Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Karl Marx: ”Den herskende klasses tanker er i hver epoke de herskende tanker”

Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg skal skrive min første mappeoppgave i ungdomssosiologi og lurte på om noen har noen nyttige tips til oppgaven jeg skal skrive? Den skal være på 3000-3500 ord. Dette er oppgaven:

”Den herskende klasses tanker er i hver epoke de herskende tanker”. Dette sitatet fra Marx blir gjerne referert av sosiologer. Hvordan begrunnet Marx denne påstanden? Hvordan kan man begrunne påstanden i en analyse av kultur- og samfunnsliv i dag?

Det jeg lurer på er nyttige tips til hva som er lurt å ha med i besvarelsen. Og hvordan man best setter den opp.

Blir takknemlig for svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei :)

Jeg skal skrive min første mappeoppgave i ungdomssosiologi og lurte på om noen har noen nyttige tips til oppgaven jeg skal skrive? Den skal være på 3000-3500 ord. Dette er oppgaven:

”Den herskende klasses tanker er i hver epoke de herskende tanker”. Dette sitatet fra Marx blir gjerne referert av sosiologer. Hvordan begrunnet Marx denne påstanden? Hvordan kan man begrunne påstanden i en analyse av kultur- og samfunnsliv i dag?

Det jeg lurer på er nyttige tips til hva som er lurt å ha med i besvarelsen. Og hvordan man best setter den opp.

Blir takknemlig for svar! :)

Du? Eg driver på med samme oppgåve som deg. Går vi i samme klasse tru?

Har ikkje komme noke langt... sliter med det samme... finne informasjon... har du noen tips? prøvd å google det men finner så lite om dette sitatet hans! Så kanskje vi kan hjelpe kvarandre litt?

I fjor skreiv eg bacheloroppgåve. Den beste måten å sette det opp er med forord. Korleis du har tenkt å begynne og besvare oppgåva. begynn litt med å skrive kort om Karl Marx sin bakgrunn. eit lite kapittel om det. Det kan til eksempel vere 1. Karl Marx også nytt kap. 1.2 Marxisme. vertfall slik eg har gjort det. og i kapittel 2. så besvarer ein oppgåva. Til slutt avslutter med ein konklusjon. Lagre kjeldene du bruker etterkvart.

Har du funnet noke i bøkene? Finner så lite.

Fant dette når eg googla :) Masse lykke til!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...