signalet. Enheter som er koblet til repeater er: stajonær maskin(kablet), Iphone, Macbook og acer laptop. ----------------------------------------------------------- Problem: ---------------------------------------------- Den stasjonære pcen har stabil internett tilkobling, men når jeg kobler til andre trådløse enheter så mister de internett tilkobling etter en tid. Og når jeg prøver å gjøre endringer krasjer hele nettet og jeg må restarte repeater på nytt. Jeg har oppdatert firmware, vært på support tlf med netgear. Byttet til statisk ip, endret dhcp instillinger osv. Det som forvirrer meg er at jeg også mister internett tilkobling periodisk når jeg kobler til netgear router oppe i 4 etasje selvom det er veldig dårlig signal. ------------------------------------------------ Jeg har lest på endel netgear forum at man må sette repeater til statisk adresse, men dette hjelper ikke. Er det noen av dere som har oppskrift på hvordan dette skal sette opp riktig slik at det blir stabilt??! Eller finnes det andre løsninger som er bedre for å forsterke signalet. (ja jeg har prøvd å med internett igjennom strømkontakt, men dette er altfor tregt igjennom 2 etasjer(1mbit max). Setter meget stor pris på hjelp fra en av dere Hilsen Magnus Endret 13. september 2011 av PrimeNO Lenke til kommentar
PrimeNO Skrevet 15. september 2011 Forfatter Del Skrevet 15. september 2011 Bump! nobody has a clue? Hei. Jeg har slitt med mitt nettverk en god stund nå(flere måneder!) dette er som dere skjønner veldig frustrende og jeg håper noen er kan hjelpe meg. Jeg jobber med IT selv, men etter å ha skannet google noen hundre ganger skjønner jeg fortsatt ikke hva som foregår.. Mitt scenario er som følger: ------------------------------------- Jeg har en kjellerleilighet i enebolig hvor eneste mulig telefon/adsl uttak er i 4.etasje. Der har jeg mitt telenor modem (P-2812HNU-F3) som er koblet til en Netgear router(WNDR3700v2) fordi telenor routeren har for dårlig trådløst signal. I min leilighet har jeg Netgear repeater (WN2000RPT) for å forsterke signalet. Enheter som er koblet til repeater er: stajonær maskin(kablet), Iphone, Macbook og acer laptop. ----------------------------------------------------------- Problem: ---------------------------------------------- Den stasjonære pcen har stabil internett tilkobling, men når jeg kobler til andre trådløse enheter så mister de internett tilkobling etter en tid. Og når jeg prøver å gjøre endringer krasjer hele nettet og jeg må restarte repeater på nytt. Jeg har oppdatert firmware, vært på support tlf med netgear. Byttet til statisk ip, endret dhcp instillinger osv. Det som forvirrer meg er at jeg også mister internett tilkobling periodisk når jeg kobler til netgear router oppe i 4 etasje selvom det er veldig dårlig signal. ------------------------------------------------ Jeg har lest på endel netgear forum at man må sette repeater til statisk adresse, men dette hjelper ikke. Er det noen av dere som har oppskrift på hvordan dette skal sette opp riktig slik at det blir stabilt??! Eller finnes det andre løsninger som er bedre for å forsterke signalet. (ja jeg har prøvd å med internett igjennom strømkontakt, men dette er altfor tregt igjennom 2 etasjer(1mbit max). Setter meget stor pris på hjelp fra en av dere Hilsen Magnus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå