kentroan Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 Hei, jeg har kjøpt meg et Canon eos 60D og lurer på om jeg har like mange muligheter med filming som fotografering på kameraet. Har jeg mulighet til å f.eks stille blenderen på kameraet? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 "Ja." Les bruksanvisningen. Du kan stille blender, lukker og ISO helt manuelt. Lenke til kommentar
kentroan Skrevet 13. september 2011 Forfatter Del Skrevet 13. september 2011 Greit, bruksanvisningen jeg har er på finsk og dansk så det skal være lett Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 Start i options-menyen for video og endre Exposure mode fra Auto til Manual. Lenke til kommentar
kentroan Skrevet 13. september 2011 Forfatter Del Skrevet 13. september 2011 Greit, takk Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 Greit, bruksanvisningen jeg har er på finsk og dansk så det skal være lett Det er et eller annet med dansk og fotomanualer. Panasonic har også kun på dansk og den er totalt uforståelig. Og jeg har normalt ikke problemer med dansk ... Hvis engelsk går greit, så bør det være mulig å finne en PDF av den engelske manualen på Canon sine USA sider. Lenke til kommentar
kentroan Skrevet 13. september 2011 Forfatter Del Skrevet 13. september 2011 Tusen takk jeg skal ta en tur til Canon sin nettside Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 (endret) Brukermanual 60D, du skal også ha svensk manual hvis du har dansk. Hvis du trenger og oppgradere drivere/software finner du dem her. Endret 13. september 2011 av Nautica Lenke til kommentar
kentroan Skrevet 13. september 2011 Forfatter Del Skrevet 13. september 2011 Tusen takk, skal oppgradere kameraet hvis jeg kan Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 (endret) Vel, du har ennå ikke fått svar på hvordan du skal bruke kameraet profesjonelt. Det viktigeste er og ha et stort hvitt objektiv, holdt kameraet inntil øyet og armene inntil kroppen, vri kroppen ca 35 grader sideveis i forhold til beina og bøy det ene kneet litt så du står stødig, hvis du ikke står stødig så ha litt større avstand imellom føttene, hvis du i tillegg skaffer deg en fotovest gjerne med bokstavene "press" påskrevet vil du fremstå som en profesjonell kamerabruker Endret 13. september 2011 av Nautica 4 Lenke til kommentar
pmbpictures Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 Vel, du har ennå ikke fått svar på hvordan du skal bruke kameraet profesjonelt. Det viktigeste er og ha et stort hvitt objektiv, holdt kameraet inntil øyet og armene inntil kroppen, vri kroppen ca 35 grader sideveis i forhold til beina og bøy det ene kneet litt så du står stødig, hvis du ikke står stødig så ha litt større avstand imellom føttene, hvis du i tillegg skaffer deg en fotovest gjerne med bokstavene "press" påskrevet vil du fremstå som en profesjonell kamerabruker Takk for kveldens humoristiske innlegg for meg ! Lenke til kommentar
Spook Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Vel, du har ennå ikke fått svar på hvordan du skal bruke kameraet profesjonelt. Det viktigeste er og ha et stort hvitt objektiv, holdt kameraet inntil øyet og armene inntil kroppen, vri kroppen ca 35 grader sideveis i forhold til beina og bøy det ene kneet litt så du står stødig, hvis du ikke står stødig så ha litt større avstand imellom føttene, hvis du i tillegg skaffer deg en fotovest gjerne med bokstavene "press" påskrevet vil du fremstå som en profesjonell kamerabruker Du glemte den røde ringen rundt objektivet, *den* er viktig den. Selv har jeg malt det største objektivet jeg har gråvitt, bengalakk fungerte fin-fint. Så trakk jeg en rød syltetøystrikk rundt fronten av kameraet. Så nå ser det helprofft ut. Jeg arvet også en flott fiskevest etter min bestefar, den er grønn men har store fine lommer. De fyller jeg gjerne opp med 2-3 tørkeruller, og passer på at lommene dekker rullene helt. For meg er det helt unødvendig med teksten "PRESS" påskrevet vesten, jeg ser allerede helproff ut. Benstillingen får jeg ikke helt til enda - men jeg øver foran speilet hver dag! 2 Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 (endret) Spurte faktisk en del fotografer under Visa pour l'image (stor internasjonal pressefotofestival) om hvor i hellvete de handler fotovester fra - de aller fleste bruker faktisk fiskevester. Fotovest er forøvrig kult*. Det samme med fotobelte. Neste ustyrskjøpene på lista mi! *) Men mest praktisk, sekk og veske gir ikke like grei access, og sliter ryggen betydelig mer. Endret 14. september 2011 av olegunnaro Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå