Gå til innhold

argh! jeg har fått d til igjen! skjermbildet kommer ikke!!

Anbefalte innlegg

.............................bannesalve.........................................

10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1

i dag fikk jeg mitt radeon 9600 kort. d var en omstendelig prosess og montere det, og jeg måtte ta ut RAM, samt IDE og strømkabler. Da jeg starter opp pc etter montering kommer det ikke skjermbilde!! alle vifter starter og jeg hører at cdrom jobber, men ikke no mer, skjermbilde kommer ikke. Prøvde med gamle gf2 igjen, ingenting virker, men skjermkortvifta går! hjelp! please!! må ha data!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du strømforsyning som er stor nok til å takle det da? Er det molex strømkontakt på kortet? Kanskje du har glemt å sette denne i?

hmmm, det virket ikke med gf2 heller nei... Sikker på at du har satt rambrikken skikkelig i? Jeg har mine tvil... En annen ting kan være floppykabelen? Har du satt den riktig vei?

DrE

Lenke til kommentar

Tror jeg ville gått over koblingene èn gang til... Husk, uansett hvor mye du gleder deg til å teste ny hardware --> IKKE stress når du kobler. Det fører omtrent alltid til problemer.

Lyser floppy-LED lampa hele tida når du slår på maskinen? Hvis den gjør det står kabelen feil vei.

Prøv å trykk rambrikken skikkelig nedi. Du satte den vel i slot#1? Ikke alle maskiner takler at du setter brikken i slot#3 f.eks.

Har du prøvd å resette CMOS? Det kan kanskje hjelpe.

Står skjermkortet skikkelig i? Rikle litt på det.

Er problemet at du har satt idekablene feil? Kanskje finner ikke maskinen OS å boote fra...

Det var bare det jeg kunne komme på i en fart...

DrE

Lenke til kommentar
floppy lyser ikke i hele tatt, men det skal da ikke ha noe å si for oppstart?

Nei, ikke med mindre du skal starte opp med en bootable floppy, noe som jeg tviler at man gjør i disse non-dos tidene :)

Ta å disable floppyen i BIOS hvis du har misstanke om at det er den som ødelegger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...