Gjest Slettet+130498 Skrevet 12. september 2012 Del Skrevet 12. september 2012 fikk fiksa problemet mitt ved å legge inn skjermkort driverene på nytt. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 12. september 2012 Del Skrevet 12. september 2012 Husk Classic Shell eller Start8 da for å få tilbake startknappen. Jeg må si at Windows 8 er et ganske merkelig operativsystem, akkurat som det nesten heller burde blitt kalt 7.5, da det liksom prøver å mikse det gamle med noe helt nytt, og det hele er litt rart. Men faktisk innså jeg igår etter noen timer testing, at hvis jeg ville ha tilbake startmenyen kunne jeg nesten like gjerne beholt windows 7, Jeg skjønner nå hvorfor den menyen er fjernet, og jeg var skeptisk til hvor effektiv man kunne få gjort ting uten den. Men når jeg lærte meg en del triks i win 8, er windows 8 sin metode minst, om ikke mer, effektiv å bruke for meg. Jeg tror mange "vanlige" brukere vil få seg et WTF moment når de går over til win 8, det kan virke som rotete og mer tungvindt i første omgang, men som sagt etter jeg tilvente meg hvor ting var og hvordan det skal brukes må jeg si at jeg liker det veldig godt, mye av det de prøver å få til med win 8 fungerer veldig bra etter min mening, og jeg ser for meg at det har enda mer potensiale framover. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 15. september 2012 Del Skrevet 15. september 2012 Hvordan skaffer jeg meg en lisens lovlig? Installerte for å teste hvor bra det fungerte og bestemte meg for å beholde W8. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 15. september 2012 Del Skrevet 15. september 2012 (endret) Du kan jo se her ang et lite smutthull for å skaffe gratis DreamSpark tilgang... Om ikke er neste mulighet for øyeblikket Technet konto, som koster fra 2.000 (Standard) til 3.000 (Pro) for første året, og nytt fra i år er at du faktisk må betale hvert år for å kunne beholde nøklene. (fra 1.200 - 1.600 per år) Neste mulighet er å vente til 26.Oktober og lansering av Windows 8, og kjøpe Windows 8 på nett eller fra butikk. Endret 15. september 2012 av myhken Lenke til kommentar
MrL Skrevet 15. september 2012 Del Skrevet 15. september 2012 Hvordan skaffer jeg meg en lisens lovlig? Installerte for å teste hvor bra det fungerte og bestemte meg for å beholde W8. Jeg tror ikke det er mulig å kjøpe lisens før lansering, de fleste som sitter på lovlig lisens nå er utviklere og studenter som får lisens igjennom MSDN-. Dog er det mulig jeg tar feil.. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 15. september 2012 Del Skrevet 15. september 2012 Jepp, litt feil. Siden de som betaler for Technet (som meg selv) også har tilgang. Og de som har vanlig MSDN konto (ja jeg har det også) har tilgang. Og så kommer alle de med MSDNAA (DreamSpark) tilgang, som stort sett får det gratis via skolen. Ellers ingen muligheter til å kjøpe Windows 8 før etter 26.Oktober Lenke til kommentar
MrL Skrevet 18. september 2012 Del Skrevet 18. september 2012 Litt morsomt å se at når jeg endret startmeny farge og skjermsparer på den stasjonære PCen, ble den bærbare oppdatert med akkurat samme på sekundet! Irriterende for de som liker å ha det forskjellig kanskje? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f Skrevet 18. september 2012 Del Skrevet 18. september 2012 Ja, det er faktisk litt gøy. Men liker man det ikke, er det mulig å slå av det i innstillinger. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 18. september 2012 Del Skrevet 18. september 2012 Litt skummelt også, gjelder jo skrivebordsbakgrunnsbildet også. Tok med min bærbare pc på møte i dag, der hadde jeg Windows 8 standard bakgrunn, men koblet til Microsoft kontoen. På pcen min hjemme hadde jeg byttet ut bakgrunnen med ett bilde av en søt jente, men det må ha vært veldig varmt , for bekledningen var minimal. Kanskje vel å greit å se på noe slikt hjemme, men når jeg sitter i "hestesko" med 20 andre i møtet og skjermbildet blir byttet i det øyeblikk jeg har fått logget meg på. :blush: Ble febrilsk trykking på slå avknappen for å si det slik. Så logge på med lokal konto etterpå. 1 Lenke til kommentar
MrL Skrevet 18. september 2012 Del Skrevet 18. september 2012 Hahaha fikk deg en overaskelse der ja Lenke til kommentar
hvakrg Skrevet 21. september 2012 Del Skrevet 21. september 2012 Litt morsomt å se at når jeg endret startmeny farge og skjermsparer på den stasjonære PCen, ble den bærbare oppdatert med akkurat samme på sekundet! Irriterende for de som liker å ha det forskjellig kanskje? Ja, det er faktisk litt gøy. Men liker man det ikke, er det mulig å slå av det i innstillinger. Settings (i charms) -> Change PC-settings ->Sync Your Settings Lenke til kommentar
Snabel Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 Til info så har ASUS lagt ut windows 8 serifiserte drivere til STX Lydkortet, så nå fungerer jammen kontrollpanelet også Snabelen 1 Lenke til kommentar
Bruker-146784 Skrevet 25. oktober 2012 Del Skrevet 25. oktober 2012 Oppgraderte til Pro versjonen for noen timer siden. Det ser faktisk ut til at Win( Pro bruker mer CPU enn Win7 bruker. Ellers håper jeg på at Steam støtter Win 8 snart. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 25. oktober 2012 Del Skrevet 25. oktober 2012 Oppgraderte til Pro versjonen for noen timer siden. Det ser faktisk ut til at Win( Pro bruker mer CPU enn Win7 bruker. Ellers håper jeg på at Steam støtter Win 8 snart. Når bruker Win8 mer CPU enn Win7 da? Jeg har brukt den endelige versjonen (den du nå har fått) siden 16.August på to av mine bærbare (og en rekke virtuelle pcer) og har aldri sett noe til noe høyere CPU forbruk. Har en dobbelt kjerne CPU på den ene bærbare (Intel Pentium T4300) og en fire kjerners CPU (Intel Core i7 2670QM) på den andre. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 25. oktober 2012 Del Skrevet 25. oktober 2012 Ellers håper jeg på at Steam støtter Win 8 snart. hva mener du med det? har brukt steam utmerket siden win8 kom ut på technet uten problemer. Lenke til kommentar
Bruker-146784 Skrevet 25. oktober 2012 Del Skrevet 25. oktober 2012 Ellers håper jeg på at Steam støtter Win 8 snart. hva mener du med det? har brukt steam utmerket siden win8 kom ut på technet uten problemer. Hver gang ejg starter Steam opp får jeg en melding at je gmå installere noen tjenestefiler, at Windows versjonen ikke er riktig sov. Steam funker når jeg trykker "cancel", men vil bare ha meldingen bort. Har Steam på en ekstern HDD. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 25. oktober 2012 Del Skrevet 25. oktober 2012 Steam har fungert på mine to bærbare som kjører Windows 8 RTM siden 16.august, så det må nok være noe med installasjonen din. Har du prøvd å avinstallere Steam for å installere den nyeste versjonen på nytt? Steam fungerer i alle fall helt fint på Windows 8. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 25. oktober 2012 Del Skrevet 25. oktober 2012 har vel kanskje noe å gjøre med at den er installert på en ekstern disk. Lenke til kommentar
Bruker-146784 Skrevet 25. oktober 2012 Del Skrevet 25. oktober 2012 Funker de om jeg slettet alle filene i Steam mappa, overfører Steam.exe til C:/ driveren, men jeg bare lar Steamapps like på den eksterne HDDen? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 25. oktober 2012 Del Skrevet 25. oktober 2012 jeg har ikke installert Steam på Windows 8 disken på den ene pcen. Der ligger hele Steam på disk nummer to. Så det skal ikke ha noe med hvilken disk/partisjon du har valgt, så lenge du faktisk installerer den siste steam klienten i Windows 8. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå