Gå til innhold

Idé til spill-TV-program; TV3 Game Show


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor ikke. Det finnes jo tusenvis av spill talenter i Norge. De fleste tror at Norge er kun en fotballnasjon men det tro det eller ei er så er videospill mye mer populært enn fotball her i Norge.

 

Hvorfor skal en fotballspiller som bare spiller fotball tjene 10 millioner kroner i året. Det eneste han gjør er jo bare løpe rundt og sparke en ball. Hvorfor tjener en skolelærer bare 300000 kroner i året? Skolelæren gjør den viktigste jobben av alle og det er å utdanne mennesker.

 

Norge er en esport nasjon! De fleste bare ikke gidder å se sannheten i øynene.

Endret av Drgeek
Lenke til kommentar

Hvorfor skal en fotballspiller som bare spiller fotball tjene 10 millioner kroner i året. Det eneste han gjør er jo bare løpe rundt og sparke en ball. Hvorfor tjener en skolelærer bare 300000 kroner i året? Skolelæren gjør den viktigste jobben av alle og det er å utdanne mennesker.

 

Norge er en esport nasjon! De fleste bare ikke gidder å se sannheten i øynene.

 

Fordi spill er for gamere, fotball er for alle.

Den vanlige mannen i gata er ikke interessert i å se deg spille dataspill på TV.

 

En fotballspiller tjener mange millioner i året fordi det er en stor underholdningsverdi i det han gjør. Fotball omsetter for mer penger enn spillselskapene noen gang har tjent.

 

Spill kommer aldri til å bli TV underholdning for familien.

Endret av Bjohansen
Lenke til kommentar

Hvorfor skal en fotballspiller som bare spiller fotball tjene 10 millioner kroner i året. Det eneste han gjør er jo bare løpe rundt og sparke en ball. Hvorfor tjener en skolelærer bare 300000 kroner i året? Skolelæren gjør den viktigste jobben av alle og det er å utdanne mennesker.

 

Norge er en esport nasjon! De fleste bare ikke gidder å se sannheten i øynene.

 

Fordi spill er for gamere, fotball er for alle.

Den vanlige mannen i gata er ikke interessert i å se deg spille dataspill på TV.

 

En fotballspiller tjener mange millioner i året fordi det er en stor underholdningsverdi i det han gjør. Fotball omsetter for mer penger enn spillselskapene noen gang har tjent.

 

Spill kommer aldri til å bli TV underholdning for familien.

 

Jeg tror ikke dattera din på 16 år sitter hjemme og ser på fotball sammen med deg. Underholdningsverdi ja, men ikke familie underholdning.

 

Hva med kvinnefotball? Kvinnefotball har like stor underholdningsverdi det også men av likevel er det ingen som ser på det! Hvorfor skal en mann som spiller i proffliga tjene flere millioner av kroner mens en kvinne i proffliga tjener ingenting?

 

Kvinner ser jo på mannlig fotball mens menn gidder ikke å se på kvinnefotball.

Dette er ren diskrimiring av kvinner i en profesjonell sportsverden.

Endret av Drgeek
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke dattera din på 16 år sitter hjemme og ser på fotball sammen med deg. Underholdningsverdi ja, men ikke familie underholdning.

 

Jeg har ingen datter. Og jo, når det er landskamp så samles stortsett hele familien foran TV-skjermen.

 

Hva med kvinnefotball? Kvinnefotball har like stor underholdningsverdi det også men av likevel er det ingen som ser på det! Hvorfor skal en mann som spiller i proffliga tjene flere millioner av kroner mens en kvinne i proffliga tjener ingenting?

 

Kvinner ser jo på mannlig fotball mens menn gidder ikke å se på kvinnefotball.

Dette er ren diskrimiring av kvinner i en profesjonell sportsverden.

Kvinnefotball har ikke tatt av like mye som mannlig fotball rett og slett fordi mannlig fotball var først. Mannlig fotball er også mer brutalt, noe som bidrar til mer action.

 

Ingen av argumentene dine er gode nok til å forsvare en spillturnering på TV.

Lenke til kommentar

Dessverre har ikke Norge noe grunnlag for dette. Altfor få som er interessert i gaming, sammenlignet med TV-show generelt. Kanskje klarer du å trekke noe få tusen spillere på det meste. Men for all del, fin ide.

 

 

Spill kommer aldri til å bli TV underholdning for familien.

Hmm.. Ganske snevert syn. Hvorfor så kritisk? Er det fordi du ikke mener spill har underholdningsverdi? Eller noe annet? SC2 og LoL trekker mange tusen i hver sine turneringer. Og fenomenet "barcraft" har ikke kommet ut av intet.

 

Spill er absolutt underholdning om de rette elementene er på plass. Problemer er bare at vanlige mennesker ikke er kjent med "fenomenet" esport. Og så lenge ingen TV-kanaler ønsker å gjøre dypdykk i det, vil det dessverre ikke bli noe noen flere interesserte.

Endret av TCi
Lenke til kommentar

Spill er allerede TV underholdning.

Bare ikke i Norge. Årsakene til det er tilfeldigheter og kulturellt.

Uansett blir sammenligningen med fotball spillere drøy bla fordi spill fremdeles er "ungt" og har bredest oppslutning hos unge gutter...som er de som ser minst på TV av TV titterne.

 

Støtter initiativet og engasjementet ditt helhjertet Drgeek, men det er en lang vei å gå.

Tror uansett du må sikte mot nisjekanaler som Zebra, Max eller Altibox/Nextgentel dersom du håper på noe som går over flere episoder.

 

Må innrømme at av det jeg ser er streaming av spillturneringer heller ikke så stort i Norge.

E-sport i Norge er langt svakere enn f.eks i Sverige. Det er et stykke og gå og kloke hoder sier at for at noe skal bli populært trenger mann å bygge helter.

 

Så kanskje du skulle snu det på hodet?

Denne ideen kunne være seer vennlig.

"Spill Idol"

Akkurat som i Idol konkurrerer de om hvem som skal få representere Norge i et mesterskap eller et sponsorat.

Spillet velger de fritt fordi mann er avhengig av å få med en masse "raringer" for at seerne skal følge med.

Så kjører de konkurranse med fagjury og seer SMSer.

Da hadde du fått rare deltakere, karismatiske deltakere...og gode deltakere.

 

Kunne funka det.

Lenke til kommentar

Virker ikke som du er helt inne på hvor stor e-sport virkelig er. Spesielt da i Sør-Korea, hvor det hele startet. Så mange som 50 000 kommer på turneringer i store haller. I tillegg er det mange TV-kanaler som sender e-sport døgnet rundt.

 

Nå med Starcraft 2 har det også begynt å eksplodere i Amerika også. Med rundt 5000 som alene ser på en kamp i SC2. Og flere blir det for hver turnering. Det er helt klart TV-underholdning i det så lenge konseptet er rett. Dagens TV er patetisk og tynt skrot som lett kan erstattes med noe annet. Selv har jeg ikke sett noe seriøse programmer på TV på snart 2 år.

 

Men for et land som Norge er saken en helt annen. Vi har ikke noe godt e-sport fundament ennå, men det har begynt å komme seg litt de siste årene. Hva vi trenger er flere turneringer som Gamers Paradise o.l. Da vil interessen øke. Spesielt om de klarer å øke kvaliteten på sendingene.

Lenke til kommentar

Vel jeg har bare en drøm om å gjøre Norge til en spillnasjon. Ikke bare fordi jeg bor i Norge men fordi jeg er koreaner i tillegg. Og hver gang jeg besøker hjemlandet mitt i seoul så ser jeg at spill er veldig populært. Ikke bare hos gutter men også hos jenter. Også har vi spillbarer og hele pakken :)

 

Jeg har lest mange artikler på vg og aftenposten at Norge ønsker å bli en spillnasjon. Men av likevel er ingen interessert med å bidra noenting for at spilling skal utvikle seg i Norge. De eneste som bidrar med noenting er komplett som sponser TG i Norge. Det er synd at Norge ikke tror det eksisterer video spill talenter i Norge :(

 

Til og sverige har kommet lengre enn oss i video spill bransjen. Sverige holder årlige turneringer osv.

 

I Norge så er turneringer blitt holdt av privatpersoner! Privatpersonene ønsker at spilling skal bli lagt merke til og kjøper til og med premier som gis bort til spillerne som deltar på konkurransen ut av sin egen lommebok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...