Gå til innhold

Windows 8 RTM - Diskusjon, testing og meninger

Gavekort

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet hvor jeg forandrer språket på stavekontroll ?

Fordi den er på engelsk nå.

Jeg har fjernet engelsk inne på Språk (kontrollpanel) og nå står det kun norsk (bokmål).

Så nå er Windows 8 på norsk noe jeg ikke liker i det hele tatt.

Det jeg hadde likt var windows på engelsk og med engelsk OG norsk stavekontroll. Om det er mulig.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Hvordan er Windows 8 forhold 7 når det gjelder spilling ?

Må uansett bytte vekk fra Win 7 Ulti(med Windows Clasic theme) nå, og vurderer Win8 Pro.

Liker hovedsaklig ikke det GUI et, men ser ut som de kommer til å bruke det videre, uansett finnes det vel metoder for å få det win7 look a like.

Lenke til kommentar

Hvordan er Windows 8 forhold 7 når det gjelder spilling ?

Må uansett bytte vekk fra Win 7 Ulti(med Windows Clasic theme) nå, og vurderer Win8 Pro.

Liker hovedsaklig ikke det GUI et, men ser ut som de kommer til å bruke det videre, uansett finnes det vel metoder for å få det win7 look a like.

Liten til ingen forskjell når det gjelder spilling. Kanskje et par fps til og fra i enkelte spill. Finnes mange tester på nettet som sammenligner.

Anbefaler "StartIsBack", genialt program. Fungerer helt strålende :D

Har også noen winxp funksjoner, f.eks "all programs" menyen.

http://startisback.com/

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vell, noen som vet om en fungerende OK skype verson ?

Prøvde til windows desktop, men ender opp med feilmeldingen at "Skype er allerede inlogget på denne maskinen", prøvde å avbryte prosessen men funket ikke.

Så nå er jeg stuck med skype aplikasjonen, noe som er helt for f. uten "oppgavelinjen".

Anyhow, jaja

Eddit;

I "start" menyen, kan man ikke plassere 100% fritt ? (rader ned)

Endret av Woltox
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Vell, noen som vet om en fungerende OK skype verson ?

Prøvde til windows desktop, men ender opp med feilmeldingen at "Skype er allerede inlogget på denne maskinen", prøvde å avbryte prosessen men funket ikke.

Så nå er jeg stuck med skype aplikasjonen, noe som er helt for f. uten "oppgavelinjen".

Anyhow, jaja

Eddit;

I "start" menyen, kan man ikke plassere 100% fritt ? (rader ned)

Litt tregt svar men :

Avinstaller Skype fra Modern UI (Høyreklikk inne i Modern UI på Skype Ikonet og velg avinstaller) så bør egentlig Skype for desktop fungere uten noe krøll.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei. Jeg får masse filer liggende under Dokumenter med navnet "Omdirigert skriverdokument for eksternt skrivebord". Er det noen som vet hvorfor de kommer og hva det er?

I dag har jeg ca 600 av dem. De er tomme, men er noe drit å ha liggende der.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hei

Jeg er bruker av windows 8 og har et spørsmål angående appene.

Når jeg går inn på "store", og beveger meg deretter bort på spill, finner jeg bare 24 apper. Er dette virkelig alle spillene som er tilgjengelig for windows 8?

Før man trykker seg inn på selve spill kategorien, kan se reklame for nye spill, men når man trykker seg inn, vises ikke disse spillene.

Er det noen andre som har opplevd det samme med "store" på Windows 8?

På forhånd takk for eventuelle svar :)

Lenke til kommentar

Kan være du må trykke på "Spill" for å få opp valgalternativene for hvilke spill som skal vises.

Vet at noen få brukere har vært borti sorteringsfunksjonen (eller denne har ikke fungert optimalt) og dermed kun fått sett noen få spill der.

Edit : I noen tilfeller blir ikke spillene "cachet" riktig, dette er desverre ofte relatert til feks mobile nettverksløsninger (mobilt bredbånd) eller feil med Oset, sliter selv litt med dette på den ene stasjonære mens den bærbare ikke har dette problemet.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Fikk plutselig veldig lyst å oppgradere til Windows 8 på hovedmaskinen min, hva mener dere som har brukt det litt? Er det verdt det eller er det like greit å fortsette å bruke Windows 7? Maskinen blir brukt til alt mulig egentlig, men i hovedsak spill.

Jeg har riktig nok en Windows 8 Professional Upgrade, men jeg vil vel automatisk få inn 8.1 automatisk etterhvert?

Endret av ChristofferRudi
Lenke til kommentar

Jeg er selv veldig fornøyd med Windows 8, føles både raskere og "friskere" etter min mening. Ønsker man startknappen tilbake kan man jo bare laste ned noe slikt, som fungerer supert. Windows 8.1 vil være en gratis oppdatering til alle som har Windows 8. :)

Lenke til kommentar

Har akkurat begynt å bruke win 8 nå. Er en ting jeg sliter med og irriterer meg over. Og det er at jeg ikke får til å endre størrelsen på skype vinduet. Er det det slik at det MÅ ta opp hele skjermen?

edit: Dette gjelder alle "apps" virker det som

Endret av pølselompe
Lenke til kommentar

Jeg er selv veldig fornøyd med Windows 8, føles både raskere og "friskere" etter min mening. Ønsker man startknappen tilbake kan man jo bare laste ned noe slikt, som fungerer supert. Windows 8.1 vil være en gratis oppdatering til alle som har Windows 8. :)

Da legger jeg inn Windows 8 på maskina etterpå. Er nogen lunde kjent med det da jeg har det på den bærbare, men den er mer eller mindre aldri i bruk så blir spennende å prøve det ut skikkelig!

Lenke til kommentar

Har akkurat begynt å bruke win 8 nå. Er en ting jeg sliter med og irriterer meg over. Og det er at jeg ikke får til å endre størrelsen på skype vinduet. Er det det slik at det MÅ ta opp hele skjermen?

edit: Dette gjelder alle "apps" virker det som

Du kan resize en app, ved å "ta tak i" den øverst i midten (muspekeren blir en hånd), og så dra den mot høyre eller venstre siden av skjermen. Da kommer det opp ei vertikal linje, og så slipper du. Appen dockes da til den siden av skjermen, og du kan ha andre apps (inkludert desktopen) i det gjenværende området av skjermen. Bruker som regel å bare trykke Win+Tab for å få desktopen tilbake i det området som er igjen.

Lenke til kommentar

Ehm! Jeg kjører 3 skjermer og når jeg er på skrivebordet får jeg oppgavelinjen over alle skjermene. Har utvitedet skrivebordet til skjermene akkurat som på Windows 7, men den strekkes uansett over alle 3 skjermene, er det noen måte å fikse dette på?

Edit: Fant det ut :)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...