Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Trenger hjelp til prøve!

Anbefalte innlegg

Hei, har prøve til tirsdag. Det handler om celler og arv. Jeg forstår ca halvparten. Jeg sliter med celledeling og celleånding. Jeg får det bare ikke til å sitte.

Trenger hjelp fra noen smarte her på forumet som kan forklare det enkelt for meg :)

Jeg går i 10.klasse.

Takker for hjelpen :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg går VG2 nå, men jeg hadde eksamen i det temaet i 10ende klasse. Fyr løs med spørsmål så skal jeg svare så bra jeg kan. Muligens jeg har en powerpoint presentasjon liggende dersom du ønsker den. :)

Eh, ja..Vel, det hadde vært hyggelig å få sendt power point presentasjonen din..Jeg har om det samme , er veldig intressert i det. Trenger også mer info.

(BTW: Sliter litt med den Mendelslære..men det vil nok gå så fint så :) )

Lenke til kommentar

Jeg går VG2 nå, men jeg hadde eksamen i det temaet i 10ende klasse. Fyr løs med spørsmål så skal jeg svare så bra jeg kan. Muligens jeg har en powerpoint presentasjon liggende dersom du ønsker den. :)

Eh, ja..Vel, det hadde vært hyggelig å få sendt power point presentasjonen din..Jeg har om det samme , er veldig intressert i det. Trenger også mer info.

Den er grei, laster den opp i dette innlegget. Men den er dessverre skrevet i stikkordform, og temaet er noe begrenset. Men spør om det er noe du ikke forstår. Mener det var en sterk 5'er jeg fikk på den presentasjonen.

Celler, arv og miljø-1.ppt

Lenke til kommentar

Den er grei, laster den opp i dette innlegget. Men den er dessverre skrevet i stikkordform, og temaet er noe begrenset. Men spør om det er noe du ikke forstår. Mener det var en sterk 5'er jeg fikk på den presentasjonen.

Tusen Takk Vidar, jeg kommer til å spørre i helga xD da får jeg tid til å sette meg ned å lese litt på stikkordene xD Forresten, drit bra design :)

Lenke til kommentar

Celleånding er det motsatte av fotosyntese.

Fotosyntese: Vann (H2O) + Karbondioksid (CO2) + Sollys (energi ) ----> Glukosesukker (C6H12O6) + Oksygen (O2)

Celleånding: Oksygen (O2) + Glukosesukker (C6H12O6) ----> Vann (H2O) + Karbondioksid (CO2)

Tusen takk :) Det var ikke vanskeligere enn det, ble litt skuffa av meg selv nå :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...