Isosceles Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 (endret) 1. Dette er lock screen skjermen. Om du trykker Win + L (altså låser datamaskinen), så vises dette. Takker! Da lærte jeg noe idag også ... Bare hyggelig! Lock screen'en har jo blitt såpass stilig og fin at jeg har begynt å låse PCen nesten hver gang jeg ikke skal bruke den mer Endret 14. september 2011 av Isosceles Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 (endret) Hvordan stopper jeg f.eks spillene i metro. Finner ikke noe avslutt der kun "reset game" og "start new". Går jeg tilbake til metro start bildet (win key) fortsetter spillet med lyd og slikt ? Edit: Eneste som funker er å gå inn ut av desktop.. Endret 14. september 2011 av syar2003 2 Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Sliter også med å stoppe f.eks Vær-appen (støtter kun fahrenheit?) Blir stående og tygge i seg alt jeg har av CPU (netbook) til jeg går inn i task manager og kverker den. Finnes det noe mail-app noe sted? Ser i keynote'n at de har "unread mail"-statusikoner o.l. Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Bare jeg som har problemer med å starte apper fra Metro? Desktop, Control Panel og Windows Explorer fungerer, men ingen av de andre. Jeg ser at ikon/tile blir klikket på pga animasjon, men det skjer ingenting. Ikke en gang IE, men jeg bruker IE10 fra standard desktop nå as we speak... Lenke til kommentar
aldrimerforum Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 "28 Metro style apps including the BUILD Conference app" Er det kun den største isoen med Developer tools som har dette? Eller er det 28 metro apps også på de to andre isoene? hvilken iso installerte folket? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Developer tools har itillegg til alt det andre også visual studio og blend. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Bare jeg som har problemer med å starte apper fra Metro? Desktop, Control Panel og Windows Explorer fungerer, men ingen av de andre. Jeg ser at ikon/tile blir klikket på pga animasjon, men det skjer ingenting. Ikke en gang IE, men jeg bruker IE10 fra standard desktop nå as we speak... Jeg har samme problem i VirtualBox. Da jeg prøvde en installasjon på netbooken fungerte alt fint. Lenke til kommentar
skifyr Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Har ikke internett i virtualbox (mangler driver)?.. har jeg det om jeg installerer win8 på pcen? Jeg hadde også problemer første gang i VM med å åpne apps, men det løste seg ved at jeg skrudde av og på windows 8 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 14. september 2011 Forfatter Del Skrevet 14. september 2011 Installerte Windows 8 på min lille Atom-baserte netbook idag! Jeg ble litt skuffet av at Weather-applikasjonen var utrolig treg og at video-bakgrunnen lagget. Dette er med tanke på at Microsoft skrøt av at dette ville fungere ypperlig på selv små enheter, inkludert svake tablets. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Prøv å endre innstillingene til nettverket i VirtualBox fra NAT til Bridged: Installerte Windows 8 på min lille Atom-baserte netbook idag! Jeg ble litt skuffet av at Weather-applikasjonen var utrolig treg og at video-bakgrunnen lagget. Dette er med tanke på at Microsoft skrøt av at dette ville fungere ypperlig på selv små enheter, inkludert svake tablets. Det er kanskje målet til Microsoft med det ferdige produktet, den versjonen som er ute nå er jo ikke engang beta versjonen, og det er vel minst 9 måneder til de er ferdige med Windows 8. Kanskje ikke ta sorgene på forskudd? 1 Lenke til kommentar
Isosceles Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Jeg ble litt skuffet av at Weather-applikasjonen var utrolig treg og at video-bakgrunnen lagget. Ja, Weather virker noe tungkjørt. Ser at om jeg trykker Win knappen og "lukker" selve applikasjonen, så krever den likevel 72-73 MB av minne, selv når den har status som Suspended i Task Manager. Ser ut som at det kan være lurt å avslutte noen av Metro applikasjonene manuelt om man sitter på maskiner med lite minne, og ikke la dem kjøre i bakgrunnen - i hvert fall om man merker svak ytelse. Lenke til kommentar
skifyr Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 (endret) Prøv å endre innstillingene til nettverket i VirtualBox fra NAT til Bridged: Tusen takk, det funka! *har ikke brukt VM spesielt mye.. edit. jeg måtte også bytte til de innstillingene du hadde på bildet (delvis gå til "advanced") Endret 14. september 2011 av skifyr Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Bare jeg som har problemer med å starte apper fra Metro? Desktop, Control Panel og Windows Explorer fungerer, men ingen av de andre. Jeg ser at ikon/tile blir klikket på pga animasjon, men det skjer ingenting. Ikke en gang IE, men jeg bruker IE10 fra standard desktop nå as we speak... Jeg sliter med det samme.. 64bit, om det kan ha noe å si :-p Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 14. september 2011 Forfatter Del Skrevet 14. september 2011 (endret) Bare jeg som har problemer med å starte apper fra Metro? Desktop, Control Panel og Windows Explorer fungerer, men ingen av de andre. Jeg ser at ikon/tile blir klikket på pga animasjon, men det skjer ingenting. Ikke en gang IE, men jeg bruker IE10 fra standard desktop nå as we speak... Jeg har også dette problemet! Men det kommer og går! Endelig har jeg fått litt flyt i å bruke Windows 8! Det var utrolig tungvint i starten, men om du gir det litt kjærlighet så er det meget kult og eksotisk! Nå likte jo jeg Unity og Gnome 3 også da, så mange vil nok si seg uenig i mine meninger. Jeg skulle bare ønsket at jeg hadde en touchskjerm nå! Endret 14. september 2011 av Gavekort Lenke til kommentar
Isosceles Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 (endret) Endelig har jeg fått litt flyt i å bruke Windows 8! Det var utrolig tungvint i starten, men om du gir det litt kjærlighet så er det meget kult og eksotisk! Nå likte jo jeg Unity og Gnome 3 også da, så mange vil nok si seg uenig i mine meninger. Det er litt interesserant å lese kommentarer rundt Windows 8 og Gnome 3, Unity og Linux verdenen. Mange ser på Windows sitt Metro UI som Ubuntu sitt Unity. Det handler ikke lenger om å bare "get things done". Det skal også være elegant, nytenkende og en god brukeropplevelse - samtidig som man selvfølgelig skal få gjort oppgavene. Kort oppsummert kan man si at Unity sin mottakelse har vært elendig - og det med god grunn. Jeg har selv prøvd Unity, og synes det var mer eller mindre en grusom opplevelse. Men det skyldes ikke nødvendigvis at de forlot det tradisjonelle brukergrensesnittet. Det skyldes i aller størst grad at mye er uferdig, lite gjennomtenkt eller ikke føles som et komplett produkt. Her synes jeg derimot Windows 8 stiller annerledes. Først og fremst så har de beholdt den "profesjonelle" desktopen. De tvinger ingen til å bruke Metro UI, selv om man selvfølgelig merker at det legges opp til det (f.eks. gjennom den nye start menyen). For det andre så synes jeg faktisk at Metro UI fungerer! Har de to siste dagene brukt Windows 8 som primær OS både på min 13" laptop og 24" desktop, og jeg er knallfornøyd. Hastigheten på Metro UI er ikke annet enn lynrask. Når velfungerende applikasjoner også begynner å ta form, så kan dette bli en veldig spennende og ny del av Windows synes jeg. Jeg har kun brukt Windows 8 og Metro UI med keyboard og mus, og det er likevel en meget god opplevelse. Skal ikke starte en Linux vs. Microsoft diskusjon her nå, men jeg opplever i hvert fall Windows 8 og Metro UI som et mye mer komplett produkt enn Ubuntu og Unity. Microsoft er flinke til å legge opp til at applikasjonsutvikling til Metro skal starte så fort som mulig. Windows 8 lanseres jo ikke før om ett år, og innen det er jeg sikker på at utvalget av Metro applikasjoner har vokst betydelig. Synes også det er viktig å huske at dette er alpha versjon. Mye vil forbedres! Jeg har lenge hatt lyst til å kjøpe meg en Android-tablet. Nå er jeg derimot veldig i tvil. En liten PC med touchskjerm og Windows 8 virker for øyeblikket som en meget attraktiv løsning. Et litt interessant innlegg angående Windows 8 vs. Ubuntu/Linux kan leses på OMG! Ubuntu! sin nettside Endret 15. september 2011 av Isosceles Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 15. september 2011 Forfatter Del Skrevet 15. september 2011 Det er en mulighet for at Metro vil oppleve den samme, lunkne mottakelsen som det Unity gjorde. Jeg er enig i at Unity har sine store svakheter, men igjen så har Canonical allerede forbedret dette i Ubuntu 11.10, så jeg tror det vil bli mer akseptert når de endelig får fornuften sin på plass. Det som skremmer meg, er at Windows 8 er som et svært godstog på full fart imot en vegg. De har snudd hele Windows på hodet, og gir det ut til en GIGANTISK og konservativ brukermasse som er mer eller mindre nødt til å bruke det en gang i tiden. Jeg håper at Microsoft gir brukerne en mulighet til å ha en klassisk stil, for de konservative sin skyld og for demmes egen skyld. Men igjen så risikerer man da at Metro forsvinner bak sceneteppet. Lenke til kommentar
Isosceles Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Det som skremmer meg, er at Windows 8 er som et svært godstog på full fart imot en vegg. De har snudd hele Windows på hodet, og gir det ut til en GIGANTISK og konservativ brukermasse som er mer eller mindre nødt til å bruke det en gang i tiden. Jeg håper at Microsoft gir brukerne en mulighet til å ha en klassisk stil, for de konservative sin skyld og for demmes egen skyld. Men igjen så risikerer man da at Metro forsvinner bak sceneteppet. Ja, absolutt et godt poeng. Linux brukere har lett muligheten til å bytte ut Unity med f.eks. Xfce, LXDE, KDE, Gnome osv. Om du derimot ønsker et fullverdig alternativ til Windows 8, så er nesten ditt eneste valg å benytte en tidligere versjon - altså Windows 7. Så på mange måter er det noen likheter mellom Windows 8 og Windows Vista, og Windows 7 og Windows XP hvis man tenker på forskjeller i forhold til forgjengeren og funksjonalitet vs. "visualitet". Men i motsetning til Vista så krever jo Windows 8 mindre ressurser enn forgjengeren, kjører på eksisterende hardware og samtidig beholder det trygge Windows 7 "under the hood" slik jeg ser det. Men ja, helt enig med deg. Microsoft gjør et dristig og modig valg her. Det vil garantert høstes både ris og ros, noe det forsåvidt har gjort i store mengder allerede. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Om man blir "lei av" Metro kan man lage seg to user accounts . En med Metro UI og en med vanlig (win7) UI. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1375943&st=20&p=18311892entry18311892 Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Her er mine tanker etter en dags testing i VirtualBox: Dette OS'et kommer til å bli det ultimate operativssystemet til tablets og tilsvarende enheter. På en side har man et fullverdig OS under panseret, som i tillegg er lett tilgjengelig. Dette skaper rom for enorme mengder av programmer (eller Apps, som det plutselig begynnte å hete). Jeg tipper at stort sett all programvare fra Win7/Vista kommer til å fungere på 8, og da blir plutselig tablets, store mobiler og lignende maskiner veldig brukbare. Dette forutsetter at det ikke går som sirup. På en annen side møter jeg problemer når jeg tester den på min laptop (uten touchskjerm). Startknappen nede til venstre er jo... ødelagt? Jeg baserer alle mine programmer på startmenyen jeg. Det har jeg gjort i mange år. Nå må jeg legge om vanene mine, og det liker jeg ikke. Dog er dette noe som kun rammer MEG. I tillegg er jeg spent på å se hvordan IE10 fungerer. Nettleseren er viktigere enn noen gang, da tabletsbrukere ikke regner med å bruke 3 timer på å sette opp sin tablet når den er ny, slik som mange PC- brukere gjør (slette bloat). Når vi snakker om Bloatware; har MS satt noen restriksjoner på dette? Noen som vet ? Viktigste blir uansett antivirus. Igjen; mange av de nye brukerne (tablets) kommer ikke til å installere antivirus på sin tab, ettersom de er vant til at en tablet bare er å "bruke med en gang", akkurat som en mobiltelefon. Skal MS ha MSE forhåndsinstallert ? Får de lov til det? Lenke til kommentar
MeFF Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Har testet Windows 8 i et lite døgn nå, og må si meg imponert av en så tidlig build. Var dog litt uvant å ikke ha den tradisjonelle startmenyen lett tilgjengelig i venstre hjørnet. Videre har jeg 2 spørsmål: 1. Har ikke Microsoft sluppet det nye filsystemet sitt enda? (protogon) 2. Hvordan stopper jeg f.eks spillene i metro. Finner ikke noe avslutt der kun "reset game" og "start new". Går jeg tilbake til metro start bildet (win key) fortsetter spillet med lyd og slikt ? Edit: Eneste som funker er å gå inn ut av desktop.. Har samme "problem" som personen ovenfor. Hadde vært prikken over i'en med en alt+f4 funksjon i det minste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå