AnonymDiskusjon Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 Så det har seg slik at jeg er litt missfornøyd med tennene mine. De er vel helt normalt hvite, problemet er at det er litt mellomrom mellom de øvre tennene, de som er foran ganen. De to fortennene mine har ikke særlig mellomrom men de andre tennene mine er det litt for store gap i mellom synes jeg. Min mor prøvde å presse regulering på meg når jeg var yngre fordi jeg pleide å "hvile" fortennene på leppen (som en kanin, har vokst det av meg nå da). Tannlegen derimot mente de at jeg var akkurat på kanten til å trenge regulering, og han anbefalte det derfor ikke. Nå er jeg veldig usikker på tennene mine. Jeg ler veldig ofte og har ikke noe problem med å smile, men nå som jeg har blitt mer bevisst på tennene prøver jeg å være litt mer forsiktig med det. Nå er jeg 19 år og tannregulering er derfor ganske så ute av bilde, skulle nesten ønske noen presset det på meg når jeg var yngre. Jeg er litt usikker på hvor tydelig stygge tennene mine er og slikt, er det sånn at det kan opereres uten å koste for mye? tenkte jeg kunne legge ut noen bilder når jeg får tatt dem. Postet av anonym: e792df8a3fd6d4ae6b87a54b7e50920f Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 Utan bilete er det vanskeleg å vurdera. Om du vil gjera noko er det snakk om ein periode med regulering, alternativet er eit liv med det du har. Du vil sikkert bry deg mindre når du blir eldre. Ikkje sikkert tannlegen vil anbefala det i dag heller, men det er vel alltid mogleg å få fiksa på ting. Til sjuande og sist er det sjølvsagt din vurdering som avgjer. 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 14. september 2011 Forfatter Del Skrevet 14. september 2011 Utan bilete er det vanskeleg å vurdera. Om du vil gjera noko er det snakk om ein periode med regulering, alternativet er eit liv med det du har. Du vil sikkert bry deg mindre når du blir eldre. Ikkje sikkert tannlegen vil anbefala det i dag heller, men det er vel alltid mogleg å få fiksa på ting. Til sjuande og sist er det sjølvsagt din vurdering som avgjer. Legger ut bilde nå. Føler vel på meg at de fleste kommer til å anbefale regulering på flekken. På disse bildene så blir tennene veldig tydelige da, jeg vet ikke om det er akkurat SÅ tydelig når folk ser meg til vanlig. Er vel også vært å nevne at jeg ikke tror jeg er så veldig fornøyd med smilet mitt, uavhengig av tennene, synes bare måten ansiktet mitt former seg på når jeg smiler blir litt rart. Nå i løpet av de siste dagene når jeg har tenkt over dette en del så føles det nesten som at fortennene er litt i veien, vet ikke om det er så synelig på dette bilde, men de går liksom litt skrått. Vet ikke om dette er fordi jeg har tenkt mye på tennene i det siste, eller om det er noe i veien. Jeg har faktisk litt problemer med tørre underlepper, så vet ikke om det er noe sammenheng der. Jeg tenkte at hvis jeg MÅ ha regulering da, så burde det være på de øvre tennene. Synes ikke det er så allllt for ille i de nede. Men hvor mulig er det å få det operert da? Skulle da tro tannlegen kunne gjøre dette når jeg ser på hva de har gjort tidligere, fikset tenner for venner som har mistet halve kjeften i slosskamp osv. Hvis det koster under 50.000 å få det gjort så er jeg ganske villig til å få de operert. Regulering vet jeg bare ikke hvordan jeg skal takle, holder vel litt halveis på med ei og vet ikke helt hvordan hun hadde reagert om jeg plutselig kom med regulering, lol… NB: litt små ekle bilder med mye spytt og salvia! Ses på eget ansvar. (Vet ikke hva det gule der er, tror jeg hadde spist popcorn elns tidligere på dagen.) (Naturlig latter, hentet fra random bilde) (pose bilde) (pose) (pose) (Halvveis naturlig smil, hentet fra random bilde) Takk for hjelp. Postet av anonym: a44d3d486cca20d2e56034d2ed0cfeef Postet av anonym: a44d3d486cca20d2e56034d2ed0cfeef Postet av anonym: a44d3d486cca20d2e56034d2ed0cfeef Lenke til kommentar
ThaHoward Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Jeg ville ikke kalt dem stygge Er heller ikke sånn at jeg tenker: "WOW, litt av noen tenner!" Men det er vel sjeldent at jeg tenker på tennene til andre personer og da 1 Lenke til kommentar
Akse Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Synes det var pene tenner jeg Ingenting å tenke på. 1 Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 de er dritpene iforhold til mine... fikk heldigvis regulering nettoopp ;D Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Ikke noe galt med de tennene, men regulering er fortsatt mulig. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 (endret) Tennene dine ser veldig friske og pene ut. Men jeg tror allikevel en kjeveortoped ville anbefalt deg regulering grunnet mellomrommene i mellom tennene dine. Endret 14. september 2011 av Vertical^ Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Det der er ikke NOE mellomrom jeg har mye værre! Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 14. september 2011 Forfatter Del Skrevet 14. september 2011 Takk for tilbakemeldinger, det var godt å høre at de ikke var helllllt på kjøret. Jeg vil likevel fikse en liten smule på dem. Både pga utsenet og fordi jeg føler at spesielt fortennene ”fyller” opp munnen litt for mye. Er det ikke mulig å bare få de flyttet litt på under en operasjon? Eventuelt med sånn usynlig regulering? Leste litt om det her https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1097328 Synes det virker ganske greit, overkommelig i vertfall. Jeg vil ikke virke barnslig, men å komme med tannregulering i en alder av 19/20 år går nesten bare ikke. Jeg studerer og jobber, og tror folk hadde blitt heeelt paffe hvis de så meg. Guerre97: Du er heldigvis bare 14 år (går jeg uti fra) så regulering i den alderen er jo ikke sånn kjempe krise, du kommer nok til å være utrolig glad for det om et par år. Skulle så inderlig ønske at noen hadde smekket på meg en regulering under oppveksten, men ingen av tannlegene anbefalte det helt, og jeg var jo så klart ung og sa så klart nei når de ikke ”tvingte” det på meg…. Postet av anonym: a44d3d486cca20d2e56034d2ed0cfeef Lenke til kommentar
danno_O Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Du har jo kjempefine tenner! NB: litt små ekle bilder med mye spytt og salvia! salvia? :O Lenke til kommentar
Q-tip Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Du har lett plassoverskudd i overkjeven. En kjeveortoped kan lukke dette med fast regulering i løpet av noen måneder forutsatt at du ikke har andre bittfeil som krever ytterligere behandling. Behandlingen må gjøres med regulering, det går ikke an å operere. Men husk at det finnes hvite "klosser" og klosser som kan festes på tungesiden av tennene. Etter avsluttet behandling får du en tråd bak tennene som skal holde dem på plass, og den bør stå til du blir gammel. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 20. september 2011 Forfatter Del Skrevet 20. september 2011 Du har lett plassoverskudd i overkjeven. En kjeveortoped kan lukke dette med fast regulering i løpet av noen måneder forutsatt at du ikke har andre bittfeil som krever ytterligere behandling. Behandlingen må gjøres med regulering, det går ikke an å operere. Men husk at det finnes hvite "klosser" og klosser som kan festes på tungesiden av tennene. Etter avsluttet behandling får du en tråd bak tennene som skal holde dem på plass, og den bør stå til du blir gammel. Må bumpe denne litt, håper det går greit Hva mener du med tungesiden av tennene? Er det liksom bak, eller mener du under tennene? Har i vertfall tenkte å ringe tannlegen i morgen, så får jeg høre hva de sier. Håper i vertfall de har noen gode alternativer og ikke mener at alle sånne "skjule" greier er pokuks. http://www.dinetenner.com/c-95-Invisalign.aspx Kom også over dette når jeg lette litt. Så litt på facebook siden deres og var en del positive tilbake meldinger der... Postet av anonym: a44d3d486cca20d2e56034d2ed0cfeef Lenke til kommentar
Scorpion88 Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 Du har lett plassoverskudd i overkjeven. En kjeveortoped kan lukke dette med fast regulering i løpet av noen måneder forutsatt at du ikke har andre bittfeil som krever ytterligere behandling. Behandlingen må gjøres med regulering, det går ikke an å operere. Men husk at det finnes hvite "klosser" og klosser som kan festes på tungesiden av tennene. Etter avsluttet behandling får du en tråd bak tennene som skal holde dem på plass, og den bør stå til du blir gammel. Hvor gammel da? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 18. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2011 Trådstarter her. Vet at tråden er gammel, men må nesten bumpe den litt for nå er jeg så lykkelig! Var først hos en regulerings tannlegg i dag, bestilte time sånn ca rundt samme tid som jeg lagde denne tråden så det er jo laaang vente tid på dette. Han sjekket tennene mine og sa at det var mulig å slenge på regulering ja, hvis jeg ønsket dette. Det var også så lite som skulle fiskes på at jeg kunne regne med å ha de av igjen allerde til sommeren! Desverre hadde han ikke tilbud om regulering bak. Men siden jeg ville ha det så skrev han et anbefalnings brev til meg å sendte meg av gårde til en annen klinikk nede i byen, uten at jeg måtte betale for timen en gang, er jo helt amazing! Jeg kommer ned til han andre tannlegen, som forøvrig har vente liste på opp til et halvt år, men jeg fikk time i løpet av noen minutter. Han ser på tennene mine, sier at de er veldig fine og at regulering bak ikke var noe problem. Det viste seg også at dette ble UTROLIG mye billigere enn det jeg hadde tenkt meg, bare mellom 13-16 tusen. Jeg tenkte liksom 20+ MINST. Så nå skal jeg inn igjen i snart og få det satt på. Noen ganger bare man bare utrolig heldig altså Postet av anonym: a44d3d486cca20d2e56034d2ed0cfeef Postet av anonym: a44d3d486cca20d2e56034d2ed0cfeef Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 Yes, togskinner. Hurra! Lenke til kommentar
weebl Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 grattis med å ha kommet deg gjennom papirmølla da men altså, var ikke stort å snakke om det der da egentlig, jeg gikk selv med regulering fra jeg var 8 til jeg var 20 (det var kaotiske tilstander i munnen min) og jeg slutta før jeg var *helt* ferdig, for det første var jeg lei av reggis, NOE SÅ PERVERST LEI! og for det andre så ser det mer naturlig ut med noen små skjevheter framfor et typisk hollywood smil Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 18. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2011 grattis med å ha kommet deg gjennom papirmølla da men altså, var ikke stort å snakke om det der da egentlig, jeg gikk selv med regulering fra jeg var 8 til jeg var 20 (det var kaotiske tilstander i munnen min) og jeg slutta før jeg var *helt* ferdig, for det første var jeg lei av reggis, NOE SÅ PERVERST LEI! og for det andre så ser det mer naturlig ut med noen små skjevheter framfor et typisk hollywood smil Nei han tannlegen sa at det var veldig på kanten, så han skjønte godt at jeg ikke hadde fått regulering. Hvis jeg skulle fått det under oppveksten så måtte jeg og familien min gått veldigg inn for det å presset på litt, men så var det jo jeg som nektet da så.... Men det største "problemet" er vel at overbittet er litt for drøyt, hvis du ser på det neste siste bilde. Er bare glad og utrolig takknemlig for at jeg får fisket det for det har vært en liten plage de siste årene. Postet av anonym: a44d3d486cca20d2e56034d2ed0cfeef Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå