Gå til innhold

Windows 8 RTM - Diskusjon, testing og meninger

Gavekort

Anbefalte innlegg

Bare jeg som har problemer med å starte apper fra Metro? Desktop, Control Panel og Windows Explorer fungerer, men ingen av de andre. Jeg ser at ikon/tile blir klikket på pga animasjon, men det skjer ingenting. Ikke en gang IE, men jeg bruker IE10 fra standard desktop nå as we speak...

Jeg sliter med det samme.. 64bit, om det kan ha noe å si :-p

Svarer meg selv jeg, oppløsnigen kan ikke være 800x600 for at metro-programmene skal fungere virker det som.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en PC hjemme med Linux. Tenker jeg legger inn Windows 8 på denne i tillegg. Noen som har lagt inn Win8 på en ekte datamaskin (altså; ikke virtuelt)?

Erfaringer?

Ja, jeg har faktisk kun kjørt Windows 8 som primær OS, ettersom at jeg hadde problemer med å installere det i VirtualBox først. Som jeg skrev i en tidligere post, så fungerer det meget bra! Har uten unntak kun brukt Windows 8 siden det kom ut. Holdt på med alt av programmering, dokumentarbeid, musikk, Internett osv. Eneste problemet jeg har hatt er at hele systemet fryser plutselig hvis jeg kjører Firefox. Men etter at jeg byttet til Chrome har alt gått smertefritt.

Så ja, til å være en preview er dette meget, meget stabilt - i mitt tilfelle om ikke annet. Metro fungerer også bra og spillene som fulgte med flyter herlig.

jeg har nå prøvd win8 på VM, og ønsker å installere det på harddisken sammen med win7 som er mitt nåværende operativsystem. Skjønt at man må splitte harddisken i to partisjoner, og installerer det på den nye? Kan jeg da dual-boote og velge på oppstarten hvilket OS jeg vil kjøre?

Har noen en god guide til dette? :D

En god guide til nettopp dette ble postet på Lifehacker i går: How to Dual-Boot Windows 7 and Windows 8 Side By Side

Svarer meg selv jeg, oppløsnigen kan ikke være 800x600 for at metro-programmene skal fungere virker det som.

Gizmodo står det følgende om oppløsningskrav:

"All Windows 8 devices must have a minimum resolution of at least 1024×768 pixels. Any device running on minimum requirements will only run the Metro UI, with apps one at a time. If the screen resolution is 1366×768, it will support the split-screen apps."
Endret av Isosceles
Lenke til kommentar

takk, er midt i å lage partisjon 2 på 75 gig. bruker programmet: Partition Wizard Home Edition, men nå har den stått på denne sida i en god halvtime :hmm: noen som har erfaring med dette programmet?

edit. akkurat da jeg postet gikk pcen tom for strøm :mad: må prøve igjen..

post-231336-0-14003800-1316099112_thumb.jpg

Endret av skifyr
Lenke til kommentar

tusen takk alle sammen! ser ut som det funker, installerer win8 nå. det var ganske lett faktisk å lage ny partisjon selv om jeg er helt noob på det her! (hvorfor skulle det egentlig være vanskelig :p )

will updat soon...

Liten update: det funker kjempefint, internett osv. og jeg må si jeg syns det ser bra ut. Litt tungvindt å måtte "dra" seg bortover i Metro, men jeg liker animasjonene veldig godt! Anbefaler å gjøre det samme som meg :D

ps. Det er helt annerledes i VM enn hvis du installerer det på harddisken! (mye raskere, og ikke noe lagg i animasjonene)

Endret av skifyr
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8974354

Når jeg prøver å installere W8 henger det seg opp etter to sekunder når det står "Windows Developer Preview".

Jeg får ingen feilmeldinger annet enn at det virtuelle maskin-vinduet er optimalisert for 32-bit farge-modus mens det nå er stilt inn på 24-bit. Jeg finner ikke ut hvor jeg skal endre det, jeg finner ingenting inne på "Settings".

Lenke til kommentar

Jeg har ATI Radeon HD 4500 series, og tror det ble installert drivere i en oppdatering som kom etter 1/2 time. En kult ting som jeg fant ut nå er at du kan ta musa til venstre på skjermen og gå til forrige program som du hadde oppe. Du kan også scrolle opp/ned for å komme til andre prog. Men hvordan skifter man bakgrunn på Metro? :hmm:

Lenke til kommentar

en sånn oppdatering har ikke jeg fått.

Noen som har fiksa det manuelt?

er viktig for å kunne få til HDMI ut for min del.

Drivere ligger ofte som optional i Windows Update. Kan være verdt et forsøk å starte Windows Update, oppdatere den manuelt og se hva den lister opp under optional updates.

Et annet alternativ om det ikke funker er å starte Device Manager og velge at Windows skal forsøke å finne drivere til det.

Endret av Isosceles
Lenke til kommentar

da har jeg fått inn Win8 på min maskin. Poster specs her, tilfelle det er til interesse for noen:

Acer Aspire 5920G

Core 2 Duo prosessor (kan ikke sjekke Ghz, finner ikke min datamaksin og dermed enhetsbehandling)

GeForce GT8600

4 gigabyte ram

Går treigt... Treigere enn Windows 7. Skal oppdatere noen driver etc, men har problemer med for eksempel gridden. Tenker det er skjermkortdriverne som ikke er de beste. Skal oppdatere disse asap. Har tross alt hatt det installert i ca 5 minutter :)

Fått inn Chrome som nettleser. Det hjalp, ser ikke ut til at IE10 star for noen revolusjon...

Liten oppdatering: La inn driverne fra nVidia, de som egentlig er til Win7. Nå fungerer alt mye bedre og raskere, inkludert gridden.

Endret av FlinkeFreddy
Lenke til kommentar

Må si jeg er imponert over hvor godt W8 fungerer alt på et tidlig stadie.

Kjører en ren installasjon av 32-bit utgaven på en egen partisjon av HDD, og selv på min 5 år gamle bærbare med 2 GB Ram og Intel Pentium Dual core 1,5 Ghz opplever jeg ikke noen treghet eller nevneverdige bugs.

Jeg har dog ett amatørspørsmål som jeg håper noen kan hjelpe meg med; dersom jeg skulle velge å fjerne W8 - hva er da den enkleste måten å gjøre dette på?

Jeg kommer nok neppe til å gjøre dette med det aller første, men dersom jeg skulle finne på å gjøre det, hadde det vært greit å kunne gjøre det uten frykt for å kødde til andre installasjoner eller bootloader :p

Svar mottas med takk :)

Lenke til kommentar

Må si jeg er imponert over hvor godt W8 fungerer alt på et tidlig stadie.

Kjører en ren installasjon av 32-bit utgaven på en egen partisjon av HDD, og selv på min 5 år gamle bærbare med 2 GB Ram og Intel Pentium Dual core 1,5 Ghz opplever jeg ikke noen treghet eller nevneverdige bugs.

Jeg har dog ett amatørspørsmål som jeg håper noen kan hjelpe meg med; dersom jeg skulle velge å fjerne W8 - hva er da den enkleste måten å gjøre dette på?

Jeg kommer nok neppe til å gjøre dette med det aller første, men dersom jeg skulle finne på å gjøre det, hadde det vært greit å kunne gjøre det uten frykt for å kødde til andre installasjoner eller bootloader :p

Svar mottas med takk :)

Kjører du to windows- installasjoner, eller har du linux eller lignende på den andre HDD ?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8974354

da hadde jeg lastet ned ny versjon av W8 for å se om det funket.

Resultat: Det funket! ...i 5 sek til.

Nå får jeg ihvertfall opp en bluescreen (liker det nye utseende), som gir meg feilmeldingen : DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL (storport.sys)

Vet ikke hva som er problemet, men jeg har sett at flere har spurt om det.

Info: Bruker Virtualbox for W8.

Lenke til kommentar

Tricky one. Jeg hadde gått for clean install av begge, eventuelt å formatere disken med Win8 og se hvordna det går. Men vent til noen andre som svarer før du gjør noe drastisk noe :)

Var nesten redd for det ;) Lurte på om det kanskje var mulig å bruke denne metoden, men tør ærlig talt ikke prøve meg frem før jeg har hørt litt rundt :)

Edit; ser forøvrig at jeg har uttrykket meg litt uklart i min forrige post; jeg kjører for øyeblikket to Windows-installasjoner, nærmere bestemt W7 professional 32-bit og W8.

Endret av CptAwesome
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...