laks1 Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 Mista min 50mm f/1.8 i bakken i sommer. "Heldigvis" var det akkurat det objektivet som datt i bakken, siden det er relativt billig i forhold til de andre jeg har. Men til saken; en liten del av objektivet løsna (se bilde). På den løse delen er det en liten bit som er avknekt (til høyre for kamerakontaktsaken): Objektivet fungerer forøvrig som normalt, og sitter riktig på kamera (med og uten den løse biten). Synes dere jeg burde lime fast den løse delen, eller bare bruke objektivet som vist her: ? Det er ikke aktuelt å bruke penger på reperasjon. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 (endret) Hvis det ikke funker og fikse det selv så hiv det i søpla, ingen vits og tenke på reparasjon. Koster ca 700.- bare for og estimere reparasjonskostnadene, og et nytt koster ca 800.- Endret 13. september 2011 av Nautica 1 Lenke til kommentar
laks1 Skrevet 13. september 2011 Forfatter Del Skrevet 13. september 2011 Word, har ikke tenkt å bruke penger på reperasjon. Objektivet funker fint som det er nå, men vurderer bare om jeg skal lime fast den delvis knekte delen, eller bare bruke det uten den (som vist på siste bildet). Skader vel ikke kamera på noen måte, så lenge det sklir greit av og på huset? Lenke til kommentar
AnnetteM Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 Ville kanskje vurdert lim mtp støv etc som kan komme inn.... Og så oppgradere til et 50 mm 1.4 eller 1.2 objektiv når den tid kommer Lenke til kommentar
Itspersonal Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 (endret) Jeg byttet festeringen selv på et objektiv som ble skadet i et fall. Totalt kostet det meg ca. 45,- kr. inkludert frakt, og en halv time arbeid. Jeg kan se for meg at det kan samles litt mer støv i objektivet over tid om skaden ikke repareres. Jeg vil tro at du kan lime delen på plass med litt superlim. Endret 13. september 2011 av Itspersonal Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå