Gå til innhold

Hjelp til kjøp av "allround" Laptop

Anbefalte innlegg

Heisann godtfolk!

Jeg har vært super heldig og blitt utsatt for tyveri i heimen! ( litt ironisk med tanke på at jeg jobber som sikkerhetskonsulent i Securitas Direct? :p )

Anyways, dette gjør at jeg trenger ny pc. Jeg har ikke følgt med på markedet i det siste, men anser at jeg selv har grei peiling ( med tanke på at jeg har godt Data og elektronikk på vgs, og mer eller mindre interessert i data maskiner de siste 5 årene)

Så er det en blanding av at jeg ikke har pc og er derfor nødt til og se etter ny på jobben, og at jeg har ganske fult tidsskjema med tanke på diverse band øvinger osv på kveldstid.

Derfor spør jeg om hjelp.

Jeg er ute etter en laptop hvor den helst ikke skal komme over en ca 6tusen ( er delvis fleksibel på pris og har muligheten til og strekke meg litt der, men det spørs) Den skal brukes til litt lett spilling av typen CSS, TMN. Men ikke noe særlig tyngre spill en det. Den vil etterhvert bli brukt til litt innspilling av musikk, og sist men hvertfall ikke minst så blir den jo da også brukt til og sitte på diskusjon!

Litt sånt smått om hva den MÅ ha.

- Min 500GB harddisk.

- Min 2GHZ Prosessor.

Helst 17" skjerm, men ikke noe mindre en 15"

Er det noe mer informasjon dere trenger er det bare og spørre.

Takk for hjelp

- Kans

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en HP 8540w som jeg er veldig fornøyd med. Brukes litt til spilling, og mye til CAD-tegning.

Finnes også 8540P, som har litt slappere grafikk. Finnes også i 17" utgaver (8760 tipper jeg..)

Ser ut som nåværende modeller heter 8560.

Min kom inhvertfall med 3 års garanti.

F

Lenke til kommentar

Av prinsipp ville jeg ikke kjøpt toshiba fremfor asus. Toshiba propper pcn full av dritt. Det er minst 25 programmer som starter opp når du skrur på for første gang, og gjør bootinga langt treigere. Ja, du kan fjerne dem, men jeg synes det er et forferdelig førsteinntrykk.

ASUSen er et råbra kjøp.

er dog litt skeptisk til at det står 2 år garanti der? håper netonnet operer med 5 års reklamasjonsrett og følger den norske kjøpsloven. hvis ikke skjønner jeg hvorfor de er så sabla billige! :p

Endret av Antonsenlarsen
Lenke til kommentar

Nå står det mellom

Asus X73SV

og

Acer Aspire 5750G

Hvilken av disse burde jeg gå for??

takk

-kans

gå for asusen, bedre kvalitet, mye bedre oppløsning på skjermen. vil si det er verdt en tusenlapp.

hvis du vil spare 1000 kroner og gå for aceren så har du større sjanse for å få problemer, acer sliter med vifteproblemer/varme. ellers er det et godt kjøp det også.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Får nesten bumpe denne tråden, med tanke på at jeg har samme spørsmålet.

Med min utrolig raske beslutningsevne så ser jeg at MPX ikke har Asus'en som ble foreslått tidligere i tråden.

Alle forslag tae's mot med takk!

-Kans

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...