Gå til innhold

Dagsavisen vs. Dagens Næringsliv (eAvis vs. .pdf)

Bone

11 stemmer

1. 1. Hvilken avis vil dere anbefale?

• Dagens Næringsliv
      5
    • Dagsavisen
      1
    • Andre
      5

Anbefalte innlegg

Heisann! :)

Leser Dagsavisen, men studerer økonomi, så føler at jeg snart burde flytte meg over til Dagens Næringsliv, da jeg er sikker på at det vil hjelpe meg i kommende yrker for å ha en bedre forståelse av relevante ting..

Bortsett fra at jeg synes de er litt vel partipolitiske ,så liker jeg egentlig Dagsavisen godt!

Jeg har aldri lest DN noe særlig, men lurte litt på om jeg kunne få litt innsikt fra dere angående dette.. Grunnen til at jeg vil eventuelt vil bytte, er jo pga den økonomibiten, men hvor mye går jeg glipp av mtp det andre matnyttige av innen- og utenriksnyheter?! Dekker de det området nokså greit også?!

Antar at DN, respektert som det virker å være, holder høyt nivå på sinjournalistikk, men hvis dere har kommentarer i forhold til dette, vil jeg gjerne høre..

Altså, jeg vet hva jeg vil tjene, og dette er jeg interessert i å få med meg, men lurer litt på hva jeg eventuelt taper?!

Jeg abbonerer forresten på Dagsavisen elektronisk, slik at jeg kan lese det på mitt nettbrett, og det må jeg også kunne gjøre hos DN.. Mener å ha fått med meg at de har en eAvis, men usikker på om de de har mulighet for .pdf (kanskje det kommer?). Jeg er ikke sikker på hva forskjellen på disse to er i praksis, men må ha mulighet til å laste ned, for så å leses offline..

På forhånd, tusen takk for all hjelp! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For en selv, vil det alltid lønne seg faglig å lese det som går mot din egen tanke. Å lese Klassekampen hvis man er rød som bare det, vil egentlig bare gjøre en mer sikker på sin egen fortreffelighet. Er du økonomistudent, les Klassekampen (eller tilsvarende kritiske til det gjengse). Er man Rød Ungdom så bør man lese DN, eller tilsvarende.

Leser Dagsavisen, men studerer økonomi, så føler at jeg snart burde flytte meg over til Dagens Næringsliv, da jeg er sikker på at det vil hjelpe meg i kommende yrker for å ha en bedre forståelse av relevante ting..

For denne setningen vil jeg egentlig tro at du bare er ute etter å ape etter andre. Som kanskje forsåvidt vil tjene deg, men ønskelig...nja.

Endret av norskgoy
Lenke til kommentar

Hei, og takk for tilbakemelding! :)

Men, først må jeg bare si at jeg har en følelse av at du tror at jeg ikke evner å lese en artikkel kritisk. Og til det må jeg bare si er helt feil.. Stort sett så tar jeg alltid utgangspunkt i "motsatt side" av saken, noe jeg gjør stort sett automatisk, da jeg ikke helt stoler fullt ut på journalister, -da de har en del salgstall og politiske korrektheter å forholde seg til.. Slikt sett føler at jeg får reflektert over begge siden av saken. Men, jeg er enig i tanken din, det å være reflektert og ikke sluke alt!

Når det gjelder hva jeg lurer på, så er jeg denne gangen ikke ute etter i en diskusjon i hvorvidt man er rød eller blå, eller om de private økonomikreftene er riktig vei å følge, osv, lytte mer til de som er krtiske, for å få et annet syn enn det miljøet er på vei inn i, etc.. Selv om den diskusjonen er vel så interessant den.. men, nå er faktum slik at jeg ER på vei inn i "den verdenen", og jeg vet at Dagens Næringsliv har stort fokus på bedrifter, økonomi, konsekvenser og problemstillinger, osv, som handler om nettopp det som vil bli mitt felt.. og jeg antar at du ikke er uenig at slik lesning utvilsomt vil gi mer innsikt i akkurat den økonomiske siden..

Når det gjelder å ape etter, er det vel noe jeg ikke har gjort siden ungdomsskolen en gang, en gang i starten av 90-tallet.. Det er jeg nå "for voksen til", slik jeg liker å se på det selv..

Så, det jeg lurer på, for dere som kjenner DN, hvor mye av det "andre samfunnsnyttige" går jeg glipp av ved å velge DN kontra Dagsavisen, eller holder DN god stand også der, mtp innen- og utenriks, lokalpolitikk, osv.. For, jeg har ikke tid til å lese to aviser..

Takk igjen! :)

Lenke til kommentar

Dagens næringsliv er god, men den kan være litt kjedelig hvis du ikke er interesert i hva Trygve Hegnar invisterer i nå. Det kan være at Dagens Næringsliv har forandret seg noe siden sist gang jeg bodde i Norge. Hvis du må velge mellom Dagsavisen og DN, velg DN. DN er langt mer relevant for økonomistudier, mens Dagsavisen innholder stort sett venstrevridd propaganda eller kulturstoff.

Jeg foreslår at du går for en helt annen avis. Kombiner Aftenposten/Dagsavisen, med The Economist. Da får du litt av begge deler.

Lenke til kommentar

DN er en næringsrettet avis. Hvis du vil ha en avis som gir deg nyheter fra inn og utland så er ikke DN avisen for deg. Vil du ha en avis som forteller deg hvordan nyhetene fra inn og utland påvirker næringslivet er DN avisen for deg.

Forøvrig, hvorfor må du velge mellom Dagsavisen og DN? Hvorfor ikke lese beggedeler?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...