Gå til innhold

[Løst] Hvordan blir jeg marinejeger?

medlem-208700

Anbefalte innlegg

Jeg har et ønske om å bli marinejeger det har jeg hatt siden jeg var 12-13 år gammel nå er jeg 16. Jeg trener både styrke og kondisjon regelmessig. Jeg går nå 1 året Elektro og har hørt at jeg kan hoppe rett inn i forsvaret etter dette, er det sant?

Hvilke fysiske og teoretiske krav har marinejeger komandoen?

Jeg regner med at jeg ikke kan hoppe rett inn i marinejeger komandoen, hva burde jeg gjøre først for å bli "En god kandidat"?

Andre ting? :p

Hvilke våpen bruker norskesoldater?

Endret av emilzxc
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Generell studiekompetanse er å anbefale. MJK er et sykt lite nåløye å komme igjennom, greit å ha noe å falle tilbake på. Hvorvidt det er et må-krav for å bli operatør vet jeg ikke.

Dette står sikkert mer klart på MJKs egne sider, men tren deg opp til å greie minstekravene, deretter kan du nedprioritere styrke og ha hovedfokus på kondisjonstrening og marsj med sekk i ulendt terreng. Å trene med noe annet en egen kroppsvekt er sløsing med tid, som du heller kunne brukt ute i det fri med sekk på ryggen. Om du greier 60 eller 100 kg i benken er totalt irrelevant for en marinejeger.

Lenke til kommentar

Hvorfor er det så viktig for folk å ALLTID nevne det? Man blir jo nærmest hengt ut av mange om man spør om det. Nei, det burde ikke være en motivasjonsfaktor, og det er det som regel ikke uansett. Men man jo være kjekt å vite sånn ca. hva man kommer til å tjene i sitt (forhåpentlig) fremtidige yrke.

Endret av HelloGoodbye
  • Liker 1
Lenke til kommentar

For å være ærlig er det ikke noe teori på hvordan man kommer inn som marinejeger, tror nok først og fremst man har det i genene altså det å kunne gå den ekstra mila uansett hvor sprek du er er det ikke kroppen som i de fleste tilfellene sier nok det er hodet derfor tror jeg at marinejeger er noe man blir født til å kunne ikke så mye det å kunne jobbe seg opp til det nivået.

Tror faktisk et snev av ADHD ikke er å forakte :)

Endret av Zimmerh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...