Lars Mathisen Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 Nordlys og fullmåne Bildet er fjernet. Beskrivelse: I helga hadde vi et fantastisk vær. Vindstille, varmt, fullmåne og et eventyrlig nordlys Link til bildesiden Lenke til kommentar
Kjell Arne Stava Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 Helt fantastisk flott Lenke til kommentar
Håkon Øvermo Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 Misunner dere som kan ta bilde av nordlyset, de blir helt fantastiske. Det ble dette bilde å, men utbrent både i lyse og mørke partier. Lenke til kommentar
Hagens Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 Helt rått bilde, med fantastisk nordlys i dagslys. Kontroll på det utbrente sol lyset og litt detaljer i skyggene, og du hadde hatt ett av årets bilder. Ikke enkelt å jobbe med, men ett herlig motiv. Lenke til kommentar
ferdinan-foto.no Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 Synes det ble et kjempeflott nordlysbilde fra deg igjen Lars. Dette behersker du meget bra, flott optikk som gjør deg i stand til å fryse lysspillet på himmelen. Det eneste jeg kan komme på er et alternativt kutt nede, slik at bare den lille steinmoloen er med. Tror at bildet verken blir bedre eller dårligere av den grunn. Kun en mulighet. Lenke til kommentar
Karl-Ivar Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Bare helt vakkert! Lenke til kommentar
wasco Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Her kan jeg bar slutte meg til resten av kommentarene og vende tommelen opp Men jeg er ikke helt fortrolig med månen, som fremstår mer som ei sol, enn som en måne. Men med den eksponeringstiden du er nødt til å bruke under slike opptak, regner jeg med at det ikke er så mye du kan gjøre med akkurat det Lenke til kommentar
Jane Bjerkli Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Ah! Dette er bare en nytelse å se på. Vakkert! Lenke til kommentar
Jan-Vidar Bakker Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Knallbra:) Lenke til kommentar
Lars Mathisen Skrevet 14. september 2011 Forfatter Del Skrevet 14. september 2011 Mange takk folkens!! Under slike utbrudd (varer sjelden lenge) har man i grunn liten tid til å tenke. Her er det bare å stole på egen kunnskap og erfaring å la det stå seg til. Månen er selvsagt utbrent, men skyggepartiene inneholder nok detaljer til at fill light kunne berget disse, tatt på litt lavere ISO. Det igjen ville selvsagt rammet blendervalg og eksponeringstiden noe. Har prøvd dette men føler at bildet mistet litt av "snerten" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg