Spartapus Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Once you go black, you never go back. - Oj Simpson Var det virkelig han som myntet det uttrykket? Lenke til kommentar
Flying Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Richard. De med afrikansk opprinnelse, har mindre genetisk forskjeller enn resten av verdenen. Når "vi" utvandret fra Afrika, støtte vi på andre menneskeraser som vi rota med. Resultat er at Europeere har ca 1-4% neandertal-gener, mens afrikanerene ikke har det. Nebbdyret har 80% genmatch med homosapiens. Bare for å vise hvor lite 1-4% er. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Javel...? Hva har det med saken å gjøre? Lenke til kommentar
Flying Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Javel...? Hva har det med saken å gjøre? Du presenterer 1-4% som noe av betydning. Resten burde du kunne resonnere deg frem til selv? Lenke til kommentar
Juviking Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Tror dette er relativt splittet, er mange norske menn som føler seg truet av norske kvinner og heller drar til Thailand for å finne seg ei. All statistikk tyder på at forhold hvor det er forskjellige raser inne i bildet går til h i motsetning til de som er av samme opphav. Personlig synes jeg svarte personer ser mer maskuline ut enn lysere personer, mulig det er flere som synes det er slik. Det er selvfølgelig også mulig at det at hvite damer velger mørke menn hyppigere enn andre veien er en illusjon som filmskapere har skapt Dette er en sterotypisk tilnærming som har blitt gitt næring av jødestyrt media. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 (endret) Ok Richard! Du sa først følgende: Hvis vi tar utgangspunkt i at arten homo sapiens stammer fra afrika og vandret ut derifra vil det jo si at det genetiske mangfoldet er størst i nettop Afrika. Noe som i praksis betyr at "Ola afrikaner" kan være mer genetisk lik Ola Nordmann enn det han er med "Kari afrikaner" Med andre ord, En afrikaner er mer genetisk lik med en nordmann enn en hvilken som helst annen afrikaner. Så henter jeg frem informasjonen om at afrikanere som utvandret fra Afrika noen hundre tusner år siden, blandet seg med neandertaler, og dagens Europeere har nå 1-4% neandertal-gener i seg. Noe som afrikanere ikke har. Hvordan kan du fortsatt påstå da at afrikanere er mer lik nordmenn enn andre afrikanere, når nordmenn (med resten av europeerene og asiaterene) har gener fra en annen menneskerase som ikke utvandret fra Afrika for ca 4-600 000 år siden. (om jeg husker korrekt på årstall). Jeg har allerede bevist til deg at det finnes medisin beregnet på spesifikke avstamninger i menneskearten, som noen vil klassifisere som "rase". At du trekker frem at vi deler gener med andre dyr i dyreriket, er irrelevant. *edit* Forresten, er det ikke bare 1% forskjell fra oss og apekattene, sånn genetisk sett? Den ene prosenten har mye å si, gitt... *edit2* Forresten, dette blir for mye off-topic. Vil du diskutere dette emnet mer, finnes det en svært passende Rase, evolusjon og oppførsel-tråd å diskutere i. Endret 15. september 2011 av Slimda Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 (endret) Nå kjenner jeg svært få ikke-svarte menn som faktisk liker svarte damer. Da kjenner du ikke meg. Jeg synes svarte damer er nydelige jeg. Asiatiske og latinske og nordiske også. Blandingsbarn kan få komplikasjoner når det kommer til visse typer medisin. Beinmarg f.eks har veldig lite "blandings"-marg tilgjengelig, mens for de "vanlige" er det mye tilgjengelig. Det finnes også medisin rettet mot en gruppe personer med en spesifikk genetisk avstamning (f.eks hjertemedisin beregnet for de med afrikansk opprinnelse) Medisiner er ikke noe stort problem, så lenger opphavet er kjent, så legen kan tilpasse behandlingen. Benmarg er et reelt problem, men nå er det bare tidels promiller av befolkningen som kommer til å trenge det. (Leukemi opptrer hos noe sånt som 1 av 20 000 barn årlig.) Geir Endret 15. september 2011 av tom waits for alice 4 Lenke til kommentar
cowboy bob Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Dette er nok fordi svartinger har større tiss enn hvitinger. Hvis jeg husker rett er gjennomsnittet i Kongo sånn 19 cm elns. Lenke til kommentar
Juviking Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Mixed-ethnic relationships are more likely to break up (41% mixed-ethnic versus 31% same ethnic group) http://www.psychpage.com/family/mod_couples_thx/cdc.html En av mange årsaker til at du skal holde deg til dine egne. Lenke til kommentar
Juviking Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Forøvrig, rase er nå et såpass tabu tema at denne tråden kunne like sågodt være omdøpt til forhold mellom to mennesker som er medlemmer av menneskerasen eller noe tilsvarende idiotisk noe. Siden både raser og seksuelle legninger nå skal være "likestilte" i den vestlige verden. Sakser fra Wikipedia (kosherpedia) om den nordiske rase: "Debatter om dette emnet er i dag hovedsakelig betraktet som ikke vitenskapelig (og dermed uten praktisk nytteverdi)" Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Da kjenner du ikke meg. Jeg synes svarte damer er nydelige jeg. Asiatiske og latinske og nordiske også. Jaja, kanskje mener du det, kanskje ønsker du å være politisk korrekt. Det er aldri lett å vite i våre dager. Men, det er i grunn likegyldig for meg hva folk liker. Iom man ikke får ligget med alle damer i verden uansett spiller det liten rolle om det er en hvit eller svart man som ligger med de resterende. Jeg ser på profilen din at du fortsatt lever i 80-tallet. Jeg er kjempefan av 80-tallet! Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Jaja, kanskje mener du det, kanskje ønsker du å være politisk korrekt. Det er aldri lett å vite i våre dager. Men, det er i grunn likegyldig for meg hva folk liker. Iom man ikke får ligget med alle damer i verden uansett spiller det liten rolle om det er en hvit eller svart man som ligger med de resterende. Hvis det er likegyldig for deg så ser jeg ikke helt hvorfor du antar noe om begrunnelsen. Geir 1 Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Hvis det er likegyldig for deg så ser jeg ikke helt hvorfor du antar noe om begrunnelsen. Jeg ser ikke sammenhengen der, eller noe motsetningsforhold. Vi vet begge at det er langt mer takhøyde for å si at man liker alle raser like mye enn å rangere dem, så om du faktisk mente noe annet ville du kanskje ikke gitt utrykk for det. Det betyr ikke at jeg har noe imot blandingspar, det betyr bare at jeg er i stand til å observere virkeligheten og danne meg fordommer basert på tidligere erfaringer i likhet med alle andre mennesker. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Jeg ser ikke sammenhengen der, eller noe motsetningsforhold. Vi vet begge at det er langt mer takhøyde for å si at man liker alle raser like mye enn å rangere dem, så om du faktisk mente noe annet ville du kanskje ikke gitt utrykk for det. Det er nettopp sammenhengen. Siden det antas lettere å være politisk korrekt, kan man tillegge "politisk korrekte" ytringer mindre vekt ved å peke på at det ikke er sikkert at man faktisk mener det man sier. Men de ukorrekte slipper det, fordi meningsytringen er antatt tøffere. Nå er det overhodet ingen risiko involvert i å være politisk ukorrekt på et anonymt internettforum. Man kan faktisk hevde at det er minst like sannsynlig at de ukorrekte ikke mener det de sier, fordi det ofte er i den leiren vi finner trollene... Det betyr ikke at jeg har noe imot blandingspar, det betyr bare at jeg er i stand til å observere virkeligheten og danne meg fordommer basert på tidligere erfaringer i likhet med alle andre mennesker. Fair nok. Men det er altså en fordom. Geir 1 Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 Men seriøst. Jeg var sammen med ei columbianer, møtte mye "hat" også videre fra kompiser, og generelt "trolling" fra folk. Hvis du greier det, go ahead! Lenke til kommentar
Runar Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 Det er utrolig, men også fasinerende, at et spørsmål «om hvite damer oftere får seg svarte menn, enn at hvite menn får svarte damer» kan resultere i nok en diskusjon rundt jøder. 37 innlegg har blitt fjernet midlertidig mens jeg vurderer om de skal splittes ut i en egen tråd. Nye innlegg fjernes uten forvarsel og kan resultere i advarsel.Dette innlegget skal ikke kommenteres. Har du reaksjoner på moderering tar du kontakt med meg via en privat melding. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå