Gå til innhold

Medikamenter på innenlandsflyvning.

Samhot

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg studerer i Trondheim og har tenkt til å dra hjem i helgen. Jeg lurte på hvordan reglene

er for å bringe med seg medikamenter på innenlandsflyvninger. Må alle slags medisiner kunne

dokumenteres med resept osv hvis det er medbrakt i handbagasje?

Jeg er diabetiker så er nødt til å ha med meg insulin i tablettform og flytende form.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå flyr jeg aldri innenlands, men har aldri hatt problemer med noen av mine medisiner. Kunne kanskje tenke seg at det ville vært greit med resept for den flytende medisinen?

EDIT:

http://www.osl.no/osl/bagasjeoginnsjekking/30_Sikkerhet/X_FAQ

Ja' date=' legemidler både i flytende og fast form som er nødvendig for bruk på reisen er tillatt å ha med. Du må være forberedt på å smake eller smøre medisinen på huden. Attest fra lege må medbringes dersom medisinen ikke kan åpnes i sikkerhetskontrollen.[/quote']

Er helt sikkert samme regel rundt om i hele landet.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

Jeg har aldri hatt med resepter på mine medisiner, heller ikke B-preparater, verken innenlands eller utenlands og har ikke blitt spurt om å fremvise den. Ble stoppet i tollen på Gardermoen etter en tur til Istanbul, men det holdt med lappen på esken som sier hvem medisinen gjelder. For a-preparater ville jeg tatt med resept.

Sier ikke at du skal droppe å ta med resepten helt, men jeg har aldri hatt noe problem med det

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...