Gå til innhold

Forsterkeren streiker! :

M4RKU5

Anbefalte innlegg

Forsterkeren streiker når musikken som spilles overstiger et visst nivå. Når jeg skrur lyden ned igjen kommer lyden tilbake. Noen som kan forklare meg hva problemet er? Jeg har sjekket at det ikke er høyttalerne som er problemet. Kan forsåvidt også opplyse om at forsterkeren er nokså gammel, og er fra Marantz

Takker på forhånd for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor høyt opp snakker vi? Hvis du skur volumet over ca. kl 11-12 så er du på grensa til å overbelaste komponenter enten i forsterker eller brenne spoler i høytalerne.

Marantz lager bra utstyr så det kan hende at det er en sikringsanordning som slår inn for å unngå at man skal ødelegge noe.

Lenke til kommentar

Hvor høyt opp snakker vi? Hvis du skur volumet over ca. kl 11-12 så er du på grensa til å overbelaste komponenter enten i forsterker eller brenne spoler i høytalerne.

Marantz lager bra utstyr så det kan hende at det er en sikringsanordning som slår inn for å unngå at man skal ødelegge noe.

Maks kl 10. Nokså irriterende. Før har jeg kunnet spille så høyt jeg vil, uten at det har vært et tilsynelatende problem for noen av komponentene. Har du noen anelse om hvordan jeg kan få fikset det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...