jon_gunnar Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 (endret) Jeg har reist mye i øst / vest europa, men aldri beveget meg over i østen. Thailand frister, på tross av flyturen som jeg garantert kommer til å hate. Tenkte å finne et oppsett via reisefeber.no som ser ut til å ha det meste. I utgangspunktet tenkte jeg enkelt, og satte opp noen forslag i Bangkok. Men det jeg har lyst til er jo å ha god tilgang til strand/vann. Og da er vel ikke Bangkok det rette? Jeg vil ha det rolig, kunne ta en tidlig løpetur på en strand, kunne slappe av. Det jeg bekymrer meg mest for er den lange turen. Til Bangkok er ille nok. Men da og måtte stresse med overgang og nye timer på fly frister ikke. Hadde tenkt og holde meg innefor visum grensen på oppholdet og kan velge reisetidspunkt som jeg vil (nesten). Etter hva jeg har sett her er det mennesker her med masse erfaring. Så spørsmåler mitt er vel, er det best å bare glemme Thailand, eller kan noen komme med (masse) gode råd --Edit-- Takk til de som tok seg tid til å svare. Har sjekket over hoteller og erfarings baser på nettet, og har mistet lysten på hele Thailand. Men igjen takk. Endret 14. september 2011 av jon_gunnar Lenke til kommentar
sLR Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 Hold deg unna "jentene" Lenke til kommentar
Hachon Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 Om du vil ha det så enkelt så mulig (uten at du har nevnt pris), så vil jeg anbefale deg Baramie Residence. De plukker deg opp på flyplassen i Bangkok og kjører deg til hotellet. Når du kommer dit er det 50 meter til stranda, og et rolig strøk hvor det ikke er mye festing. Om du vil ha fest så finnes Pattaya ikke så langt unna. http://www.baramie-residence.com/ Du kan også velge deg en charter-tur, det blir antageligvis billigere og kanskje like greit. De gangene jeg har vært i Thailand så har jeg/vi klart oss selv, og det er stort sett ikke noe problem å komme seg rundt, enten med fly, bil, leiebil etc. 1 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 Vær SVÆRT selektiv på hva slags mat du putter i deg. Selv om de lokale spiser maten, betyr det ikke at DU ikke vil få diare av å spise det samme. Deres tarm og magebakteriestamme er helt annerledes enn vår. Jeg har opplevd 4 dager med matforgiftning med magekramper og "seng" inne på toalettet på hotellrommet, første kvelden dro vi på en koselig gaterestaurant, de andre bestilte sine greier, jeg noe kylling-gryte greier. Samme natta begynte magetrøbbelet. Lillesøster har også vært matforgiftet nesten hver gang de har dratt på ferie dit. Det går over innen få dager, men det er et helvete så lenge det pågår. Det eneste de tilbyr på apoteket er valium. Lenke til kommentar
jon_gunnar Skrevet 13. september 2011 Forfatter Del Skrevet 13. september 2011 Om du vil ha det så enkelt så mulig (uten at du har nevnt pris), så vil jeg anbefale deg Baramie Residence. http://www.baramie-residence.com/ Du kan også velge deg en charter-tur, det blir antageligvis billigere og kanskje like greit. Dette så virkelig fint ut. Og prisene var ikke gale. Stedet kommer ikke opp på reisefeber i det hele tatt så jeg vil måtte bestille separat da. Charter og festing er helt uinteresant for meg. Jeg skal sjekke dette opp. Mange takk for tips. Lenke til kommentar
jon_gunnar Skrevet 13. september 2011 Forfatter Del Skrevet 13. september 2011 Vær SVÆRT selektiv på hva slags mat du putter i deg. Selv om de lokale spiser maten, betyr det ikke at DU ikke vil få diare av å spise det samme. Deres tarm og magebakteriestamme er helt annerledes enn vår. Dette gjelder mange steder, etter et godt natt måltid av grillet geit endte jeg opp med drypp i armen i 3 dager før jeg var på beina igjen, dette var i Egypt. Heldigvis har jeg bra toleranse for det meste, men jeg har lært meg sunn forsiktighet ;-) Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 "Nattmåltid med grillet geit i Egypt." Tror alarmklokkene mine hadde ringt her. :!: Men jeg er enig; ikke ta noen sjanser. Spis trygt og husk ekstra sterke kondomer. Lenke til kommentar
jon_gunnar Skrevet 13. september 2011 Forfatter Del Skrevet 13. september 2011 "Nattmåltid med grillet geit i Egypt." Tror alarmklokkene mine hadde ringt her. :!: Men jeg er enig; ikke ta noen sjanser. Spis trygt og husk ekstra sterke kondomer. Det smakte godt :-) Og vedrørende det andre. Jeg reiser ikke for å få selskap. Jeg reiser for fred og ro, bra med varme og god mat. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 Jada, det gjør vi jo alle. Lenke til kommentar
Hachon Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 Om du vil ha det så enkelt så mulig (uten at du har nevnt pris), så vil jeg anbefale deg Baramie Residence. http://www.baramie-residence.com/ Du kan også velge deg en charter-tur, det blir antageligvis billigere og kanskje like greit. Dette så virkelig fint ut. Og prisene var ikke gale. Stedet kommer ikke opp på reisefeber i det hele tatt så jeg vil måtte bestille separat da. Charter og festing er helt uinteresant for meg. Jeg skal sjekke dette opp. Mange takk for tips. Stedet er veldig fint og veldig rolig, og det er ofte mange rimelige flyreiser til Bangkok så du klarer fint å komme dit på egenhånd, det er også mulighet å få de til å hente deg i Bangkok (mot en slump med penger selvfølgelig). Uansett så er det stedet å reise om man vil slappe av, kanskje ikke det mest spennende stedet, men. Har pleid å reise dit et par dager de gangene jeg har vært i Bangkok for å komme litt unna storbyen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå