gjar Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 (endret) Mistet idag kontakten med internett på den ene PC'en i heimen. På en annen maskin fungerer alt utmerket... Hva har jeg prøvd? Har restartet router slått av maskinen helt og startet den opp igjen Har endret DNS serveradresse til Google sine (8888 og 8844), etter å ha lest i en annen tråd her på forumet at det kunne løse problemet, men vet ikke om det var lurt/nødvendig da det trådløse nettet fungerer utemrket på den andre maskinen Hva bør jeg gjøre nå??? Har god kontakt med kabel, men problemet er altså når jeg kjører trådløst Endret 13. september 2011 av gjar Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123 Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 Har du prøvd å "glemme" / "slette" nettverket, for så å koble til det på nytt? Pass også på at du ikke har et aktivt torrent program. (Jeg må alltid restarte router etter bruk av Vuze, mens alle andre maskiner funker). Har du også prøvd å oppdatere eller nedgradere driveren for det trådløse nettverkskortet? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 Mistet idag kontakten med internett på den ene PC'en i heimen. På en annen maskin fungerer alt utmerket... Hva har jeg prøvd? Har restartet router slått av maskinen helt og startet den opp igjen Har endret DNS serveradresse til Google sine (8888 og 8844), etter å ha lest i en annen tråd her på forumet at det kunne løse problemet, men vet ikke om det var lurt/nødvendig da det trådløse nettet fungerer utemrket på den andre maskinen Hva bør jeg gjøre nå??? Har god kontakt med kabel, men problemet er altså når jeg kjører trådløst Kan du pinge til 195.88.54.16 , men ikke til www.vg.no ? I så fall er det et faktisk DNS problem. Du sier du har prøvd å endre DNS serveren - men jeg forstå ikke helt hva du mener med "8888" og "8844". Dett er jo ikke DNS adresser ihvertfall... satt du disse direkte i DNS instillingene i det trådløse nettverkskortet? -Stigma Lenke til kommentar
leftbrain Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Mistet idag kontakten med internett på den ene PC'en i heimen. På en annen maskin fungerer alt utmerket... Hva har jeg prøvd? Har restartet router slått av maskinen helt og startet den opp igjen Har endret DNS serveradresse til Google sine (8888 og 8844), etter å ha lest i en annen tråd her på forumet at det kunne løse problemet, men vet ikke om det var lurt/nødvendig da det trådløse nettet fungerer utemrket på den andre maskinen Hva bør jeg gjøre nå??? Har god kontakt med kabel, men problemet er altså når jeg kjører trådløst Kan du pinge til 195.88.54.16 , men ikke til www.vg.no ? I så fall er det et faktisk DNS problem. Du sier du har prøvd å endre DNS serveren - men jeg forstå ikke helt hva du mener med "8888" og "8844". Dett er jo ikke DNS adresser ihvertfall... satt du disse direkte i DNS instillingene i det trådløse nettverkskortet? -Stigma 8.8.8.8 og 8.8.4.4 er Googles DNS-servere. Trådstarter tror kanskje at disse IP-adresser kan skrives om til "8888" og "8844" desimalt - noe som jo er feil. 8888 desimalt blir 0.0.34.184 8844 desimalt blir 0.0.34.140 8.8.8.8 blir 134744072 desimalt 8.8.4.4 blir 134743044 desimalt Det er vel ikke så mange som bruker desimal notasjon til daglig, det dukker for min del stort sett opp ifm. feilsøking, f.eks. hvis noen skulle gi en Windows-PC navnet "134744072" eller noe annet lurt. Lenke til kommentar
gjar Skrevet 14. september 2011 Forfatter Del Skrevet 14. september 2011 Takker for forslagene. Jeg har gjort endringer i DNS server på bakgrunn av det jeg leste her I vedlegget ser dere konkret mine innstillinger nå, men som ikke har gjort noen endring i mitt problem som er at jeg ikke får kontakt med nettet i trådløs funksjon. Har også tatt PrtSc ( i vedlegget) som viser hvordan det ser ut når jeg prøver å gå trådløst, uten suksess... Trådløst får jeg ikke pinget 195.88.54.16 eller www.vg.no Med kabel får jeg pinget begge helt u.a. Har nå prøvd å fjerne det trådløse nettet for så å koble meg på etterpå.....uten suksess Har ikke noe aktivt torrent program... Marius1202 skrev: Har du også prøvd å oppdatere eller nedgradere driveren for det trådløse nettverkskortet? svar: nei...hvordan gjør jeg evnt det? Hva blir neste steg? DNS innstilling og trådløst.docx Lenke til kommentar
gjar Skrevet 14. september 2011 Forfatter Del Skrevet 14. september 2011 Og plutselig virket det trådløse igjen... har ikke gjort noe siden jeg postet forrige innlegg???? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123 Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Og plutselig virket det trådløse igjen... har ikke gjort noe siden jeg postet forrige innlegg???? Det er rett og slet sånt som skjer. Det skjer alltid med PCen til broren min. Men for å oppdatere drivere: Gå til enhetsbehandling (søk etter det på Win 7), høyreklikk på nettverkskortet ditt, og velg egenskaper. Der er det en fane med "Driver", hvor du kan oppgradere, og rulle tilbake Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå