Quick Skrevet 24. september 2011 Del Skrevet 24. september 2011 Først og fremst - gratulerer med ny og flott bil! Det er ikke meningen å erobre tråden din, men siden du nå har funnet deg bil, så lar jeg det gå... Skal selv ha meg bil - ingen ren sportsbil, men en relativt sportslig og funksjonell sedan. Vurderer Volvo S60 2.0T 180 HK og BMW 320i - heller mot S60'en. Jeg ser på 2000-2002-modeller, da disse ligger innenfor den aktuelle prisklassen. Hva sier bilgutta? 1 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Sportslig og Volvo kan ikke brukes i samme setning. Hva med en 2002 BMW 525 sedan? Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Sportslig og Volvo kan ikke brukes i samme setning. Hva med en 2002 BMW 525 sedan? Volvo kan være sportslig de også 2001 volvo s60 Lenke til kommentar
Quick Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 (endret) Ja, for all del... S60 er jo en sprek bil. 525 blir vel et stort dråg av en sedan, som sluker drivstoff? Endret 25. september 2011 av SaihtamG Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Ja, for all del... S60 er jo en sprek bil. 525 blir vel et stort dråg av en sedan, som sluker drivstoff? 525 er en stor bil, men ikke mye større enn s60. Høyde og bredde er nokså nøyaktig den samme, men 525 er rundt 20 cm lengre og underkanten av 100 kg tyngre.. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Ja, for all del... S60 er jo en sprek bil. 525 blir vel et stort dråg av en sedan, som sluker drivstoff? Er forskjell på sprek og sportslig. MX5 er sportslig, S60 er ikke. Lenke til kommentar
Quick Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 (endret) Da blir det enklere å forklare det med "den typen bil". MX-5 ser for meg mer ut som en sportsbil, enn en "sportslig" bil. Hva hadde dere valgt av Volvo S60 2.0T og BMW 320i 2000-2002? Endret 27. september 2011 av SaihtamG Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 27. september 2011 Del Skrevet 27. september 2011 Trur faktisk eg ville gått for S60 da Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 27. september 2011 Del Skrevet 27. september 2011 Ingen av de, men måtte jeg valgt: s60... Lenke til kommentar
festen Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 Saab 9-3 som lett kan få 240hk er mye hk for pengene. 1 Lenke til kommentar
Leif.ross Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 Skal du ha en sportslig bil må du for guds skyld kjøpe noe med bakhjulstrekk. Nest viktigst etter det er vektfordeling, den skal være lik over alle fire hjul. Hvis det stemmer kan du se på motor. Bremser og understell er som regel dimensjonert etter motorstørrelse! Til normal bruk vil en fwd bil være lettere å kjøre, men har du erfaring vil du kunne ratte en rwd mye bedre en du vil kunne ellers. Kjører for tiden en golf, hadde en 944 før, om vinteren er det mange bakker jeg ikke har sjangs til å komme opp med golfen, som jeg bare cruiset opp med Porschen.. I en oppoverbakke vil vekten i en bil bli forskjøvet bakover mot bakhjulene, da vil forhjulene miste grep. Hvis du virkelig har lyst på noe sportslig i din prisklasse og er forberedt på litt garasjetjenest, vil jeg anbefale en 944s2/turbo eller en eldre BMW M3! Har kjørt mye bil og mange forskjellige biler, og i mine øyne har de mest dynamiske vært BMW og Porsche! Henter en BMW E39 520i om noen dager, gleder meg sykt! Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 Skal du ha en sportslig bil må du for guds skyld kjøpe noe med bakhjulstrekk. Nest viktigst etter det er vektfordeling, den skal være lik over alle fire hjul. Hvis det stemmer kan du se på motor. Bremser og understell er som regel dimensjonert etter motorstørrelse! Til normal bruk vil en fwd bil være lettere å kjøre, men har du erfaring vil du kunne ratte en rwd mye bedre en du vil kunne ellers. Kjører for tiden en golf, hadde en 944 før, om vinteren er det mange bakker jeg ikke har sjangs til å komme opp med golfen, som jeg bare cruiset opp med Porschen.. I en oppoverbakke vil vekten i en bil bli forskjøvet bakover mot bakhjulene, da vil forhjulene miste grep. Hvis du virkelig har lyst på noe sportslig i din prisklasse og er forberedt på litt garasjetjenest, vil jeg anbefale en 944s2/turbo eller en eldre BMW M3! Har kjørt mye bil og mange forskjellige biler, og i mine øyne har de mest dynamiske vært BMW og Porsche! Henter en BMW E39 520i om noen dager, gleder meg sykt! Jeg kjører 944s2, og kan skrive under på at det er en meget god sportsbil. Dog ser han etter en sedan, og da kan vi utelukke porsche. Så lenge han ser etter en sportslig bil, og ikke en sportsbil, er det mye en kan inkludere. Alt etter definisjon, antar jeg han er på jakt etter en bil med 100-150hk pr. 1000 kg. Saab, som festen nevner, er et bra alternativ, da i Aero utgaven. Lenke til kommentar
Quick Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 Hadde i utgangspunktet lyst på bakhjulstrekk, da dette er langt morsommere å kjøre med på vinterstid enn med framhjulstrekk. Etter hvert gikk det vel mer eller mindre opp for meg at valgene i såfall begrenser seg til BMW og Mercedes (Porche er ikke aktuelt). Liker S60'en mer og mer, og 320 mindre og mindre. Dessuten finnes det så voldsomt mange av 320'ene. M3 er nok ikke særlig aktuelt. Jeg er som apegryn sier, ute etter en lekker, nyere og samtidig kvikk sedan. S60 frister grunnet utseende, og en relativ kvikk motor (2.0T). Saab 9-3 Aero ser slettes ikke dum ut - den er notert! Har i dag sett litt på Mercedes CLK. Synes denne var utrolig lekker. Kunne i tillegg fåes med en 197 hesters 2,3 liters motor. Har da også RWD. Har noen erfaringer med denne? Hvordan er det med rust på f.eks. 1998-2001-modellene av denne? Mercedes har jo hatt store problemer med nettopp dette den siste tiden. Og... 150-200HK hadde vært kjekt. Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=30905120 2004 modell saab aero sedan med mye utstyr.. Mye bil for pengene, sålangt den er velholdt slik annonsen tilsier 1 Lenke til kommentar
festen Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Jeg likte denne rent utseendemessing: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=30615339 Det er ikke mange andre merker som har så fine biler som 9-3 er i den prisklassen, men jeg skal ikke gå god for akkurat den bilen. Den siste bilen likte jeg best av de jeg så på mitt raske søk. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=20182005 For 6000 kroner har du raskt 240 hk som du kan fjerne igjen med et knappetrykk. Lenke til kommentar
Quick Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Saab lager billige og fine biler, ja. Den Aero'en til 196 747 blir for dyr. Ser i utgangspunktet på biler til rundt 90-110 000. Ser på litt forskjellig, og tar en vurdering deretter. Kan egentlig kjøpe bil så fort som mulig nå. Aktuelle biler innenfor prisklassen: - Volvo S60 2,0T - Saab 9-3 Aero - Aero-utgaven hvis jeg skal ha Saab - Mercedes CLK denne så f.eks. veldig bra ut, men er desverre solgt... Vil aller helst ha manuell girkasse og bensin. Hvordan blir det å kjøpe Saab i disse nedgangstider? Kan jeg risikere at de går helt konkurs, slik at det blir svært vanskelig å selge igjen, samt å få tilgang til deler? Og... Lurer spesielt på det med korrosjon. Har i dag sett litt på Mercedes CLK. Synes denne var utrolig lekker. Kunne i tillegg fåes med en 197 hesters 2,3 liters motor. Har da også RWD. Har noen erfaringer med denne? Hvordan er det med rust på f.eks. 1998-2001-modellene av denne? Mercedes har jo hatt store problemer med nettopp dette den siste tiden. Lenke til kommentar
festen Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Jeg er helt overbevist om at SAAB er en for sterk merkevare til at de ikke vil gjenoppstå i en eller annen form. Lenke til kommentar
Quick Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Skoda Jeg kikket litt på den, men den falt ikke i smak... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå