1234567890qwertyuio Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 Ja er det bra?? Ste broren min har kommet hjem og han har VELDIG mangen spill og Nerver Winter nights er de eneste jeg ikke har prøvd. Lenke til kommentar
Desdichado Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 Dersom du liker RPG så ville jeg så absolutt prøvd det ja, er et meget bra spill... des,OUT! Lenke til kommentar
1234567890qwertyuio Skrevet 7. august 2003 Forfatter Del Skrevet 7. august 2003 RPG??? Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 rpg = role playing game, eller rollespill. personlig syns jeg ikke NWN var særlig gøy. Lenke til kommentar
1234567890qwertyuio Skrevet 7. august 2003 Forfatter Del Skrevet 7. august 2003 Litt lignene Gothic II??? Lenke til kommentar
Deviate Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 Noe i den duren, men NWN er basert på en D&D regler, ikke hjerneløs vold som i Gothic II. Spillet er av legendarisk kvalitet akkurat som baldurs gate 2 osv, føler nesten litt synd på gamere som ikke har testa NWN.. prøv det NÅ! Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 NWN var alt for lite fritt. Alt for rett-fram handling, og for få og kjedelige muligheter. Lenke til kommentar
Corduroy Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 Jeg vil si NWN var et bra spill! Men må også si meg enig i at det var for linjært.. Samt at det var en del ting som gikk meg på nervene utover i spillet... Tenker da spesiellt på at det var kister og tønner overalt og det kun var 0,001% av dem du fant noe fornuftig i... Samt at halvparten var låst og at det var feller hvor enn jeg gikk.. Irriterende. Var også et enormt slit i begynnelsen av spillet når jeg hadde med meg han lille gnomen som sier samma strofa HVER gang han skulle åpne noe som var låst for meg... Men bortsett bra det likte jeg story`n, spille følelsen og charter-buildinga.. Var et bra spill som hadde kunne blitt fantastisk! Forresten noen som har testet Addon`en her? Noen erfaringer? Lenke til kommentar
Thanatos Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 synes NWN er digg.... Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 Hvordan kan man tenke seg til og spørre dette spørsmålet engang Lenke til kommentar
starfish Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 Joda, det er gøy hvis du setter deg skikkelig inn i det. Det klarte jeg i 1 og et halvt kapittel. Har ennå ikke runnet det. Det ble bare for ensformet og kjedelig. Men jeg tviler ikke på at det kjempegøy for D&D-tilhengere. Det heter forresten Neverwinter Nights. Ikke Nerverwinter Nights Lenke til kommentar
SirGalrim Skrevet 11. august 2003 Del Skrevet 11. august 2003 Det er Multi Player som er kult i NwN, og det var det spillet først og fremst ble laget for. Den offisielle kampanjen i spillet er helt ok, men ikke av noen spes kvalitet. Kampanjen i ekspansjonen er litt bedre. Lenke til kommentar
NoLimit_^ Skrevet 11. august 2003 Del Skrevet 11. august 2003 Single Player NWN er genialt bortsett fra begynnelsen av første kapittel, historien er så brilliant, og expansion pakken er enda bedre. Men det er i multiplayer NWN virkelig skinner, da miljøet er ganske så stort, og vokser daglig. (Anbefaler alle å prøve en mod kalt Dreamcatcher; kvalitet) Lurer på hvorfor gamer.no ikke har andmeldt Shadows of Undrentide... Lenke til kommentar
Blib Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 Satte meg ned med spillet første helgen etter det kom ut (I en ferie en eller annen gang tor jeg). Innen søndagen hadde jeg slått det rundt og jo mer jeg tenker tilbake på det jo kjedeligere er det. Spillet er ABSOLUTT linært. Det er *ingen* kjekke magic items, det er det samme greiene om igjen og om igjen og det er IKKE rette type grafikk for et RPG. La oss se hva første kapittel går ut på: Jo, løp til fem forskellige steder og hent fem forskjellige deler av en oppskrift. Når du løper til "main" area har du da 5 områder du KAN løpe til, hver med en egen miniboss og sidequests. Hva har så act 3? Jo, løp til 3 forskjellige områder og hent 3 forskjellige deler av en item. Fra main areaet kan du løpe til, ja, 3 forskjellige områder med, ja, en miniboss og noen sidequests. Nå må jeg innrømme at noen av sidequestene er ganske OK, men generellt sett er det et kjedelig spill. For eksempel sidend u MÅ løpe fra område til område hele tiden til fots, og når du da må løpe laang for å snakke med en fyr, så laaangt tilbake, så heeelt ut igjen og så heeelt tilbake igjen så blir det ganske kjedelig. Dragene er også ganske skuffende. Og spesielt noen andre sånne fiender du møter på i slutten. Også har vi selve slutten da. Den er enda værre. Du får tilogmed noe så kjekt som en OK item med required level 27. Levelcap er 20. Ubrukelig med andre ord. De fleste feats og items har slike "kjekke" +2/+3 to Skill bonuser og de eneste to våpnene i spillet som faktisk ser "kule" ut er et flammesverd og et acidsverd. Men det er jo ikke halvparten av hva f. eks Dungeon Siege klarte med sine våpen animasjoner. Nei, jeg sitter hr og venter på Greyhawk: Return to the Temple of Elemental Evil i samme "type" grafikk som Baldurs gate og IceWind Dale. bare oppgradert med 3d spells og 3d characters på en 2d bakgrunn. (Pre rendered). DET er kvalitetsspill det! Bare så jævla synd med en levelcap på 10 (!!) Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 Ganske enig med Blib. Selv fant jeg NWN rimelig undeholdende, men stoppet når jeg kom til kapitell 3. Jeg synes level-designerne har vært ganske flinke til å gi oss flere forskjellige måter å løse oppdragene på, men det er etter min mening ikke godt nok. Jeg tror derimot at NWN kan være et veldig godt spill for de fleste, men det ble litt for lineært og litt for mye slakting for meg. Holder meg heller til MUSH-ene (Elendor, og jeg vil ha norsk spillekamerat) og de litt mer lineære RPG-ene og MMORPG-ene jeg. Lenke til kommentar
NoLimit_^ Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 Hvordan kan man kalle NWN et lineært spill, for så å si at man liker Dungeon Siege? That makes no sense. DS er tre ganger så lineært som NWN, og i tillegg har det ingen historie, bare pen grafikk. Det som var så genialt med NWN, er at man kunne få hovedoppdraget;"Gå å skaff et word of power", så var man på vei dit, men så kunne man ta til høyre for å gå inn i ei gruva for å finne et item som ville gjøre deg til bedre venner med noen i en skogskant til venstre for hovedoppdraget, som igjen ville føre til at du kunne ta en annen vei enn hovedveien; ikke bare var det mye å utforske, det var artigere også og man fikk bedre rewards (Min lvl 20 øks med acid damage+++ ) Det er bare lineært om man vil ha det lineært. Også i kapittel 3, når du skulle hente en av de "words of power" tingene fra en drage, så kunne du gjøre det oppdraget på minst 3 forskjellige måter; bl.a du kunne drepe dragen med gjenstanden, du kunne dra å drepe en annen drage for å få noe som drage nr.1 trengte++ Og kapittel 2 er jo "widely recognized" som noe av det mest geniale i rpg-historien, da tenker jeg Charwood Forest, og spesielt det der werewolf questen som er noe så sinnsykt genial. Hadde ei liste over navnene på absolutt alle extra oppdragene i hele spillet, gjorde de alle... Er enig; kapittel 1 er kjedelig, da det der er lineært og få måter å gjøre forskjellige quester på, men det tar seg kraftig opp i kap 2, 3 og 4. Og SoU er for brilliant for sitt eget beste. Nei, jo mere jeg spiller så skjønner jeg at NWN er så sinnsykt kult. (F.eks. en mod på internett der man har en arena, så blir alle lvl 20 når de kommer inn i gamen, får velge rase, klasse etc. sjøl, det er to lag; rød mot blå, og da skal man bare slåss og slåss og slåss, høres kanskje primitivt ut, men visse ting en lvl 20 kan gjøre er deilige å se i en slik kamp ) Lenke til kommentar
Warlock Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 Jeg vet ikke helt hvorfor ,men jeg ble litt skuffet over NWN. Ikke misforstå,det er et kjempebra spill ,men jeg synes ikke det levde helt opp til baldurs gate serien. Lenke til kommentar
santaclaw Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 NWN er et kjempe bra spill. Trur det fikk en 6er på gamer.no Det eneste jeg ikke likte var at kampene ikke var så veldig my fart i. Burde spilles av alle som liker RPG. Lenke til kommentar
EviLEddiE Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 Du får tilogmed noe så kjekt som en OK item med required level 27. Levelcap er 20. Ubrukelig med andre ord. Tenker du på den amuletten man får fra den "alternative" Aribeth de Tylmarande i slutten av spillet? Da jeg først fikk den, hadde den som ved ditt tilfelle Required Level 27, men etter å ha patchet spillet og fått amuletten på nytt, var RL kun på 17! Dette er nok en bug, ja... Skal begynne på spille SoU (har kommet gjennom det originale NWN med en Warrior/Barbarian samt med en Unarmed Monk - liker ikke magikere), så snart jeg får mer fritid... Lenke til kommentar
Blib Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 Hvordan kan man kalle NWN et lineært spill, for så å si at man liker Dungeon Siege? That makes no sense. DS er tre ganger så lineært som NWN, og i tillegg har det ingen historie, bare pen grafikk. Satt og ventet på denne her, for å se hvem som sa det først. Hvis du leser igjennom posten min igjen ser du at det eneste jeg har kommentert på i DS er grafikken på våpnene. DS suger mer enn 10 hester på et sugerør og er værre en NWN på alle punkter bortsett fra grafikken på våpnene. Det som var så genialt med NWN, er at man kunne få hovedoppdraget;"Gå å skaff et word of power", så var man på vei dit, men så kunne man ta til høyre for å gå inn i ei gruva for å finne et item som ville gjøre deg til bedre venner med noen i en skogskant til venstre for hovedoppdraget, som igjen ville føre til at du kunne ta en annen vei enn hovedveien; ikke bare var det mye å utforske, det var artigere også og man fikk bedre rewards (Min lvl 20 øks med acid damage+++ )Det er bare lineært om man vil ha det lineært. Som jeg sa er det noen av sidequestene som er ganske fete. Dette med Charwood Forest husker jeg ikke alt av for øyeblikket, men jeg syntes da ikke werewolf questet var sååå genialt? I tillegg har jo selskaper brukt et quest med en werewolf før, i Baldurs gate II (Tror jeg). Men så blir det det meste reruns nå. Bare med en liten overhaling... Og SoU er for brilliant for sitt eget beste.Nei, jo mere jeg spiller så skjønner jeg at NWN er så sinnsykt kult. (F.eks. en mod på internett der man har en arena, så blir alle lvl 20 når de kommer inn i gamen, får velge rase, klasse etc. sjøl, det er to lag; rød mot blå, og da skal man bare slåss og slåss og slåss, høres kanskje primitivt ut, men visse ting en lvl 20 kan gjøre er deilige å se i en slik kamp ) Tja, husker jeg prøvde denne modden selv og spilte litt i LAN. Ganske ræva egentlig Samt jeg testet vel en 10-15 andre internet games også. I alle sammen var det VELDIG uferdige mods, ALLE cheatet på en måte eller annen, ALLE fightet mo hverandre, uansett bane eller quest. Får iallefall håpe det har forandret seg Men en ting står jeg iallefall fast ved: Den gamle grafikkmotoren dems er den beste til denne typen spill! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå