Hveding Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 (endret) Blitt slutt mella meg og eksen før 3 uker siden.. Vi har leilighet ilag, som hun flytter helt ut av neste måned. Da sitter jeg igjen med en husleie på 6000kr, noe jeg overhode ikke har råd å betale. Akkurat no og hvertfall 2-3 måneder framover, så er det UMULIG å få tak i leilighet/hybel med en pris på 3000kr (som jeg klarer betale) i Tromsø. I morgen skal jeg søke bostøtte Men der jeg jobber nå har jeg bare fast jobb en gang i uken.. Så jeg lurer på hvor jeg kan søke jobb, forslag ? Har søkt på utallige matvarebutikker (jobbet på matvarebutikk i 2år), men er som oftest dårlig betalt, eller VELDIG lite jobb. Tenkte å søke på Åsgård som nattevakt. Forslag til andre typer jobber å søke på som ikke krever utdannelse her i Tromsø ? Mvh Patrick. Endret 13. september 2011 av Hveding Lenke til kommentar
Rippler Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 -Taxi (om du har plettfri vandel og lappen på kl B /D1. -Lager om du har trucklappen. NAV bruker ofte å sponse den om du er arbeidsledig. -Kassa mann i nutikk har du jo nevnt selv. Riktignok ikke best lønnede yrket i Norge, men bedre enn å gå på NAV. - Det finnes jo mange andre butikker (klær/sko/utstyr) Går jo fint an å lever inn en generell søknad der også. På generelt basis kan jeg opplyse om at mangen ikke utlyser stillinger. Skriv en generell søknad og lag deg en CV. Gå deretter en ettermiddag rundt fra butikk til butikk og snakk med de som leder butikken og spør om å få legge fra deg en søknad og CV hos dem så de kan ringe om dem er interessert. Selv gjorde jeg set samme og leverte fra meg 28 søknader. 1 fikk jeg svar fra om at stillingen var tatt, og en annen hvor jeg ble bedt om å komme på intervju. Er riktignok ikke der jeg jobber i dag, men det var min vei inn på arbeidsmakedet. Vi må alle begynne en plass. Ta det som byr seg og bit tenna sammen. Lenke til kommentar
Hveding Skrevet 14. september 2011 Forfatter Del Skrevet 14. september 2011 (endret) Takk for hjelpende svar 28 søknader.. Ja man må vel søke på såpass mange jobber.. Kom på en ting! Anleggs arbeider Prøve meg på deg markede. Endret 14. september 2011 av Hveding Lenke til kommentar
Sopps Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 sånn går det med de som ikke orker å ta utdanning å bli ferdig med den. kjenner mange som starta på skole før meg og de har bare komt seg til kassa i dagligvare butikken. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 TS: Hos nav finner du mange utlyste stillinger i området ditt. Sjekk finn.no. Ta kontakt med bemanningsbyråer (Manpower o.l.) og hør. sånn går det med de som ikke orker å ta utdanning å bli ferdig med den. kjenner mange som starta på skole før meg og de har bare komt seg til kassa i dagligvare butikken. Er slike innlegg virkelig nødvendig? De hjelper trådstarter lite. Dessuten vitner alle stave- og grammatikkfeil i innlegget ditt om at du kaster stein i glasshus. 2 Lenke til kommentar
Hveding Skrevet 16. september 2011 Forfatter Del Skrevet 16. september 2011 du Sopps, du vet at det er ikke ALLE som finner ut hva de skal LEVE av Mange som går vgs, så slutter de etter første eller andre året, pga de ikke likte det likevell.. Man må jo bare prøve til man finner noe man faktisk liker.. Selv om man ELSKER data, så betyr det ikke at IKT er løsningen.. Nav har jeg tatt forgitt.. De er uerfarne folk som bare sitter med papirarbeid som aldri blir ferdig.. Nav har MANGE ganger hold på å bli lagt ned.. Fått tilbud av en kompis som losser 30k i grunnlønn uten utdannelse.. opp til 60k når man jobber litt overtid osv Høres ganske greit ut, uten utdannelse.. Eller hva Sopps ? Jobb på havet, oljeplattformer, anleggs arbeider, lossing osv.. Krever INGEN utdannelse, å de fleste krever faktisk ikke cv. En telefon samtale bruker å holde Har man bekjentskap til folk som jobber på slike plasser, så er det ikke så vanskelig. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 Nav har jeg tatt forgitt.. De er uerfarne folk som bare sitter med papirarbeid som aldri blir ferdig.. Nav har MANGE ganger hold på å bli lagt ned.. Du misforstår. Jeg mener ikke du skal gå til arbeidsformidlingen hos NAV og få hjelp. Bare bla igjennom alle utlyste stillinger der. Da det meste av ledige stillinger havner i deres database. Men uansett, grattis med et jobbtilbud. Lenke til kommentar
Sopps Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 du Sopps, du vet at det er ikke ALLE som finner ut hva de skal LEVE av Mange som går vgs, så slutter de etter første eller andre året, pga de ikke likte det likevell.. Man må jo bare prøve til man finner noe man faktisk liker.. Selv om man ELSKER data, så betyr det ikke at IKT er løsningen.. Nav har jeg tatt forgitt.. De er uerfarne folk som bare sitter med papirarbeid som aldri blir ferdig.. Nav har MANGE ganger hold på å bli lagt ned.. Fått tilbud av en kompis som losser 30k i grunnlønn uten utdannelse.. opp til 60k når man jobber litt overtid osv Høres ganske greit ut, uten utdannelse.. Eller hva Sopps ? Jobb på havet, oljeplattformer, anleggs arbeider, lossing osv.. Krever INGEN utdannelse, å de fleste krever faktisk ikke cv. En telefon samtale bruker å holde Har man bekjentskap til folk som jobber på slike plasser, så er det ikke så vanskelig. mange har merket at hvis de trenger jobb så spør man nav. å jobbe på nav er det mangen som liker for de kan ingenting. så da kan jo vi alle jobbe på nav fordi det trengs ingen utdanning. nav lager jo bare problemer. trenger man jobb søker man på nav. perfekt HVIS man kan jobben det er snakk om så har man mulighet å jobbe uten utdanning. men dette er som hjelpearbeider. noen arbeidsgivere gir hjelpearbeidere lik lønn som fagarbeidere. fordi det skaper rettferdighet og kanskje hjelpearbeideren jobber som en fagarbeider. men han har ikke grunnlaget og teorien i jobben. tviler på at de kommer enkelt på oljeplattformer. for det er veldig strengt og de krever utdanning. lossing er jo bare decksgutt. men de skal ha kunnskaper om newtons lover og mangen kurs som krane, fallsele og lastestropp +++. anleggsarbeider er der de som trur så høyt om seg selv ender. kreves det ingen utdanning så har jeg vert det siden jeg var 6 år gammel. ikke vanskelig å få høy lønn. smiske med sjefen. rævslikke sjefen. gjøre litt mer innsats når sjefen er der. du blir sjefens høgre hand og kolleger ser hva du gjør. da blir du ikke godt likt av kollegene. enklere i et mindre firma enn et stort et. i byen så får man ikke god jobb uten utdanning. for det vet hva som lønner seg på lang sikt. men renhold krever ikke mye utdanning. du nevner ikke om det er brutto eller netto lønn. antar det er brutto som er med skatt. det er lett for å skryte på seg. jeg trenger bare å jobbe 12 timer i 14 dager så får jeg 30 000kr netto. da får jeg og 3 og 4 veker fri. det blir nesten trippel lønn på mindre tid enn vanlig. vil man så kan man. man trenger ikke å gå offshore for å tjene gode penger. man kan få offshoreavtale på land og. ønsker arbeidsgiver at du jobber i fri perioden så stiger lønn med overtidsbetaling. treffer du helligdager så får man 100% i tillegg. 800kr i timen har begynt å bli normalt for meg. krevde bare 4,5 år utdanning. de uten utdanning snuter jo arbeidsplasser til de med utdanning. verden er jo bare sånn. polakkene er jo veldig kjente for dette. men de med utdanning fra polen tilsvarer ikke den strenge utdanningen vi har her. norge er en an de som har den strengeste elektrisitet loverket i verden. det krever mye. vi har veldig høg sikkerhet og det vil vi ha. med polakkene så venter man flere ulykker. Lenke til kommentar
weebl Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 truck lappen får du som sagt støttet av NAV i mange tilfeller, om ikke koster det under 5000kr og kurset er enkelt og det er masse jobb å få. tok selv kurset denne uka, tok 4 dager og 3 av 6 som tok kurset kom fra NAV Lenke til kommentar
Atmosphere Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 du Sopps, du vet at det er ikke ALLE som finner ut hva de skal LEVE av Mange som går vgs, så slutter de etter første eller andre året, pga de ikke likte det likevell.. Man må jo bare prøve til man finner noe man faktisk liker.. Selv om man ELSKER data, så betyr det ikke at IKT er løsningen.. Nav har jeg tatt forgitt.. De er uerfarne folk som bare sitter med papirarbeid som aldri blir ferdig.. Nav har MANGE ganger hold på å bli lagt ned.. Fått tilbud av en kompis som losser 30k i grunnlønn uten utdannelse.. opp til 60k når man jobber litt overtid osv Høres ganske greit ut, uten utdannelse.. Eller hva Sopps ? Jobb på havet, oljeplattformer, anleggs arbeider, lossing osv.. Krever INGEN utdannelse, å de fleste krever faktisk ikke cv. En telefon samtale bruker å holde Har man bekjentskap til folk som jobber på slike plasser, så er det ikke så vanskelig. De fleste yrker offshore og på båt krever utdannelse eller relevant fagbrev. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 Du kan høre med diverse vaktselskap. Når november og desember nærmer seg vil butikkene gjerne ha masse vektere. Om du har generell studiekompetanse trenger Kriminalomsorgen i Tromsø flere betjenter på tilkalling. Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 2. oktober 2011 Del Skrevet 2. oktober 2011 De fleste yrker offshore og på båt krever utdannelse eller relevant fagbrev. Klatrere og malere etc kommer ganske langt uten utdannelse eller fagbrev. OK lønn får de også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå