Gavekort Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 (endret) Nå begynner snart den første testversjonen av Windows 8 å komme ut, og jeg tenkte at vi trenger en tråd her på Diskusjon, der vi kan diskutere våres opplevelser og tilbakemeldinger! Jeg hørte et rykte om at Windows 8 test-versjon blir sluppet ut for utviklere klokken 4 i natt (GMT +1), og at dette skal være gratis å laste ned! Jeg vil på forehånd si at jeg ikke kan garantere hvordan dette vil gå, eller om jeg kan ha misforstått noe, men dette er slik jeg fikk vite det på Microsoft sin Build-konferanse, som du kan se opptak av her: http://www.buildwindows.com/ Windows 8 utvikler-alpha vil slippes ut på dev.windows.com, og jeg håper på tilbakemeldinger og diskusjoner her! Jeg kan ikke garantere at du får tak i det, om du må ha en MSDN-bruker eller ikke. Men systemet skal være noenlunde det samme som Windows 7. http://www.youtube.com/watch?v=aebfjzdLxJA Endret 22. august 2012 av Gavekort Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 Snart første testversjon eller RTM? De er helt på motsatt side av utviklingsløpet. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 13. september 2011 Forfatter Del Skrevet 13. september 2011 Huff! Jeg blander visst epler og bananer her! Kan du gi meg en heads up på hva de starter med? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 Først "internal builds" eller målt etter milestones vi skjeldent får tak i. Så normalt utvikler-Alpha for partnere. Så limited Beta 1 og public Beta 1 til 4-5. Så RC 1 til 4-5 og til slutt RTM. Så SP 1 til 4 over de neste par årene. Dette er nok utvikler-Alpha, normalt tilgjengelig omtrent 12-18 måneder før de går RTM. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 13. september 2011 Forfatter Del Skrevet 13. september 2011 Skifter til utvikler-alpha! Beklager rotet! Lenke til kommentar
kristwa Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 Det som kommer i natt er Developer Preview, som blir etterfulgt av Beta, RC og så RTM-versjonen. Det blir ikke flere enn 1 versjon av disse. Personlig tipper jeg at RTM blir på sensommeren eller tidlig til neste høst slik at Win8 er tilgjengelig i butikkhyllene i grei tid før julehandelen. Lenke til kommentar
Isosceles Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 Flott at noen har opprettet en tråd om dette allerede! Selv fikk jeg et meget positivt inntrykk av Windows 8 etter presentasjonen i kveld. Kan ikke si annet enn at jeg gleder meg veldig til å laste ned Alpha versjonen så fort som mulig! Ut ifra det jeg har lest andre steder på nettet er det ikke nødvendig med en MSDN brukerkonto. Denne Alpha versjonen skal være tilgjengelig for alle og enhver som ønsker å prøve den ut Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 13. september 2011 Forfatter Del Skrevet 13. september 2011 Ut ifra det jeg har lest andre steder på nettet er det ikke nødvendig med en MSDN brukerkonto. Denne Alpha versjonen skal være tilgjengelig for alle og enhver som ønsker å prøve den ut Det var det jeg håpet på! I verste fall så må vi laste det ned lovlig fra torrent-sider! Jeg skal snart forberede en virtuell maskin der jeg kan teste Windows 8! Etter å ha sett Build-konferansen til Microsoft, så har jeg fått meget høye forventninger til dette operativsystemet! Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 14. september 2011 Forfatter Del Skrevet 14. september 2011 Windows 8 Dev er ute! http://msdn.microsoft.com/en-us/windows/home/ Lenke til kommentar
_nix_ Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 (endret) Stemmer det brukere fra andre forum har observert at det ikke går an å installere dette som en VM i Vmware, virtualbox e.l. ? Isåfall er det noen spesiell grunn til dette, har de endelig fått nytt filsystem, som gjør at Oracle og Vmware må oppdatere driverne sine for å støtte operativsystemet? Endret 14. september 2011 av _nix_ Lenke til kommentar
_nix_ Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Har blitt rapportert at denne også fungerer: http://www.intowindows.com/how-to-create-bootable-windows-7-usb-to-install-windows-7-from-usb-flash-drive-using-windows-7-dvdusb-tool/ greit for de uten optisk drev eks netbooks. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 (endret) Nå har jeg installert den. Hadde tenkt å kjøre World Community Grid, men det vil ikke installere. Får feilmeldingen Failed to add user to the 'boinc_admins' group (BOINC Master). Kompabilitetsmodus hjalp heller ikke. Noen ideer? Jeg har lyst til å bli den første som bruker Windows 8 til å beklampe AIDS. Endret 14. september 2011 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
_nix_ Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Nå har jeg installert den. Hadde tenkt å kjøre World Community Grid, men det vil ikke installere. Får feilmeldingen Failed to add user to the 'boinc_admins' group (BOINC Master). Kompabilitetsmodus hjalp heller ikke. Noen ideer? Jeg har lyst til å bli den første som bruker Windows 8 til å beklampe AIDS. Forsøkt å sette grupperettighetene manuelt? Kan jo være at det er noe registerendringer som ikke tillates av en annen grunn (bug) Isåfall har du ansvar å rapportere det Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 (endret) Det kom fram en feilmeldingsdialog som lot meg rapportere det. Feilen er nå rapportert. Men kan du si hvordan jeg løser det? Endret 14. september 2011 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
_nix_ Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 http://boincfaq.mundayweb.com/index.php?viewCat=9&sessionID=7b628f5cd929d0eef8a97710db4f0fcd Se seksjonen: How to add usernames to the BOINC groups under Basic and Home versions of Windows? Får ikke testet OSet selv før en gang på dagtid så får ikke prøvd selv. Men du får holde oss oppdatert Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 (endret) Jeg vet ikke hva jeg skal skrive der guiden foreslår 'username'. - In the command prompt window that opened, type: net localgroup boinc_admins 'username' /add (press Enter), where 'username' (without the quotes) is the user name you want to add. As far as I know, the user name is not case sensitive. Den liker ikke navnet som jeg er logget in som... Hvordan søker jeg fram det alternativet som den vil jeg skal bruke? Jeg bruker aldri kommandolinje i Windows. I Linux ville jeg skrevet root. C:\Windows\system32>net localgroup boinc_admins Per Vers /add There is no such global user or group: Per. There is no such global user or group: Vers. More help is available by typing NET HELPMSG 3783. C:\Windows\system32> PS. Skal dette gjøres før jeg installerer BOINC? For jeg får jo ikke installert det. Hva gjør kommandoen net localgroup boinc_admins Per Vers /add ? Endret 14. september 2011 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
_nix_ Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Jeg vet ikke hva jeg skal skrive der guiden foreslår 'username'. - In the command prompt window that opened, type: net localgroup boinc_admins 'username' /add (press Enter), where 'username' (without the quotes) is the user name you want to add. As far as I know, the user name is not case sensitive. Den liker ikke navnet som jeg er logget in som... Hvordan søker jeg fram det alternativet som den vil jeg skal bruke? Jeg bruker aldri kommandolinje i Windows. I Linux ville jeg skrevet root. PS. Skal dette gjøres før jeg installerer BOINC? For jeg får jo ikke installert det. Hva gjør kommandoen net localgroup boinc_admins Per Vers /add ? Lenge siden jeg har brukt boinc. Skulle jeg gjette er det fordi du har mellomrom i brukernavnet? Forsøk å lage en testbruker uten mellomrom. se om det går bedre. og svar på ditt spm: net localgroup boinc_admins Per Vers /add (denne kommandoen legger til bruker per vers i gruppen boinc_admins) Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 (endret) Men den gruppen finnes vel ikke ennå, når programmet ikke ble installert? EDIT: Å opprette bruker grafisk, og deretter kjøre kommandoen virket. Endret 14. september 2011 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
_nix_ Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Evt. (nattsynet svikter snart..) ta "" fra start til slutt i brukernavnet. Eks: net localgroup boinc_admins "Per Vers" /add Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 (endret) Hermetegn rundt Per Vers virket. Men det må være hermetegn som er laget med " og ikke '. Men programmet gir fortsatt samme feilmelding, og avbryter installasjonen. Endret 14. september 2011 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå