FlinkeFreddy Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 Husk nå at dette er en alpha-versjon, det er ikke kommet i beta-fasen engang. MYE vil nok endres før både beta og RC (release candidate) versjonene kommer.Du har ikke "testa windows 8" enda, bare et skjelett. Jeg testa Win7 da det var i det samme stadiet, og ble lansert som et gratis test- OS. Bortsett fra at de fiksa en del bugs, var det ingen forandring frem til betaen, som jeg også la inn. Under beta- testingen var det også stort sett bugfixing det gikk i, og de visuelle endringene var fulstendig fraværende. Jeg tippper Win8 blir seende ut som det gjør nå, selv på RTM- versjonen. Alle endringer skjer nok under panseret. Lenke til kommentar
skifyr Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Egen Win8 seksjon på xda: http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=1288 kommet et par 'hacks' allerede. Håper det kommer noe mer nyttig Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 For de som ikke vil ha metrogrensesnittet så er det en måte å få det bort: http://www.mstechpages.com/2011/09/14/disable-metro-in-windows-8-developer-preview/ Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 (endret) Bare jeg som har problemer med å starte apper fra Metro? Desktop, Control Panel og Windows Explorer fungerer, men ingen av de andre. Jeg ser at ikon/tile blir klikket på pga animasjon, men det skjer ingenting. Ikke en gang IE, men jeg bruker IE10 fra standard desktop nå as we speak... Jeg sliter med det samme.. 64bit, om det kan ha noe å si :-p Svarer meg selv jeg, oppløsnigen kan ikke være 800x600 for at metro-programmene skal fungere virker det som. Nope, jeg kjører 1280x720, 1366x768 eller 1920x1080, ingen av de fungerer. Bruker btw x64 jeg å... EDIT: Fungerer med 1366x768 og 1920x1080, men ikke 1280x720... Endret 20. september 2011 av HulkHaugen Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 (endret) For de som ikke vil ha metrogrensesnittet så er det en måte å få det bort: http://www.mstechpages.com/2011/09/14/disable-metro-in-windows-8-developer-preview/ Men ta vekk Metro så har du Windows 7. Som du allerede har Er som å få en ny bil med helt nye features du er tvunget å lære deg å bruke, så finner du en "patch" som fjerner alle featurene og gjør den helt lik din forrige bil. Ganske pointless. Endret 20. september 2011 av Bytex Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 Ett operativsystem består ikke av kun GUI, mesteparten av arbeidet som legges er ting under skallet. Sjekk her for en liten liste over ting som har blitt forbedret i windows 8. http://www.winrumors.com/heres-a-list-of-300-windows-8-features-that-microsoft-didnt-show/ Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 Greia er at ved å deaktivere Metro UI ved å gå inn i registeret så mister du faktisk nesten alt som skiller Windows8 Developer Preview ifra Windows7. Du mister ribbons, du mister det nye filoverføringsvinduet / systemet med mer.. Hvorfor alt dette forsvinner må gudene vite, men det er helt tydelig at skal du ha noe glede av denne testutgaven så må du nesten overleve Metro UI. Testet Windows Server 8 Developer Preview og det fungerte helt elendig, plent umulig å sette opp filserver da det nye (og nokså oversiktlige og fine) verktøyet for oppsett av SMB shares osv.. bare gir helt idiotiske feilmeldinger som gjør at det er helt umulig å sette opp noe som helst.. Dette toppes med at den gode gamle "høyre klikk på mappen / disken du vil dele på nettverket" heller ikke fungerer da antall connections blir automatisk satt til 0 så ingen kan koble til det du deler uansett..... Men men, dette er jo en slags pre-BETA så kan jo ikke klage, men noe skuffende er det jo når selv helt elementære funksjoner nekter å fungere. Og Metro UI har jeg ingenting til overs for, men jeg regner med at til en offisiell BETA versjon, eller hvertfall innen release så vil det være en enklere, bedre og mer effektiv måte å deaktivere / omgå hele Metro UI uten at du skal miste drøssevis av de andre funksjonene som følger med Windows8. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Jøsses, er det noen andre enn meg som finner hvordan Windows 8 behandler avslutting av programmer noe snodig? Går jeg i task manager etter å ha avsluttet Windows Live Messenger for eksempel så ligger den faktisk å kjører i bakgrunnen lenge etter at jeg lukket programmet, det samme skjer med diverse Chrome tabs osv.. Mye rart som rett og slett ser ut til å bli minimert til tross for at jeg avslutter det og det forsvinner helt fra taskbaren.. Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 27. september 2011 Del Skrevet 27. september 2011 Hmm, har dere funnet Windows Media Center? Har brukt Win8 som main OS på data nummer 2 den siste uka, og er ikke bare fornøyd. Som desktop- OS er det bare knotete. Finner ikke programmer og jeg føler ikke at den gamle startmenyen har fått noen erstatter. Man skulle hatt en meny eller lignende som erstattet den gamle startmenyen, og Ribbon blir får tungvint uten touch. Lenke til kommentar
1ar Skrevet 27. september 2011 Del Skrevet 27. september 2011 Førsteinntrykket mitt av den visuelle fremstillingen er "hva faen tenkte de"? Fikk disablet Metro i registeret og da satt jeg igjen med Windows 7, som jo er et godt OS Ble heldigvis også kvitt ribbons med den samme registerendringen. Det er bra at de optimaliserer det som ligger under skallet, men håper bare at den visuelle fremstillingen ikke skal bli hemmet av tablets på samme måte som spill til PC blir hemmet pga begrensinger i svakere spillkonsoller. Håper Metro kan velges vekk som et tidlig steg i installeringen av den endelige versjonen så kan tablets få ha det for seg selv. Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 Tror kanskje Metro kan fungere på HTPC dersom vi kan bruke fjernkontrollen Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 Metro UI kan nok fungere bra i flere sammenhenger det, poenget er jo at de fleste og det av god grunn ikke kan fordra det og heller ikke ser noe som helst poeng med Metro UI på en desktop og ikke minst server maskin. Her burde det ikke være verre enn at du kan gå inn på personalize, også kunne velge vekk både Metro UI og Ribbons om dette er ønskelig. Det er jo kun snakk om et skall så å påtvinge brukere noe så radikalt blir jo fullstendig meningsløst. Personlig kan jeg fint overleve ribbons, det er jo enkelt å minimere om det tar irriterende stor plass osv.. Og Metro UI hadde jo også vært helt greit å bare "omgå" om det ikke var for den helt idiotiske og banale integreringa med start menyen, alt fra søking til gudene vet hva må igjennom alt fra 2, 3 til 4 ekstra ledd og føles ufattelig mye mer knotete enn tidligere. Også har vi dette med at Windows8 på død og liv skal minimere alle prosesser og kjøre dem i bakgrunnen, til tross for at jeg har valgt å faktisk lukke dem. Kan fremdeles ikke fatte at Live Messenger fortsetter å kjøre i bakgrunnen til tross for at jeg har lukket det og programmet har forsvunnet fullstendig fra taskbaren, så der sitter jeg å er hellig overbevist om at Live Messenger er lukket og borte men neida.. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Foreslår at windows 8 holder seg på tablet og ARM. Så bruker vi andre Windows 7 som vanlig Lenke til kommentar
skifyr Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Eller at det blir en Windows 8 uten Metro og at man kan avslutte programmer (at de ikke går i bakgrunnen). Liker flere elementer i 8; rask oppstart, bytting av vinduer, raskere (bruker mindre minne), også kommer det sikkert mer features i alpha og sluttproduktet Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 18. desember 2011 Del Skrevet 18. desember 2011 (endret) Har begynt å lekke ut bilder av betaen i det siste. Merker at jeg gleder meg, gjør ikke noe om den kommer tidligere enn ventet Endret 18. desember 2011 av LucarioX Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 2. februar 2012 Del Skrevet 2. februar 2012 Storgleder meg til betaen, så lenge den er like stabil som W7-betaen, blir det clean install på maskinene mine! Lenke til kommentar
Fanboi Skrevet 3. februar 2012 Del Skrevet 3. februar 2012 (endret) noen idé om man kan forvente gratis oppgradering fra win7 til 8 dersom man kjøper laptop rundt mai-juni? (skal ha trinity eller ivy bridge tenkte jeg) har klart meg med vista frem til nå og tenkte å hoppe over 7, men trenger en clean install så lurte på om jeg skulle prøve 7ern hvis jeg likevel skal ha det de neste 4 årene Endret 3. februar 2012 av Fanboi Lenke til kommentar
TheMoonMan Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 Nærmer seg beta!!! Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 28. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2012 Oppdaterte tråden. Det er ikke lenge før Consumer Preview slippes ut gratis. Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 (endret) Bare meg, eller har det vært nesten vært merkelig lite hype rundt denne lanseringen i forhold til f.eks Windows 7 betaen? Hvertfall i norsk media. Kanskje det har noe med stabiliteten til Windows 7 å gjøre, i forhold til Vista? Endret 28. februar 2012 av LucarioX Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå