Gå til innhold

[LØST] Får ikke koblet pc-en til tv-en etter reininstaering av windows.

Anbefalte innlegg

Reininstallerte windows i forige uke og får nå ikke koblet tv-en til pcen.

Noen som vet hvorfor? På tv-en kommer det opp ukjent format og så står det ingen signal.

Dette har aldri vært noe problem før. Reininstallerte windows 29 juli også og sist jeg koblet tv-en til pc-en var 22 august og det gikk uten problemer.

Må man ha noe programtilegg for å få det til å virke? Kan ikke huske å ha installert noe før.

Endret av SuperDVD
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen som vet noe?

TV-en jeg har er en LG og når jeg kobler tv-en til pc-en så bruker jeg en kabel (litt usikker om det er hdmi, men tror det er det) som jeg plugger inn der jeg kobler til skjerm til pc-en og velger RGB på instillingene på tv-en.

Får bare opp ukjent format, ikke noe bildet i det hele tatt.

Har hatt tv-en i ett år og aldri opplevd det før. Kabelen er alltid plugget i tv-en.

Både tv-en og pc-en fungerer fint ellers.

Pc-en er forresten stasjonær og har windows 7.

Endret av SuperDVD
Lenke til kommentar

Sikker på tven står på riktig kanal?

Har du trykket gjennom kanalene med source knappen på fjernkontrollen til tven?

Tv-en står på riktig kanal, ja.

Jeg går inn på menyen og der står det en rekke "kanaler" jeg kanm velge, som kabel, rgb, hdmi og slikt. De blir gjort trykkbar når jeg plugger inn en kabel for de forskjellige tingene, feks rgb-kabelen jeg kobler til pc-en og da trykker jeg der og da kommer bildet på pc-e opp med en gang.

Så rart det ikke skulle nå.

Kan kabelen være ødelagt? Har søkt på internett og sett at det ser ut som det er flere med samme problem, uten å finne noe klart svar. Fikk ikke noe intrykk av de hadde ødelagt kabel. Har også gått i gjennom alle oppløsningene på pc-en uten å lykkes. Akkurat nå har jeg 1680 x 1050 som oppløsning på pc-en. Husker ikke om jeg hadde det før jeg reininstallerte windows, men antar at jeg hadde det.

Men har aldri trengt å gjort noe annet enn å plugge inn kabelen og satt på riktig kanal på tv-en for å få det til å virke før.

Lenke til kommentar

Ok, da har jeg fått det til å virke.

Det jeg gjorde var å bare prøve å koble til tv-en før jeg skrudde på pc-en og da virket det.

Fjernet også kabelen og så puttet den inn i gjen da pc-en var på og det virker fortsatt.

Men sånn har det aldri vært før, at jeg må koble til før jeg skrur på pc-en.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Stjeler denne litt. Har nettopp byttet fra AMD 4780 til Nvidia 580 gtx

Og får nå ikke pc bilde på tven. Har alltid hatt HDMI kabel fra forsterker til pcen, men nå når jeg byttet skjermkort og gikk fra vista til win7, finner ikkje Pcen eller Nvidia programmet noe forsterker, eller TV og koble. En annen forskjell er at jeg måtte ha en adapter inn til pcen fra Hdmi, til hdmi mini.

Noen som har tips ? Nyeste driver og alt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...