Gå til innhold

Scrollbar

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte jeg skulle legge inn en scrollbar på siden min, pga sidene av og til er lengre enn det resten av siden er. Men jeg vil ikke benytte meg av frames... Og såvidt jeg vet kan jeg heller ikke legge til scrollbar på en table. Noen som har noen ideer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Haha, blib må kanskje krype til korset og bruk frames :D

Neida, ville egentlig bare spørre hva layers er.

Nå er jo ikke iframe så ille da. Mange av de negative sidene med frameset er borte siden det bare gjelder en liten del av siden, og ikke hele dokumentet

Lenke til kommentar
Haha, blib må kanskje krype til korset og bruk frames :D

Neida, ville egentlig bare spørre hva layers er.

Nå er jo ikke iframe så ille da. Mange av de negative sidene med frameset er borte siden det bare gjelder en liten del av siden, og ikke hele dokumentet

Layers som brukes som frames er slik som på denne siden.

Er ikke helt sikker på hva annet layere kan brukes til, men tror du kan plassere dem hvor du vil uavhengig av de andre layerene på siden. Blir vel litt som layere i photoshop, egentlig. Lagene er som "papirbiter" som ligger oppå hverandre.

Lenke til kommentar
Layers som brukes som frames er slik som på denne siden.

Er ikke helt sikker på hva annet layere kan brukes til, men tror du kan plassere dem hvor du vil uavhengig av de andre layerene på siden. Blir vel litt som layere i photoshop, egentlig. Lagene er som "papirbiter" som ligger oppå hverandre.

Si meg bruker dere wysiwyg editorer? Har finkjemmet koden til berg online (digger designet!!), men finner hverken layers eller iframe, bare masse tabeller..

Kan ikke helt si at jeg ser hvordan siden din er bygget opp av layers nei, men det vet sikkert du bedre enn meg siden det er du som har laget den ;)

Den andre siden ble for mye kode for meg, men jeg søkte fram at layers var nevnt i forbindelse med ID bare..

Lenke til kommentar
Si meg bruker dere wysiwyg editorer? Har finkjemmet koden til berg online (digger designet!!), men finner hverken layers eller iframe, bare masse tabeller..

Kan ikke helt si at jeg ser hvordan siden din er bygget opp av layers nei, men det vet sikkert du bedre enn meg siden det er du som har laget den ;)

Den andre siden ble for mye kode for meg, men jeg søkte fram at layers var nevnt i forbindelse med ID bare..

Er bare "innholdet" som bruker layer. Tror det heter layer iallfal.. (<div>)

Den gjør iallfall samme nytta som en iframe!

Lenke til kommentar

Hva *er* layers da, og hvor finner jeg info om det? Det er ikke HTMl iallefall ;)

Iframe fungerte nesten, problemet var bare det at siden jeg ville "inkludere" hentet ut informasjon via PHP fra tidligere steder i dokumentet og slikt. Og det greide den ikke særlig godt. Ville blitt krokete. Skal se på layers før jeg bestemmer meg tror jeg :/

Lenke til kommentar
hmm, det er ike mulig å sette storleiken på en celle i en tabell absolutt da, slik at den begynner å scrolle ved overfylling?

Hvordan setter man den til absolutt da? Eneste jeg vet om er width="100" height="100", men hvis teksten er for lang utvider den seg uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...