greenman Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 Hola! Er nydimittert fra sjørorsvaret og driver å søker litt forskjellige jobber for tiden. Nå i morres ble jeg kallt inn til intervju til 2 forskjellige stillinger. Jeg sier ikke at jeg får begge, men jeg har en veldig god følelse på at dette kommer til å skje. Er ganske sikker på at jeg har mer lyst på den ene jobben ovenfor den andre, men hva sier jeg til han som jeg ikke har har lyst på jobb hos? Føler det er litt duchebag å sende inn søknad får å så si nei, når de har brukt tid og ressurser på deg. Hva skal jeg si? Bare noe så enkelt som "Beklager, jeg har allerede takket ja til en annen jobb, men takker for interesssen" ? Ønsker jo å framstå profesjonell og seriøs. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 (endret) Er helt normalt at folk sier "nei" etter intervju hvis de har funnet en annen jobb. Det er ikke ditt problem, det er arbeidsgivern sitt problem, og de intervjuer helt sikkert flere enn deg samme dagen. Har skjedd hos oss flere ganger, en fyr kommer rundt på omvisning, vi småprater med han og forventer å se han igjen om en ukes tid. Så sier sjefen "nei, han tok en anna jobb istedet for oss". Bare ikke drit på leggen og si nei før du vet at du har fått den andre. Endret 13. september 2011 av Bytex Lenke til kommentar
greenman Skrevet 13. september 2011 Forfatter Del Skrevet 13. september 2011 Ja, du har vel rett i det. Men en annen ting. Burde jeg nevnt på intervju at jeg har en annet intervju dagen etter feks? Føler den kan slå litt begge veier. Enten tenker de at jeg er atraktiv og kanskje tilbyr meg mer lønn (?) eller tenker de jeg spiller litt "andre er også interessert, bare så du vet det" kortet.. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 (endret) Nei. Da tenker de på det første intervjuet at du er der bare fordi du "må". Ikke fordi du faktisk vil ha jobben. Man diskuterer aldri lønn på intervju uansett. Du får kanskje vite hva slags grunnlønn du får, men that's it. Endret 13. september 2011 av Bytex Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 Man blir gjerne spurt om man er i andre prosesser, og en person som lyver er ofte ikke en person man vil ansette. Hvis de spør sier du naturligvis at du har et annet intervju på timeplanen. Du vil også gjerne da bli spurt om hva du ville gjort om du fikk tilbud fra begge parter, eller kanskje hvilke jobb du har mest lyst på. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 Det er et tveegget sverd. Det kan være et "lurespørsmål" for å sjekke om du er aktiv arbeidssøker også, og ikke en slappfisk som har sittet hjemme i 4 mnd. Man vet aldri. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå