Gå til innhold

"Rimelig" Jakt/fjell-dress?

AvIOn

Anbefalte innlegg

Hei folkens

Er på utkikk etter en brukbar jaktdress (bukse/jakke). Har sett på Norrøna, Cavalier)?), og noe annet på XXL og andre butikker, men syns at prisen blir for høy... Så er ute etter forslag til rimelige(re) dresser til mitt bruk, som er som følge:

- Ett par overnattingsturer på sommer/sensommer

- Dagsturer i skogen på jakt (due, rype, gås, småvilt)

- Noen dagsturer på fisketur (både fjell og skog)

Har sett litt på Gaupa Hunter, som nå er til salgs for 1499,- for bukse og jakke. Men klarer ikke å finne noen tester eller erfaringer fra denne dressen.

Jeg skjønner jo selv at man får ett mere holdbart produkt i Norrøna etc, men lommeboka mi strekker ikke til i denne omgang. Men vil fortsatt ha noe vanntett, pustenende med gode lommer!

Noen som kan hjelpe meg på min vei?

Viktor

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bruker denne på jakt:

http://www.forsvarsbrukt.no/shopexd.asp?id=1020

Det kan bli litt i meste laget for lette fjellturer, men passer perfekt til jakt. Vadmel er en type ull som trekker all vann inn i seg, det kan bli litt tungt - men man holder varmen veldig godt. På varme dager hvor jeg skal gå, så har jeg ikke jakka på meg (da den er alt for varm :p), og bruker heller en tykk ullgenser på yttersiden. Da har jeg jakka i sekken. Jakka er veldig god å ha når man sitter i ro. Det skal regne veldig mye før det slår igjennom. Og selv da holder man seg varm.

Er veldig billig, beste jaktklær (100% lydløst!) etter min mening, og man ser retro ut. ;)

Og ja, veldig gode lommer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...