Gå til innhold

Hjelp til start på førerkort klasse B

Jezpoz

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er 17 år og det er ca et halv år til jeg fyller 18.

Jeg har startet å lese på "veien til førerkortet" (2008, veit ikke om jeg må kjøpe for 2011?). Men det jeg lurte på, er det bare å møte opp for å ta teori prøven? (jeg har satt meg et mål å få gjort den ferdig før høstferien).

Så tenkte jeg å ta kjøretimer etter høstferien, også få tatt oppkjøringa på bursdagen min (30. mars), men da må jeg bestille time, og da trenger jeg et referansenummer, får jeg det av trafikskolen? Får jeg en søknad til førerkort av skolen, med referansenummer? Jeg har prøvd å søke litt på google, men fant ingenting, kanskje fordi jeg søkte på feil ord eller setning, men samme det. Så jeg håper noen av dere kan hjelpe meg forstå hva jeg må gjøre. Det hadde vært kjempe snilt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må fylle ut noen skjema først, deretter er det bare å møte opp og ta teorien. Skjemaene kan du få på trafikkstasjonen. Bare fyll ut mens du er der og lever de inn. Med meg gikk det rundt 2 uker før de var behandlet.

Det vanlige er vel at kjørelærer tar seg av søknad om oppkjøring. Tror du må ha bestått teorien først.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...