Gå til innhold

Liten skade på min 50mm, what to do?

Anbefalte innlegg

Mista min 50mm f/1.8 i bakken i sommer. "Heldigvis" var det akkurat det objektivet som datt i bakken, siden det er relativt billig i forhold til de andre jeg har.

Men til saken; en liten del av objektivet løsna (se bilde).

post-173189-0-55248400-1315930762_thumb.jpg

På den løse delen er det en liten bit som er avknekt (til høyre for kamerakontaktsaken): post-173189-0-48856200-1315929359_thumb.jpg

Objektivet fungerer forøvrig som normalt, og sitter riktig på kamera (med og uten den løse biten).

Synes dere jeg burde lime fast den løse delen, eller bare bruke objektivet som vist her: post-173189-0-05336900-1315929379_thumb.jpg

?

Det er ikke aktuelt å bruke penger på reperasjon.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Word, har ikke tenkt å bruke penger på reperasjon. Objektivet funker fint som det er nå, men vurderer bare om jeg skal lime fast den delvis knekte delen, eller bare bruke det uten den (som vist på siste bildet). Skader vel ikke kamera på noen måte, så lenge det sklir greit av og på huset?

Lenke til kommentar

Jeg byttet festeringen selv på et objektiv som ble skadet i et fall. Totalt kostet det meg ca. 45,- kr. inkludert frakt, og en halv time arbeid.

Jeg kan se for meg at det kan samles litt mer støv i objektivet over tid om skaden ikke repareres.

Jeg vil tro at du kan lime delen på plass med litt superlim.

Endret av Itspersonal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...