Gå til innhold

Kamptråd CL: Benfica - Manchester United


banansplitt™

Anbefalte innlegg

Jeg er enig i at mål tells mest, men jeg vil heller ha 451 med Rooney enn 442 med Hernandez på banen. Jeg driter i hvor likende han er, fotballen vi spiller med han på banen er helt jævlig kjedelig, og frem til 16-meteren er det som å spille med 10 mann

Synes du overdriver veldig. Var fotballen vi spilte mot Bolton helt jævlig kjedelig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor er alle som hater Berba? Berba fikk jo nesten bare kjeft helt frem til forrige sesong

 

Det er synd på alle som ikke får spille. Vi kan sikkert stille med et helt lag som ikke får spille og som er for gode til å sitte på benken. Ser noen mener Berba er bedre enn Hernandez men det sliter jeg med å se. .... Og jeg tror fremdeles mange har besøk av 'what if' spøkelset. Og se på hvem han kjemper mot. Rooney er selvskreven. Welbeck som er en potensiell verdensklassespiss i utvikling og Hernandez som herjet med hele PL i fjor. Vi har en imponerende spissrekke

 

Og en ting til. Sesongen er bare i startfasen enda. Berbatov kan enda ha en kjempestor rolle denne sesongen.

Endret av Limbeck
Lenke til kommentar

Og du mener vi er bedre med Berba på banen?

Welbeck, Berba og Macheda, alle er kapabel til å tilføre laget mer utenfor 16. Jeg vet du aldri uttaler deg om noe, bare kritiserer andre for det, men jeg vil gjerne høre din mening. Syns du vi spiller bedre med Hernandez enn andre mer spillende spisser? evt, bare Rooney på topp. Nå når vi faktisk har fått til en midtbane som skaper mer, skal vi bare drite i det å fortsette pumpingen mot enslig spiss som vi så så alt for ofte i slutten av fjoråret? Chelsea-kampen f.eks, fy faen for et skrekkeksempel.

Lenke til kommentar

Hm. Skulle til å forsvare meg, men beskyldningen er ikke helt feil. ;) Dog dere er også veldig raske til å overtolke inleggene mine

 

Jeg mener:

Hernandez har gitt oss noe vi har manglet helt siden Nistelrooy. En ekstremt god avslutter sammen med en veldig god leser av spillet, noe han bruker til å dukke opp på rett plass til rett tid gang etter gang. Det gir oss et veldig godt ekstra alternativ på topp

 

Du savner en mere spillende spiss, men det slår meg ikke at Berba er en sånn spiss. Han er mere den andre siden av Nistelrooy, som er en stor tung spiss som kan ta ned ballen å holde på den etter lange oppspill. Berba har også en teknikk som hjelper han mot etablerte forsvar

 

Av spillende spisser så er det Ronney som står frem som det beste alternativet sammen med Welbeck

 

Hva som er best å stille med kommer vel mye an på motstanderen. Chelsea angriper oss og jeg tror at Hernandez på kontringer blir et bedre alternativ enn trege omstendelige og ofte feilplaserte Berbatov

 

Så har vi spillestilen vår til nå denne sesongen med hurtige presise pasninger og mye ballinnehav. Passer trege omstendelige Berbatov inn i det laget. Blir han ikke for treg? Det vi har vist mot Arsenal og de andre krever en veldig innsats i bevegelse, inistiativ og hurtighet. Jeg tror det. Jeg tror han ville ha blitt luntrende i mellom og hver gang han hadde hatt ballen så hadde vi mistet tempo

 

Så har vi spørsmålet om jeg liker kampene. Vel, joda. Jeg gjør det, men jeg er fullstendig overbevist om at dette ikke holder. 4 skader på fire kamper er en stor advarsel. Angrep er bare et godt forsvar så lenge man klarer å holde trykket oppe. Det kommer en tid (kan komme fort) der vi må begynne å forsvare oss igjen og da holder ikke det defensive spillet vi har vist til nå. Men jeg er temmelig sikker på at Fergie vet dette og har planen klar

 

Vel, for å konkludere. Jeg tror ikke vi hadde vert bedre med Berbatov i PL kampene så langt, men kunne godt passet inn mot Benfica

Endret av Limbeck
Lenke til kommentar

Når ble Berba et stort tungt oppspillspunkt? Mannen har jo flere involveringer enn Rooney når han ikke spiller midtspiss. Og han er absolutt ikke et typisk oppspillspunkt, mannen er en spiss man rett og slett ikke kan sette i bås, lik det Cantona var i sin tid. Rett og slett en fantastisk spiller et lag egentlig burde bygges rundt, "problemet" er bare at vi har Rooney.

 

Jeg skal svare deg mer utfyllende i morgen, men nå er det et "maskevors" som venter, jeg har selvfølgelig Jasonmaske. Maskevors er forøvrig det teiteste fenomenet nord for Gibraltar.

 

ept_sports_sow_experts-504070613-1266257881.jpg?ymZPyrCDTpJBHlXw

Endret av Hyrlen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...