Gå til innhold

Lasertoner - hvor kjøper man det (original eller uoriginal?)

Anbefalte innlegg

Er på jakt etter en god kilde til lasertoner - nærmere bestemt til en Xerox Phaser 6130. Kan selvsagt bestille det gjennom min ellers utmerkede forhandler, men deres leverandør synes å ha dårlig med lager, og det er relativt dyrt. Xerox har erstattet denne med nyere modeller, men den jeg har er helt strøken ennå, så jeg vil gjerne fortsette å benytte den så lenge som mulig.

Så spørsmålet er: Av alle som selger blekk, hvem er best/raskest/billigst? Og hva synes folk om uoriginale tonere? (Type inkmann og inkclub.) Er de noe tess eller skal man holde seg unna?

Geir :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en kollega som jobber på www.dvdink.no (god butikk har god service og kan sikkert skaffe det du trenger) og han sa det ikke var lønnsomt for de å ha lasertoner på lokallager, siden det var så vanvittig mange forskjellige varianter av det. Dermed hadde de alt som fantes på fjernlager. Ikke noen krise det, men er sånn det funker. :)

Lenke til kommentar

Takk. Men jeg er nok ikke så interessert i å styre med refills og resetchips.

Hvor finner jeg de gode tilbakemeldingene?

Hei Geir,

De gode tilbakemeldingene kommer fra tusenvis av Toner Angel kunder som velger å spare planeten vår for unødig søppel fordi du kan bruke den tomme tonerkasseten din om igjen. Du sparer også lommeboken i en størrelsesorden du ikke er i nærheten av om du kjøper nye kassetter.

Og nei, dette er ikke for alle, men om du ikke har ti tommeltotter og de ti minuttene det tar å fylle kassetten selv, så er det selvfølgelig ikke noe for deg. Men stadig flere ser det meningsløse i å ikke utnytte ressursene om igjen når de får like mange utskrifter og glimrende utskriftsresultat for en så liten egeninnsats.

Eksempelvis koster fire originale fargetonerkassetter fra inkclub til din skriver 3124 kroner. Kjøper du kompatible kassetter ryker du på 2356 kroner. Tilsvarende fra Toner Angel koster 1076 kroner.

Ikke så verst timebetalt det.

Robert :)

Lenke til kommentar

Joda, jeg ser det økonomiske aspektet. Men jeg ser også at kvaliteten på slikt refillblekk er så ymse, og det er defor jeg spør etter tilbakemeldinger. Jeg har googlet det, og finner ikke en eneste anmeldelse av produktet deres. Og overalt der man har brukererfaringer ser jeg bare "There is no customer review." Du nå unnskylde at jeg ikke uten godtar egenreklame som erstatning... ;)

Lenke til kommentar

Joda, jeg ser det økonomiske aspektet. Men jeg ser også at kvaliteten på slikt refillblekk er så ymse, og det er defor jeg spør etter tilbakemeldinger. Jeg har googlet det, og finner ikke en eneste anmeldelse av produktet deres. Og overalt der man har brukererfaringer ser jeg bare "There is no customer review." Du nå unnskylde at jeg ikke uten godtar egenreklame som erstatning... ;)

Har forståelse for ditt standpunkt, og ingen grunn til unnskyldning. Beklager at jeg ikke kan gi deg noen customer reviews å støtte deg på, men tar du kontakt kan jeg godt henvise til flere. Det eneste jeg kan si er at det jeg sier stemmer, og - livet er for kort til drive en butikk hvor jeg skulle hatt misfornøyde kunder på nakken. :)

Lykke til i jakten.

Robert :)

Lenke til kommentar

Takk for tipsene. I mellomtiden bestilte jeg en original fra inkclub, siden jeg nesten var tom. Den kom etter få dager, tross at den var merket som ikke på lager på websiden. Så jer er godt fornøyd. Ser at shopping4net har ulike priser på de ulike fargene, i motsetning til andre steder. Kan tyde på at de shopper litt rundt. Prisen på den gule der var spesielt gunstig.

Edit: Jeg er ikke imot uoriginale tonere, men jeg vet som sagt (klok av skade) at de er av ymse kvalitet. Så jeg vil helst ikke kjøpe slike uten referanser/tester som bekrefter kvaliteten.

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Men er det ikke verdt sjansen når selgeren har flere tusen positive tilbakemeldinger? Det er jo veldig mye å spare.

Har kun kjøpt blekk og er så langt godt fornøyd. Et originalt sett til canon-printeren min koster nseten 700 kr. Hadde vært artig å vite hvor mye de tjener på en blekkpatron. Jeg har vanskelig for å forstå at 5 små blekkpatroner skal koste det samme som en helt ny avansert skriver.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...